Psalm 37 – Die openbaring van sy God is in sy hart, sy koers is nie onseker nie

Ek het met die eerste lees van Psalm 37 vier hoofsake uitgelig:

1. VOLHARD – Getrouheid kos altyd baie … maar goddeloosheid kos volgens die Psalm uiteindelik meer – “Hy sien hulle dag kom (vers 13)!

2. VERTROU – Die wyse weg is om jou werk rustig te doen en die Here te vertrou (vers 3-4) wat belowe dat Hy jou die begeertes van jou hart sal gee (vers 5).  Só ’n lewe sluit in om die kwaad te vermy (die weg van die goddeloses) en die goeie te doen (vers 27 en verder).

3. KOM TOT RUS – Bring jou hart tot rus voor die Here.  Die groot gevaar volgens die Psalm is die emosies wat in jou opgewek word as jy jou lewe vergelyk met dié van die goddeloses.  Daarom dat “in stilte” die Here vertrou moet word (vers7), nie kwaad en ontsteld geraak moet word nie (vers 7-8), omdat dit uiteindelik net ellende bring.

4. GOD IS BESIG MET JOU – Die belydenis van die Psalmis is daarby dat die Here die koers bepaal van die mens met wie se pad Hy tevrede is, en dat Hy sulke mense ondersteun (vers 23).  Dit is die Psalmis, Dawid, se persoonlike ervaring en ook sy waarneming van die ervaring van ander gelowiges.

Hierdie dinge kan net tot sy reg kom as die “openbaring van jou God in jou hart is – dit is dan wanneer jou koers nie onseker is nie (vers 31).

Gebruik vandag net hierdie een vers en lees dit op die Lectio Divina manier:

  • Kom tot rus – fokus op jou asemhaling, sit gemaklik, gee jou kommer vir die Here (Silencio).
  • Lees die teks biddend – “Die openbaring van sy God is in sy hart, sy koers is nie onseker nie.” (Lectio).
  • Oordink die betekenis van die Psalm – wat tref jou en oordink die praktiese betekenis daarvan vir jou (Meditatio).
  • Antwoord die Here in gebed – fokus op wat jy gehoor het (Oratio).
  • Geniet God se teenwoordigheid – doen dit sonder woorde (Contemplatio).
  • Wees gehoorsaam aan God – gaan doen wat jy gehoor het (Incarnatio).
View all posts in this series

Psalms


Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Maak 'n opmerking

%d bloggers like this: