Markus 1:21-31 – Dit is ‘n nuwe leer, en dit kom met gesag! Hy gebied selfs die bose geeste, en hulle gehoorsaam hom.
Ek lees steeds soos ‘n vakleerling:
- Wat doen Jesus (doen, dink, sê, reageer, vermy, vra, beveel, uitnooi)?
- Wat moet ek hiermee doen?
Markus
Let op hoe vinnig en doelgerig die verloop van die verhaal steeds vertel word. Jesus gaan reguit na die sinagoge toe. Op daardie oomblik manifesteer ‘n bose gees. Jesus spreek hom skerp aan en dryf hom uit. En dit was nie lank nie of daar is oral oor Hom gepraat. Na dié sinagoge is die skare saam met Hom reguit na Simon-hulle se huis. Hulle vertel Hom dadelik van Simon se skoonma se siekte. En Jesus genees haar onmiddellik.
Let op hoe Jesus se prediking sy genesing voorafgaan. Genesing is ‘n uitvloeisel van sy prediking en bewys die krag en gesag daarvan.
“Dit is ‘n nuwe leer, en dit kom met gesag! Hy gebied selfs die bose geeste, en hulle gehoorsaam hom.”
Jesus se lering (didagé) is vir Markus baie belangrik. Hy noem hom 12 keer ‘n Leraar (bv. 5:35 – Jesus is ook die enigste wat dié titel in Markus het), praat gereeld van sy lering (bv. 2:2 – praat oor sy boodskap) of lerende aktiwiteit (vv. 4:1).
Dit sê vir my, dat ek Hom maar kan glo, dat sy woorde met gesag kom en die wêreld heeltemal verander. Ek kan my lewe op Hom bou.
Dat die bose geeste (letterlik: onrein geeste – algemene benaming vir duiwels in Jesus se tyd) Jesus by sy menslike en Goddelik (vgl. 2 Kon 4:9 waar Elisa ook so genoem word – dit staan ook in kontras met die onrein geeste) name noem, het te make met die bygeloof van daardie tyd waar jy mag sou kry oor iemand as jy sy volle name gebruik. Dit het egter geen effek op Jesus nie. Inteendeel, Hy het mag en gesag oor die bose geeste, en beveel hulle sonder enige besweringsformules of ander rituele om stil te bly en uit die man te gaan.
Let ook op hoe ‘n skare mense Jesus begin volg, sodat Hy gou nie meer openlik in ‘n dorp kon kom nie en buite in die veld moes bly (1:45).
Kapernaum, ‘n groot en besige stad aan die See van Galilea, word die sentrum vanwaar Jesus opereer (2:1; 3:20; Matt 4:13).
Die ander evangelies
Die besetene van Kapernaum
Net Lukas vertel ook die eerste verhaal van die besetene in Kapernaum en nie Matteus nie. Volgens Lukas het Jesus gereeld daar opgetree. Die uitdryf van die duiwel volg die klassieke patroon: ontmoeting (1:23), verdediging (1:24), opdrag om uit te gaan (1:25), uitdrywing (1:26), reaksie van die omstanders (1:27).
Die genesing van Petrus se skoonma
Die verhaal vertoon ook die klassieke patroon van ‘n genesingsverhaal: situasie en beskrywing van die siekte (1:29-30), genesing (1:31a,b), bewys van genesing (1:31c). Die detail van hierdie kortste genesingsverhaal in die evangelies verskil effens. Markus en Matteus vertel dat Jesus die skoonma se hand geneem het, Markus dat Hy haar ook regop gehelp het, en Lukas weer dat Hy slegs aan die koppenent van die bed gaan staan het en die koors bestraf het. Dit beïnvloed egter nie die betekenis van die verhaal nie. Dat sy onmiddellik opstaan en hulle bedien, soos die gasvryheidsgebruike van die tyd vereis het, bewys dat sy volledig gesond geraak het. Interessant is dat koors as sodanig as ‘n siekte in daardie tyd gereken is.
Sinagoges
Byna alle dorpies in Israel het sinagoges gehad wat nie net gedien het as plekke van aanbidding nie maar ook as skole. Die gebruik dateer uit die tyd van Esra (ongeveer 450 v.C.). In die week is seuns in die wet en die Joodse godsdiens onderrig (dogters kon dit nie bywoon nie) en op die sabbat is die Woord aan die gemeenskap verkondig. Omdat elke sinagoge nie hulle eie rabbi gehad het nie, is besoekende rabbis gevra om te preek. Dit is waarom Jesus en later ook Paulus so geredelik toegang tot die Joodse gemeenskappe gehad het (vgl Hand 13:35).
View all posts in this series
- WEEK 1: Inleiding op die evangelie van Markus - January 12, 2010
- Die vier evangelies se unieke Jesus-portrette - January 21, 2010
- Die drie Sinoptiese evangelies - January 22, 2010
- Die boodskap van Markus - January 25, 2010
- Markus in vergelyking met die ander evangelies - January 26, 2010
- Bybelstudie metodiek - January 27, 2010
- Luistersiklus
- Lectio Divina
- WEEK 2: Markus 1:1-3:6 – Proloog en Deel 1: Bekendstelling - January 28, 2010
- Markus 1:1 – Jesus as God-mens vervul die OT beloftes
- Markus 1:1-8 – Die hart van die evangelie is opgesluit in Jesus Christus
- Markus 1:9-20 – om deur Christus geroep te wees, is om ‘n dissipel te wees - January 29, 2010
- Markus 1:21-31 – Dit is ‘n nuwe leer, en dit kom met gesag! Hy gebied selfs die bose geeste, en hulle gehoorsaam hom. - February 1, 2010
- Markus 1:32-39 – Die bediening draai om God, nie om die vrugte daarvan nie
- Markus 1:40-45 – “Ek wil. Word gesond.” - February 2, 2010
- Markus 2:1-12 – geloof word in gedrag uitgedruk
- Markus 2:13-17 – dié wat siek is, het ‘n dokter nodig
- Markus 2:18-3:6 – Jesus se bevrydende bediening wek wrede weerstand van die leiers - February 3, 2010
- WEEK 3 van die Bybelskool oor Markus - February 4, 2010
- Markus 3:7-30 – Die impak van die bediening verskerp
- Die twaalf dissipels in die evangelies en Handelinge
- Markus 3:31-35 – Jesus en sy familie - February 5, 2010
- Markus 4:1-9 – Wie ore het en kan hoor, moet luister
- Markus 4:10-12 – Die geheim van die koninkryk word gegee, nie verwerf nie
- Markus 4:13-29 – om reg te hoor, bepaal jou hele lewe - February 8, 2010
- Markus 4:30-41 – Het julle dan nie geloof nie? - February 9, 2010
- Markus 5:1-20 – Wat het U met my te doen? - February 10, 2010
- Markus 5:21-43 – Bly maar net glo!
- Markus 6:1-6 – Sy tuisdorp se mense wil niks van Hom weet nie
- WEEK 4 van die Bybelskool - February 11, 2010
- Markus 6:7-29 – Dissipelskap vra altyd ‘n prys
- Markus 6:30-52 – Jesus demonstreer sy Godheid op verskillende maniere - February 12, 2010
- Markus 6:53-7:23 – Onreinheid het met die hart te make - February 15, 2010
- Markus 7:24-8:10 – Jesus is intiem en intens betrokke by mense - February 16, 2010
- Markus 8:11-21 – Hoe blind is dié wat nie wil sien nie - February 17, 2010
- WEEK 5 van die Bybelskool - February 18, 2010
- Markus 8:22-9:1 – Wie sy lewe vir Jesus en die evangelie verloor, sal dit behou
- Markus 9:2-29 – Vir die een wat glo, kan alles - February 19, 2010
- Markus 9:30-48 – dié wat eerste wil wees, moet laaste wees - February 22, 2010
- Markus 9:49-10:16 – Jesus vra getrouheid aan Hom en lojaliteit aan mekaar - February 23, 2010
- Markus 10:17-45 – Redding uit genade alleen - February 24, 2010
- WEEK 6 van die Bybelskool - February 25, 2010
- Markus 10:46-11:25 – ‘n huis van gebed vir die nasies
- Markus 11:27-12:37 – Jesus se intellek en wysheid is te veel vir die Joodse Raad - February 26, 2010
- Markus 12:38-44 – Die arm weduwee se gawe - March 1, 2010
- Markus 13:1-23 – Rampe en Vervolginge en die groot verdrukking - March 2, 2010
- Markus 13:24-37 – Die koms van die Seun van die mens - March 3, 2010
- WEEK 7 van die Bybelskool - March 4, 2010
- Markus 14:1-11 – Gesalf in Betanië, verraai in Jerusalem
- Markus 14:12-42 – Jesus word die paaslam - March 5, 2010
- Markus 14:43-15:5 – Die tyd van die duister magte - March 8, 2010
- Markus 15:6-47 – Jesus word gekruisig en begrawe - March 9, 2010
- Markus 16:1-20 – Jesus het liggaamlik opgestaan - March 10, 2010
- Lees die vier evangelies en Handelinge - June 20, 2016
- Tien lesings uit Markus vir Heilige Week met kommentaar - April 11, 2017
- Jesus is die hart van die evangelie - January 8, 2018
juriejurgens
Hier klop Matteus die ander twee evangeliste vir bondigheid, – en kry dit reg om al die aandag op Jesus te vestig:- Jesus kom in die huis: Jesus sien die vrou is siek; Jesus genees haar; sy bedien vir Jesus. (Die ander se sy het “hulle” bedien)