Skip to main content

Geslagsregisters in Kronieke

’n Paar opmerkings oor geslagsregisters kan jou help om die sin daarvan te verstaan en selfs te waardeer (met erkenning aan Braun, 1 Chronicles, Word Biblical Commentary).


Geslagsregisters kan horisontaal beskryf word: “Noag se seuns was Sem, Gam en Jafet.” (1 Kron. 1:4) of vertikaal: “Die seun van Salomo was Rehabeam en die geslag loop dan oor Abia, Asa, Josafat …” (1 Kron. 3:10).  Wanneer dit beide horisontaal as vertikaal beskryf word (geleerdes noem dit gesegmenteerd), soos baie keer in 1 Kronieke 1-9, druk dit veral die onderlinge verhoudinge tussen die onderskeie vertakkinge van die geslagsregister uit, wat van groot betekenis is om die relatiewe belangrikheid van dié onderskeie geslagte al dan nie te onderskei.  Terloops, wanneer sommige persone meer prominent genoem word, of ander heeltemal uitgelaat word, word dit met die term teleskopering beskryf.

Dit verklaar hoekom Juda, die 4de seun van Jakob, daarom in 1 Kron. 3 eerste beskrywe word en in meer detail as die ander seuns van Jakob, veral omdat dit die prominensie van die Dawidshuis bevestig, een van die doelwitte van die Kronis se boek.  Die geslagregisters het daarom ook groter waarde as maar net die eksplisiete beskrywing van die bloedlyne wat daarmee uitgelig word en dien om die belang van geografiese, sosiale, ekonomiese, godsdienstige en politiese realiteite te onderstreep.

Die geslagsregisters gee daarmee ’n omvattende historiese oorsig van Israel waarin die kronologiese verbintenis van die terugkerende ballinge met dié wat voorheen daar gewoon het, bevestig word.  Die Kronis verbind die Judeërs dus aan hulle eie geskiedenis en vestig hulle identiteit in dié van hulle voorgeslagte.

Dit beteken natuurlik ook dat hy hulle verbind aan God se geskiedenis met Sy volk, ’n God wat lojaliteit aan Hom beloon deur dié te seën wat Hom gehoorsaam, soos in die verhale van Dawid en Salomo uitgespel gaan word.  Dit is juis omdat die stamme van Ruben, Gad en die halwe stam van Manasse nie hulle verhouding met God in ere gehou het nie, dat hulle weggevoer is, soos die Kronis met hulle geslagsregister in hoofstuk 5 gaan aantoon.  Daarteenoor word die omgekeerde met die verhaal van Jabes in die geslagsregister van Juda geïllustreer, hoofstuk 4, om as simbool te dien van hulle getrouheid aan God, uitgedruk deur Jabes se gebedsafhanklikheid.

Twee van die Nuwe Testament evangelieskrywers het ook geslagsregisters in hulle evangelies ingesluit om die verbintenis van Jesus Christus aan Abraham en Dawid se nageslagte te bevestig – Matt. 1:1-17 – sowel as nog verder terug ook aan Adam, “die seun van God” – Luk. 3:23-38.

by Chris van Wyk

View all posts in this series

Kronieke


Chris van Wyk

Ek is Direkteur van Bediening en Geestelike Vorming by Veritas College International. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am Director of Ministry and Spiritual Formation at Veritas College International. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments

Maak 'n opmerking

Onlangse kommentaar