Skip to main content

Psalm 111 – God se werk is groots en betroubaar

Psalm111Psalm 111 en 112 is akrostiese Psalms.  Dit beteken elke versreël begin met ’n opeenvolgende letter van die Hebreeuse alfabet.  Dit gee 22 reëls vir elke letter van die alfabet.  Dit is ook ‘n Hallelujalied soos Psalm 112 en 113 dit ook is.

Psalm 111 en 112 kom baie ooreen in inhoud met die fokus op bv. regverdigheid, genade,  barmhartigheid, en voorsienigheid.  In Psalm 111 word dit as God se karakter en werk beskryf.  In Psalm 112 word dit as die gelowige se karakter en werk beskryf.  In Psalm 111 sê die Psalmis dat God self sal sorg dat sy magtige dade nie vergeet word nie.  In Psalm 112 word dit van die gelowige gesê:  “‘n Regverdige bly vir altyd in die herinnering.”  In Psalm 111 is dit God wat voorsien.  In Psalm 112 is dit die “goedhartige” wat uitleen en al sy sake reg bestuur.

Die twee Psalms is dus keersye van mekaar.  Wat van God in die een gesê word, word van die gelowiges in die ander gesê.

Omdat die twee Psalms maklik gememoriseer kon word vanweë die alfabetiese begin, het dit dus  as ‘n soort kortbegrip gefunksioneer om kinders nie net die alfabet te leer nie, maar die “ABC” van wie God is en wat Hy doen: “Groots is die werke van die Here, ‘n bron van nadenke vir almal wat vreugde daarin vind.”  Die volgende Psalm het hulle die “ABC” van wie gelowiges is en hoe hulle lewe, geleer.

Om jou ‘n gevoel te gee van hoe dit werk, gee ek hier die vertaling weer van die BDV met net die Hebreeuse alfabet letters vooraan – die eerste reël funksioneer as ‘n opskrif:

111 1 Halleluja!

א Ek wil die HERE loof met my hele hart,

ב in die kring van opregtes en in die byeenkoms.

ג 2 Groots is die werke van die HERE, 

ד ‘n bron van nadenke vir almal  wat vreugde daarin vind.

ה 3 Vol luister en glansrykheid is wat Hy doen,

ו  en sy regverdigheid bestaan vir altyd.

ז  4 Hy het bewerk dat sy wonders onthou word.

ח  Genadig en barmhartig is die HERE.

ט  5 Hy het kos gegee aan wie vir Hom ontsag het.

י  Hy hou vir ewig sy verbond in gedagte.

כ  6 Die krag van sy dade het Hy aan sy volk getoon

ל  deur die erfdeel van nasies aan hulle te gee.

מ  7 Waarheid en wet is die werk van sy hande. 

נ  Betroubaar is al sy opdragte,

ס  8 bestendig vir altyd, vir ewig —

ע  dit word nagekom in trou en opregtheid.

פ  9 Verlossing het Hy vir sy volk gestuur.

צ  Hy het sy verbond vir ewig voorgeskryf.

ק  Heilig en ontsagwekkend is sy Naam.

ר  10 Die begin van wysheid is ontsag vir die HERE;

שׂ  almal wat sy opdragte uitvoer, het goeie insig.

ת  Sy lof hou vir altyd stand.

Elke reël van die vers skets ‘n aspek van God se werk in die lewe van die volk, soms in kombinasie met ‘n ander reël.  Op grond van die beklemtoning van sy werk in vers 2 en 7 kan die Psalm in twee dele gedeel word, maar dit is maar net om die boodskap op ‘n manier op te som: God se werk is Groots (111:2-6) en, God se werk is Betroubaar (111:7-10).

God se werk is Groots – 111:2-6

Die eerste deel van die Psalm fokus op die werke van die Here in terme van sy voorsiening wat uitgemond het in die gawe van die Beloofde land.  In die proses het die volk sy magtige dade ervaar, sy genade en barmhartigheid, en dat Hy sy verbond met hulle in stand gehou het.  Daarom prys hulle die Here met hulle hele hart in die byeenkomste van die geloofsgemeenskap, terwyl hulle bely dat die Here self sal sorg dat sy majestueuse en luisterryke dade nie vergeet sal word nie.

Onthou ook dat dié Psalm ‘n besondere betekenis vir die teruggekeerde ballinge in Jerusalem gehad het, waarin hulle eintlik op ‘n dubbele manier God se voorsiening kon vier.  Hulle voorouers het die eerste Intog in Kanaän beleef, en hulle self die tweede een.

Vers 4 word in Jakobus 5:11 aangehaal en met die verhaal van Job se volharding verbind.  “Kyk, ons beskou hulle wat volhard as geseënd.  Julle het gehoor van Job se volharding, en julle het die Here se einddoel met hom gesien en dat die Here vol medelye en ontferming is.” (BDV).

God se werk is Betroubaar – 111:7-10

Die tweede deel van die Psalm fokus op die werke van die Here in terme van die betroubaarheid van wat Hy doen, sowel as in sy opdragte.  Die BDV se vertaling is misleidend in die eerste deel van vers 7 en ek verkies die NAV se se vertaling: “Wat Hy doen, getuig van trou en reg, al sy voorskrifte staan vas.”  Die Hebreeuse woord ‘emet wat met “waarheid” in BDV vertaal word, kan ook met “trou” vertaal word, en die Hebreeuse woord mishpat wat met “wet” in BDV vertaal word, slaan baie eerder op “regspraak” of “geregtigheid” (justice).

Hoe dit ook al sy, die klem is op die feit dat ‘n mens nie net kan staatmaak op die werk van die Here, dat Hy genadig en barmhartig in sy voorsiening sal wees nie, maar dat jy ook kan staatmaak daarop dat dit regverdig en betroubaar sal wees.  ‘n Mens kan op God staatmaak dat Hy sal optree.  En jy kan staatmaak daarop dat dit die regte optrede sal wees.

Dit is vir ewig so, sê die Psalm.  Almal wat dus sy opdragte uitvoer, het goeie insig.  God is ook betroubaar in die wyse waarop Hy ons begelei deur sy opdragte en voorskrifte.  Daarom is die wyse manier van lewe: Leef met ontsag vir God se opdragte.

Boodskap

Die Psalm tref my in sy eenvoud en diepte.

Aan die een kant is dit só maklik en eenvoudig om die boodskap op te som en vir jouself toe te eien. God se werk is grootsGod se werk is betroubaarLoof die Here.  En dít kan jy deur jou hele lewe onthou en daarop staatmaak.  Dit is die ABC van jou verhouding met God.

Maar die Psalm het ‘n diepte wat verras as ‘n mens ‘n bietjie onder die oppervlak gaan rondkrap. Vers 7-8 sê ook, opgesom: God is betroubaar in sy opdragte.  Die NAV sê: “Wat Hy doen, getuig van trou en reg, al sy voorskrifte staan vas, hulle is vir altyd geldig, hulle is gegee in trou en regverdigheid.” Peterson vertaal: “He manufactures truth and justice; All his products are guaranteed to last—Never out-of-date, never obsolete, rust-proof. All that he makes and does is honest and true.” (The Message)

Dit beteken dat ‘n mens God se voorskrifte ernstig kan neem, want hulle is gegee in trou en regverdigheid.  Hulle is betroubaar om na te volg, want hulle dui die regte pad aan.

Dink vandag daaroor na in terme van nie net die woorde van God wat deur jou lewe vir jou van betekenis was nie, maar ook oor die Bybel as sodanig as die Woord van God.

View all posts in this series

Psalms


Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments

Maak 'n opmerking

Onlangse kommentaar

  • Chris van Wyk on 2 SAMUEL 11:1-15Die Skrif is duidelik daaroor dat God nie sonde kan doen nie. Hy keur ook nie sonde ooit goed nie. Hy laat boonop geen sonde ongestraf nie (Eks 34). Dit is in dié lig wat 'n mens die profesie moet verstaan. God laat Dawid aan die gevolge van sy eie sondes oor, dit is dat Absalom onder andere in opst…
  • PHILIPPUS C FOURIE on 2 SAMUEL 11:1-152 Samuel 12 vers 11 waar God aan Dawid sê dat Hy sy vroue aan sy naaste sal gee om by te slaap en dit sal geskied in daglig sodat almal dit sal sien. Ek was deur my naaste hieroor gekonfronteer met die argument: Hoe kan God dit self toelaat en laat gebeur as Hyself hier owerspel toelaat? Dit is mos…
  • Chris van Wyk on Amos 9:1-10Waardeer.
  • Klazina Jacobs on Amos 9:1-10Dankie. Baie insiggewend!
  • Chris van Wyk on Jona 1:1-16Dankie Kobus, ek sien uit na module 4 waar ons saam dieper in die NT gaan delf!
  • Kobus De Wet on Jona 1:1-16More Dr Chris, vanmore is ek weer in verwondering oor die Woord van God na ek u stuk gelees het oor Jon 1:1-16. Ek het altyd in terme van Jona en die vis Jona gelees, uit my sondagskool perpektief, nou ontdek ek die diepte in Jona: die chiastiese rangskikking, God se name en natuurlik die Radam - di…
  • Chris van Wyk on Matteus 17 – Jesus word verheerlik as teken van sy Goddelike weseDankie Monique, dit is my voorreg!
  • Monique Steyn on Matteus 17 – Jesus word verheerlik as teken van sy Goddelike weseDie Bybelskool help my so vreeslik Baie, Om die Bybel en die Woord van Jesus better te verstaan. Ek Wil net Soo Baie dankie se. Wees geseend.
  • Chris van Wyk on 2 Kronieke 1Hi Ayden, verhale uit die OT is voorbeelde wat ons help om te verstaan hoe God in ander se lewens gewerk het - in dié geval Salomo - sodat ons kan kyk of daar raakpunte met ons eie lewe is, en ons die boodskap aan die mense van daardie tyd, ook op onsself van toepassing kan maak. Jy kan die boodskap…
  • Ayden Corbett on 2 Kronieke 1Ekt gebid en gevra dat die Here vir my n vers uit die bybel moet kies en my sal help verstaan wat ek lees en toe maak ek oop op 2 krinieke 1...dra die stukkie n spesifieke betekenis of boodskap buitens dat jy wysheid moet kies om die Here se volk te regeer inplaas daarvan om vir rykdom en n lang Lew…
  • Chris van Wyk on Kolossense 2:6-23 – In Christus Jesus is ons met die volheid van God vervulHi Eugene, alles moet getoets word aan die geskrewe Woord van God. As sy iets sien of sê wat daarmee in stryd is, is dit verkeerd. En as jy dit uitwys, is dit nie 'n sonde teen die Heilige Gees nie.
  • Chris van Wyk on 1 Konings 11:1-43;  2 Kronieke 9:29-31Jesus wys in Matteus 12 en Lukas 11 uit dat sy eie wysheid dié van Salomo oortref. Die koningin van Skeba sal dus in die oordeel opstaan en die geslag van Jesus oordeel, omdat sy op Salomo se wysheid gereageer het, en die Jode nie dieselfde gedoen het met Jesus nie (Matt 12:42; Luk 11:31). Die boods…
  • Chris van Zyl on 1 Konings 11:1-43;  2 Kronieke 9:29-31Chris, sê asseblief iets meer oor die laaste sin van vandag se bydrae. Groete
  • Eugene Beetge on Kolossense 2:6-23 – In Christus Jesus is ons met die volheid van God vervulGoeie dag kan u dalk verduidelik as die vroue predekant helder ligte en engele sien of engele wat tekens doen. Hoe moet n mens as Christen dit verwerk of interpreteer sonder om te laster teen die Heilige gees . U inset word opreg wardeer.
  • Chris van Wyk on Openbaring 19:1-10 – Gelukkig is hulle wat uitgenooi is na die bruilofsfees van die LamHi, dit is beelde wat gebruik word om dieselfde werklikheid uit te druk. In vers 7 word die kerk as 'n bruid uitgebeeld om die intieme verhouding tussen God en sy mense uit te druk. Die bruid is enkelvoud, maar die mense wat deel daarvan is natuurlik meervoud. Maar, dit is nie 'n probleem nie, want…