Psalm 123 – Ons oë is gerig op God totdat Hy ons genadig is

Psalm123Hierdie Psalm gebruik die metafoor van ‘n huishouding waar daar ‘n eienaar en eienares is saam met slawe (meervoud) en slavinne (eintlik enkelvoud, want daar was waarskynlik minder vroulike slawe as manlikes) en plaas die geloofsgemeenskap in die skoene van die slawe.  Hulle is volledig afhanklik van die genade van hulle eienaars.  Hulle oë is gerig op die geringste beweging van die hand van hulle eienaars om bv. vir hulle kos te gee of in ander behoeftes te voorsien.

BELYDENIS: Só is ons ook totaal afhanklik van die genade van die Here, ons God, wat in die hemel heers.  Dit is die geloof wat die pelgrims voor mekaar bely het.  Dit is die erkenning waarin hulle almal hulle hoop vind in hulle verhouding met die Here.

GEBED: Maar, dit is nie net ‘n belydenis nie. Dit is ook hulle gebed.  As ‘n mens weet dat jy van God afhanklik is, soos Jesus in die Bergrede ons ook geleer het, dán verander die kwaliteit van jou gebede. Dán weet jy dat goeie dinge altyd en alleen uit God se hand na jou toe kom.

Soos Psalm 145:15-16 later die prentjie van God sal inkleur: “15Die oë van almal is op U gerig, en U gee hulle kos op hulle tyd. 16U maak u hand oop en skenk u guns in oorvloed aan al wat leef.”  Dit is die God wat ons dien!

Daarom bid hulle saam – oral op hulle reis, selfs in Jerusalem – dat God se genade oorvloedig sal wees oor hulle, veral waar hulle as gelowiges baie keer uitgelewer is aan mense wat hulle hooghartig minag en selfvoldaan spot: “Wees ons genadig … ons het meer as genoeg gehad van spotlag en minagting.”  Presies waaroor dié spotlag en minagting gegaan het, word nie uitgespel nie, maar dit beteken dat elkeen van ons eintlik ons eie situasie daarin kan lees, soos inderdaad die pelgrims ook kon doen.  En let op dat die Psalmis sê dat ons oë op God gerig is totdat Hy ons genadig is.

Bely daarom jou afhanklikheid voor die Here en stort jou hart uit voor hom oor dié dinge wat ook jou keel vandag wil laat toetrek.  En moenie ophou nie.  Die Here sal luister en Hy sal jou deur enigiets dra.  Laat jou oë gerig wees op die geringste handbeweging van die Here, ons Here, totdat Hy jou genadig is.

View all posts in this series

Psalms


Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Maak 'n opmerking

%d bloggers like this: