Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (5)

  • Avatar

    De Wet

    |

    Chris
    Dit wat jy hierbo geskryf het in Sept 2015 – oor Psalm 119 -laat my verstom. En maak my baie opgewonde. Dankie. Ek waardeer jou harde werk.
    Ek begin môre-aand met ‘n reeks oor die Lees van die Bybel. Dit is juis ps 119 wat my ‘n paar weke gelede my begin boei het. Dit was die verwysing na “pad waarop ons loop” wat vir my ‘n belangrike metafoor gee vir Bybellees. Ons manier van Bybellees behoort veel meer ‘n oefening te wees van “wandel en loop in sy weë” as wat dit ‘n ekspert vraag-en-antwoord vertoning is. Ek leen ook die beeld van “Reis in die Woord” by NT Wright.
    Jou oordenking en opsomming van Psalm 119 bevestig dit vir my. Ek sal graag na hierdie Bybelskool-bydraes van jou verwys.
    Ek het regtig groot waardering vir jou persoonlike getuienis en opgewondenheid oor die Woord as Woorde van God!
    Groete
    De Wet

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Dankie de Wet! Ek dink Psalm 119 is ‘n onontginde juweel met 176 skitterende perspektiewe op die impak wat die Woord op jou lewe kan hê. Geniet en gebruik!

      Reply

  • Avatar

    Abie Bruintjies

    |

    Ek vertrou rerag om deur die psalm te werk dmv wat u hier voorhou…..ek Vertrou Die Here vir n Groter liefde,en toegewyde studie van Sy Woord

    Reply

  • Avatar

    Andre Pierre du Plessis

    |

    Goeiemore , ek soek bietjie hulp, advies asb ….. Soos ek nou agter kom , is Psalm 119 deur iemand anders as Dawid geskryf . … Rede is die woorde BEPALINGS , VOORSKRIFTE , VERORDENINGE kom baie in die verse voor. Maar ek het vligtig gekyk deur die ander Psalms en ek sien nie die woorde nie , ek kan mis gekyk het en ek is nie so geskool in die Bybel nie …………….
    Dan sal ek ook graag wil weet , die woorde VERORDENING , BEPALINGS , VOORSKRIFTE , is dit die 10 gedooie………. Ek het in woorde boek gekyk en verordeninge =bevele , voorskrifte ………Dan waneer jy vers 38 lees , “Vervul ook aan my die BELOFTE wat U gegee het aan die wat U dien “…. Snaaks vir my is dit een [1] belofte ? en hoekom is dit nie beloftes……. meer want daar is so baie aan hom en ons gegee……….Praat hy van die belofte as die 10 gebooie in geheel , of net die eerste gebod………. wil nie van die molshoop n berg maak nie net interesand vir my………………. DANKIE Andre

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Ja, jy is reg. Psalm 119 se outeur is onbekend. Oor jou navraag. Daar is agt woorde wat hierdie Psalm gebruik vir die openbaring van God – wet, bepalings, opdragte, voorskrifte, bevele, regverdige beslissings, belofte, en woord (BDV vertaling). Hierdie openbaring van God kan veral verbind met die eerste vyf boeke van die Bybel, die Pentateug, waarin die Tien Gebooie ‘n baie belangrike rol speel. Maar, die res van die OT speel natuurlik ook ‘n rol. Die agt woorde vir God se openbaring in Psalm 119 word egter ook in die res van die Psalms gebruik, soos bv die woord wet in Psalm 1; 19; 37; 40; 78; 89; en 94. Dieselfde geld die ander woorde wat op talle plekke gebruik word. Jy kan in YouVersion se Bybel app enige Afrikaanse vertaling kies en dan vir die woorde daarin soek.

      Reply

Leave a comment

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Loretta – jy is welkom. Jy kan by hierdie webtuiste inteken (https://bybelskool.com/subscribe/) of vir my jou selnommer stuur, dan stuur ek vir jou die bydraes per Whatsapp (Chris van Wyk – nul agt twee 574 9191).

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Tate haal Mayer aan wat ‘n Babiloniese gebed aanhaal om die Psalm se betekenis te verklaar: “I call to you from distantness; hear me from nearness.” In Duits: “Ich rufe dich von ferne, höre mich von nahe.” Hier is Tate se volledige verduideliking van die betekenis van die Psalm.

    The main value of this psalm probably lies in its metaphorical richness. The metaphors of the high rock, the strong tower, the perpetual dwelling in the tent of God, and the shelter under the divine wings enhance the prayer and contribute significantly to our repertoire of spiritual imagination. A well-stocked and fertile imagination is essential for spiritual strength, a strength that influences the whole being of the person and/or group that possesses it. The metaphors assist us to incorporate our own experience into the experience of prayer. Prayer should engage imagination both toward the one praying and toward God. The metaphors of the psalm pass into our own experience and expand our horizons. Walter Brueggemann has written of the Psalms:

    The Psalms do not insist that we follow word for word and line by line, but they intend us to have great freedom to engage our imagination toward the Holy God.… We will take liberties as the Psalm passes by and moves out into the richness of our experience and then back into the awesome presence of God. That is the way of metaphor (Praying the Psalms [Winona, MN: Saint Mary’s Press, 1982], 35).

    Without a good stock of metaphors and an active imagination, our prayers are crippled and reduced to flattened, formulaic expressions without much power.
    Perhaps the dominant metaphor in the psalm is that of distance from God in v 3. A sense of far-awayness from the divine presence, an at-the-end-of the earth experience, seems to be endemic to the spiritual life from time to time (see, e.g., Pss 2:1; 10:1; 22:2, 12, 20; 35:22; 38:22 [21]; 71:12). Indeed, it is almost a continuous need: “The psalmist is here describing the human condition in existentialist terms: man constantly stands at the edge of the abyss, and only divine assistance can prevent his falling into it” (Dahood, II, 84). Werner R. Mayer discusses a provocative Babylonian prayer formula which says, “I call to you from distantness; hear me from nearness” (“ ‘Ich rufe dich von ferne, höre mich von nahe,’ ” 302–17). The formula seems to mean that prayer suspends the distantness between the supplicant and the deity. Breaking down a perceived distance and the creation of sense of nearness and presence is a major function of prayer. The Psalms are of great importance in the recognition of distantness, which results from various kinds of stress and distress, and in the closing of that gap, which threatens spiritual health and even life itself. The very recitation of psalms like 61 serves to diminish distance and enhance nearness and presence.

    Tate, M.E., 1998. Psalms 51–100, Dallas: Word, Incorporated.

  • Avatar

    Hester von Wielligh

    |

    Goeiedag!
    Ek het die stuk oor ps 61 met waardering gelees. Wat is die Engels van die volgende aanhaling? “Ek bid tot U van ver, hoor my van naby.” (Tate, Word Biblical Commentary, Psalm 51-100)
    Ek wil dit graag verder ondersoek.
    Baie dankie en seën.

  • Avatar

    Loretta Pienaar

    |

    Goeiemôre Ds van Wyk, ek sal dit baie waardeer as ek u boodskappe kan ontvang. Alhoewel ek boodskappe kry van ander Godvresende leraars, kan ek nooit genoeg kry nie in hierdie tye. Ek is geensins ondankbaar nie, maar te dikwels blyk dit dat mense nie gretig is om oor God te praat nie, of soms blyk dit dat hulle nie omgee nie. God seën u en u geliefdes.

  • Avatar

    Jan

    |

    Geestelike leesstof dankie.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Die woord wegraping kom nie in die Bybel voor nie. Dit is ‘n afleiding wat gemaak word op grond van die beskrywing van Jesus se hemelvaart en ons ontmoeting met Hom in 1 Tessalonisense 4.

  • Avatar

    Past C Tities

    |

    Pastoor ek soek graag Meer inligting oor rampe veral geestelik

    Dankie vir u wonderlik ervaring wat u met andere deel

  • Avatar

    Milana Van Rooyen

    |

    Goeie dag

    Waar in bybel staan die woord wegraping …
    Skrif asb
    Dankie
    Millanie