Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (3)

  • Avatar

    Vince Aslett

    |

    Iets wat ek nog altyd gewonder het – Kan ons v11 deurtrek na vandag se lewe? Dit gebeur so baie dat ek in n debat (Veral op FB) gaan met iemand wat werklik nie wil glo nie en dan allerhande nonsens quote om sy ongeloof te staaf. Ek was al bekommerd dat so n persoon se siening op n publieke blaai dalk iemand anders wat n border-line case is kan negatief beinvloed. Sal dit reg wees om eenvoudig net weg te gaan en die persoon in sy oortuigings te los?

    Reply

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Dit is 'n baie bekende gebruik van die Jode om die stof van hulle voete af te skud as hulle van 'n heidense gebied af weer in Israel teruggekom het. Daarmee sê hulle eintlik publiek dat die land waarvandaan hulle kom heidens is.

    Dit beteken dat Jesus eintlik, met dié opdrag aan sy dissipels, 'n boodskap gee aan die Jode, wat hulle en Hom verwerp, dat hulle heidens is. Dit staan letterlik as 'n getuienis (NAV – aanklag) teen hulle. Nogal 'n skerp oordeel! Maar die doel is om dié wat Sy boodskap nie aanvaar nie onder geen illusie te laat dat hulle dit op eie verantwoordelikheid verwerp.

    'n Mens moet ook nie die ironie hiervan mis nie – Nasaret het Hom so pas verwerp en dra dus ook dieselfde oordeel as die ander dorpe en huise wat Hom verwerp. Paulus sou in Korinte dieselfde doen, die stof van sy klere afskud, en aan die Jode wat sy boodskap verwerp die volgende toevoeg: “As julle verlore gaan, is dit julle eie skuld. Ek aanvaar nie die verantwoordelikheid daarvoor nie” (Hand 18:6).

    Maar onthou, Paulus kom eers na 'n lang bedieningstyd by die punt uit dat hy die Jode as 'n groep verlaat om verder onder die heidene te werk. Hy werk net hierna wel nog 'n keer in Efese in die sinagoge, maar op sy derde sendingreis wil dit voorkom asof hy nie meer sinagoges besoek nie.

    Dit wil sê, die simboliek was bedoel vir Jode wat deel van die volk van God was en Jesus nie as die Messias wou aanvaar nie. Dit was nie bedoel om teenoor heidene te gebruik nie.

    Daarom sal ek uiters versigtig wees om dié roete te gou te volg met ongelowiges. Dit is in ons konteks eerder 'n tegniek vir gelowiges wat nie meer in die geloof lewe nie. Soos oom Kolie Kotze een keer met 'n jong egpaar gedoen het wat nie meer in die kerk gekom het nie. Hy het hulle 'n paar keer besoek, maar hulle wou nie betrokke raak nie. Toe hy egter een aand in hulle sitkamer die stof van sy voete afstof, was hulle binne 'n halfuur by die pastorie en het dramaties tot bekering gekom!

    Maar ek dink verdraagsaamheid veral teenoor hedendaagse heidene is nodig, totdat dit blyk die gesprek het nie meer nut nie. Jesus antwoord ook aanvanklik die Fariseërs (Mark 2:1-12; 7:1-13) redelik uitvoerig, maar begin later sug oor hulle teenstand en verwerping en konsentreer sy bediening op die dissipels (Mark 8:11-13 – “Hy het hulle daar laat staan”!). Maar nou goed, hulle was die Joodse leiers, so dit geld ook nie vir heidene nie!

    Maar laat ons hoor van ander – Wat dink julle? Moet 'n mens met ongelowiges in debat gaan of nie?

    Interessante perspektief hierop van 'n lidmaat van een van ons sendelinge in Frankryk (Corneille du Plooy, predikant in Toulousse), Richard Morgan, wat juis deur mense wat met geduld antwoorde gegee het aan ateïste op Richard Dawkins se site, dws aan ongelowiges, tot bekering gekom het. Hier is die skakel: http://www.freechurch.org/pdf/monthlyrecord/sep… – lees die artikel: “An atheist repent”

    Reply

  • Avatar

    Willem Zaaiman

    |

    Ek werk redelik gereeld op straat en maak gebruik van “Way of the Master” se metodes.
    My gevoel is dat as dit iemand is wat jy ken en gereeld mee te doen kry, dan het jy geleentheid om elke nou en dan 'n saadjie te plant – gepaardgaande met diep gebed. jy bly egter die persoon as 'n heiden hanteer. Nie met die banvloek nie, maar jy sal bv. nie saam met hom in vennootskap gaan (2Kor6:14-17) of anhou saam met hom drink en kuier ens nie.

    Waar dit kom by iemand wat jy net op straat evangeliseer:
    – Ek weet ek het 'n bondgenoot in die 10 gebooie wat op elke ou se hart geskrywe staan, maak nie saak of hy Moslem of 'n Hindu of Rooms of wat is nie. (Jer31:31-34)
    – So dmv die 10 gebooie moet jy eers sondebesef by om kry, voordat die evangelie aan hom gebring kan word (Ps19:7 – Lees in die Engels – beter as in ons vertalings)
    – Nou as die persoon vir my sou sê – wat wel gebeur – dat hy nog nooit gelieg of gesteel of iets van die 10 gebooie gebreek het nie, dan mors ek nie verder my tyd met hom nie, en los hom met die volgende woorde. “As dit waar is wat jy sê, dan het jy geen bekommernis vir die oordeelsdag nie, en dan hoef Jesus ook niks vir jou te doen op daardie dag nie, baie dankie dat ek van jou tyd kon gebruik.”
    As dit dan 'n uitverkorene is, sal sy gewete hom aanhou pla en uiteindelik sal hy die Here met sy hele hart begin soek soos in 1Kron28:9 of 2Kron15:2.
    Mar2:17 se gedeelte wat in Mat9:12-13 bespreek word – Sê Jesus dat hy nie vir die regverdiges (maw die wat dink hulle is regverdig) gekom het nie, maar vir die sondaars (die wat besef hulle is sondaars). En dan voeg Hy by “Maar gaan leer wat dit beteken.”

    Dit is ongelukkig so dat almal nie uitverkies is en vatbaar is vir die evangelie nie (1Kor1:18)

    Reply

Leave a comment

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Delene

    |

    Baie dankie vir aanvaarding Chris. Ek vind al die studies interesant, maar my konsentrasie word weggelei ek het al alles probeer, maar is baie moedeloos.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Petrus, onthou Hebreërs 11 is ‘n terugblik op daardie geskiedenis. As ‘n mens na Moses se hele verhaal kyk dan het hy met die roeping om die volk uit die land Egipte na Kanaän te lei hom afgesny van die farao se huis (met al die voorregte wat dit vir hom ingehou het) en hom geskaar by die slawevolk om hulle te verlos in gehoorsaamheid aan God se opdrag. Die eerste 40 jaar van sy lewe het hy in die farao se huis gelewe. Die volgende 40 jaar in die woestyn in voorbereiding vir sy opdrag. Die laaste 40 jaar het hy sy volk Israel uit Egipte, deur die woestyn, tot by Kanaän gelei. Hy was dus nie bang vir die koning nie, want hy het onbevreesd die plae aangekondig, en aan die einde daarvan doodgewoon die volk uitgelei en met die Here as Beskermer die pad gevat deur die woestyn.

  • Avatar

    Pieter

    |

    Naand Ds Chris
    Dankie dat jy ons ingelig oor die nuwe Discrimanation bill wat die regering wil deurvoer om ons geloof nog verder te wurg. Ek glo elke Christen moet moeite doen om die Bill te lees op julle web blad skakel en die template vorm in te vul en in te stuur voor sluitings tyd.
    Groete
    Pieter

  • Avatar

    Petrus

    |

    Beste Chris

    Dankie weereens vir die genot wat jy met die skrywes tot my Bybelstudie tyd bring.

    Ek is pas klaar met Deuternomium en het ‘n vraag omtrent die aanhaling uit Hebr 11 wat my al jare “deurmekaar” maak. Dit se dat Moses geweier het om die seun van Faro se dogter genoem te word? Hy het verkies om sleg behandel te word saam met die volk?(Het hy dan nie in die paleis gewoon nie?)
    Dan, hy het Egipte verlaat sonder dat hy bank was vir koning?
    Dalk lees ek dit mis in die verhale rondom sy lewe in Egipte voor hy “gevlug” het, maar ek sien nie die boodskappe nie.
    Mooi dag vir jou.

  • Avatar

    Marietjie van Niekerk

    |

    Baie dankie Ds Chris vir hierdie besonderse reeks van gebed. Dit was vir my baie insiggewend en van blywende waarde. Ook verdieping in gees en Woord kennis.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi, ja, daar is. Ek sal dit binnekort hier plaas.

  • Avatar

    Pierre van Wyk

    |

    Baie dankie, Is daar dalk ‘n uitdeelstuk beskikbaar vir die uur van gebed.?