Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (4)

  • Avatar

    Deon

    |

    Hi Chris,

    Ek geniet alles wat jy hier plaas en waardeer jou baie.

    Die intepretasie van die Bybel, bly steeds n omstrede onderwerp, maar wanneer ons dink aan die ewigheid, besef ons elke keer dat baie vrae, irrelefant is. Ek dink in die besonder aan Jesus se verduideliking van Sy koninkryk aan Nikodemis in Joh. 3 en hoe om dit IN te gaan.

    Daar was egter onlangs n bespreking op Sid Roth se website, wat gegaan het oor die enigste gebed in die Bybel wat God self sou geskryf het nl. Num 6:24-27. (Ek verskil met die stelling, maar dit daar gelaat)

    Die bespreking het gegaan oor die benaming van God en dat dit nie “Lord” (Here) is nie.

    Ek vertrou dat jy die onderwerp sal aanraak, veral mbt die Israeliete wat nie die naam van God wou gebruik nie maar die woord “Adonai” gebruik het wat as Lord (Here) deurlopend vertaal is.

    My argument gaan daaroor dat “god” enigiets wat aanbid word, kan beteken en deur alle godsdienste in die Wereld, as sulks vir hulle god gebruik word.

    Ek wil niks verder hieroor se nie, maar sal graag jou verwerkings wil volg.

    Waardeer jou baie.

    Deon

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Volgens die boek Names of God in the Bible (Faithlife) is daar 13 034 voorkomste van die naam van God in die Bybel. Die naam wat die meeste alleenstaande gebruik word vir God in die OT (5330) is “Jahwe” (יהוה). Dit is ook sy persoonsnaam (Eks 3). Die naam wat die tweede meeste alleenstaande gebruik word vir God is “God” (θεός in die NT – 1755 keer; אֱלֹהִים in die OT – 996 keer). Daar is natuurlik ook talle kombinasies van dié twee name met mekaar en met ander beskrywings van God.

      Die naam Jahwe word vertaal met “Here” in die Afrikaanse vertaling van יהוה in die OT. Daarmee volg die vertalers aan die een kant die gebruik van die Jode om uit eerbied vir die naam “Jahwe” eerder die vokale te verander en die woord as “Jehova” uit te spreek na aanleiding van ‘n ander woord vir God, “Adonai“, wat ook “Here” (of baas) beteken. In Hebreeus is dit אָדוֹן אֲנִי.

      Aan die ander kant stem hierdie vertaling ooreen met die wyse waarop die Jode “Jahwe” in die OT met die Griekse “Here” vertaal het. Die sogenaamde Septuagint (LXX) het “Jahwe” (יהוה) in die Hebreeuse OT met die Griekse κύριος vertaal wat “Here” (of baas) beteken.

      Hierdie Griekse vertaling slaan ‘n baie belangrike brug na die NT gebruik om dieselfde naam, κύριος (873 keer), vir God en veral vir Jesus in die NT te gebruik. Dit help ons ook om te verstaan dat daar ‘n identifikasie is tussen die “Jahwe” (יהוה) of “Here” van die OT en die “Here” (κύριος) van die NT, Jesus. Jy kan hier meer daaroor lees.

      Dit is ook so dat die naam “God” ‘n generiese naam is wat vir enige “god” gebruik kan word. Elke vertaling van die Bybel gebruik gewoonlik die plaaslike generiese naam vir “god” om die Bybelse naam vir “God” weer te gee.

      Reply

  • Avatar

    Lettie Breytenbach

    |

    Goeie dag, ek geniet die Bybelskoollesse baie, ‘n mens word nooit te oud om te leer nie en die Bybel is ‘n onuitputlike bron van nuwe kennis elke dag. Verlede Sondag tydens die erediens staar ek na die kruis voor in die kerk en skielik kom die gedagte of gevoel by my op…met al die tooisels oor die kruis ( op die oomblik is daar ‘n rooi doek oor drapeer), is ons dan nie ook maar soos die gepeupel in Jerusalem wat Hom bespot om Hom kastig koninklik beklee nie? Moet die kruis nie nou heeltemal leeg daar staan nie? Hy het mos nou alles volbring… mission completed.
    Die kruis is nou mos ‘n herinnnerings simbool.Lettie Breytenbach

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Dis verseker in ons tradisie die gebruik om met ‘n leë kruis te werk. Ons kyk daarna deur die bril van die opstanding.

      Reply

Leave a comment

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Magriet, jy sal meer van die geografie kry in my bydraes Prontuit die Waarheid. Jy kan hier inskryf en die argief van vorige bydraes hier bereik. Maar, ‘n boek oor die geografie van Israel sal jou meer inligting gee. Julle toerleier sal ook voorstelle kan maak.

  • Avatar

    magriet frey

    |

    Dankie vir die stukkie werk. Ek en my man Dietmar Frey vertrek na Israel en ons wil die boek Lukas leer en verstaan en die geografie veral. Ek weet nie of U my meer kan begelei hierin nie. of kan ek maar net die leesstukke volg en dan kom ek maar self by alles uit. Ek is nie ‘n lees persoon nie,daarom moet ek hard werk om alles mooi te verstaan voordat ons gaan in September. Dankie vir U harde werk ons gaan wel ‘n baie goeie Toerleier he in Israel.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Karien

    Die Prediker is in hoofstuk 9:1-12 besig om ons te leer om ons kapasiteit vir vreugde en genot te ontwikkel. Eet byvoorbeeld jou brood met vreugde, drink jou wyn met ’n bly gemoed (vers 7). Dit gaan oor “tyd en geleentheid”, sê die Prediker. Alles word daardeur bepaal.

    Geniet dit dus dat jy lewe.

    Die Prediker illustreer dit in vers 4 met ‘n voorbeeld wat wys dat die lewe beter is as die dood: “’n Hond wat lewe, is beter as ’n leeu wat dood is.”

    Hy doen dieselfde in vers 5 met ‘n voorbeeld wat op soortgelyke wyse wys dat die lewe beter is as die dood, al is dit net dat jy nog kan dink: “Dié wat lewe, weet hulle sal doodgaan, maar die dooies weet niks; daar wag vir hulle niks meer nie, hulle is vergeet.”

  • Avatar

    karien

    |

    Hi goeiemore chris ek wil graag meer leer oor skrif in Prediker 9 vers 5 wat dit se verstaan dit nie mooi asb.

  • Avatar

    Jan Louw

    |

    Chris, Ek het die dokument oor Numeri met die twee generasies afgetrek. Ek is besig met ‘n Bybelstudie by ons huis vir bejaardes en dit lyk vir my na ‘n uiters waardevolle indeling om te gebruik.

  • Avatar

    William Phillips

    |

    Chris goeienaand. Die Woord van God praat in Mattheus 12:31 van:
    Elke sonde en lastering kan die mense vergewe word, maar die lastering teen die Heilige Gees kan nie vergewe word nie.
    Wat word beskou as sonde en lastering teen die Heilige Gees?

  • Avatar

    William Phillips

    |

    Baie dankie Chris.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi William, daar is inderdaad ‘n spesiale boodskap in Jesus wat staan. Sy normale posisie is om te sit as Here. Hier staan Hy waarskynlik om sy getroue dienskneg, Stefanus, in te wag om hom in die hemel te ontvang. Hy is die Eerste Voorspraak wat voor die Vader staan om hierdie kind van God in die hemel toe te laat.

  • Avatar

    William Phillips

    |

    Goeiemore Chris. In Handelinge 7:56 lees ons dat Stefanus, voor sy steniging die Seun van die mens aan die regterhand van God sien staan. Is daar enigiets hierin om te verstaan omdat ons nog net lees van: Hy sit aan die regterhand van God.

Prontuit die Waarheid