1 Korintiërs 14 – ’n Wye reeks gawes bou gelowiges op in die erediens

Na alles wat Paulus oor die gawes en die liefde gesê het, fokus hy in die hoofstuk op wat in die eredienste moet gebeur en maak basies twee punte: 1) alleen die gawes wat verstaanbaar en opbouend is, moet in die eredienste beoefen word (vers 1-25), en 2) alles moet met ’n sekere mate van orde gebeur (vers 26-40), omdat dit is hoe God Homself aan ons geopenbaar het (vers 33).  God se karakter, die liefde, struktureer dus die gebruik van ons gawes in liturgie en die erediens.

Hy brei uitvoerig uit oor die onverstaanbare onsinnigheid van tale in die erediens eerder as die verstaanbare opbouende karakter van profesie, veral ook omdat tale eintlik ’n teken vir die (lidmaat-)ongelowiges is (vgl Jes 28:11-12; Deut 28:49 – God se grootheid is raakgesien in die vreemde taal van die Assiriërs, hoewel dit nie begryp is nie).  Nie dat Paulus die gebruik van tale afkraak nie, hy gebruik dit immers self. Maar tale (glossolalie) is bedoel vir die binnekamer en aanbidding, nie soseer vir die eredienste en byeenkomste nie, omdat dit ’n gebedstaal is.

Paulus sal dus eerder 5 woorde met sy verstand wou praat (met ’n openbaring, kennis, profesie of lering) as 1000 woorde in ’n ongewone taal.  Dit is die volwasse manier om in eredienste op te tree, wat nie net vir gelowiges iets beteken nie (opbou), maar ook vir ongelowiges of buitestaanders (word aangespreek).

Orde beteken natuurlik nie ’n monoloog deur bv. ’n predikant nie!  Dit beteken net dat wanneer die gemeente bymekaar is, en elkeen ’n bydrae het om te lewer, moet hulle mekaar met liefde hanteer en een na die ander optree.  Let op hoe wyd die verskeidenheid van bydraes is waarvan Paulus hier praat: ’n psalm, onderwysing, openbaring, sowel as ’n ongewone taal en uitleg daarvan (anders moet die een wat die taal praat stilbly).  En daar kan 2 of 3 sprekers van die onderskeie gawes optree.

Ek het reeds oor die vroue geskryf by my bydrae oor hoofstuk 11 – genoeg om hier net te sê dat Paulus die ordelikheid van die byeenkoms in gedagte het – vrouens moet hulle mans by die huis gaan vra en nie die erediens onnodig onderbreek nie – nie dat vroue nie mag optree nie.

View all posts in this series

Eredienste, gawes, Korintiërs


Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (2)

  • Christine Veldsman

    Kon die mans dan die erediens onderbreek om die gemeente te bedien met die gawe wat hulle gehad het? Die vroue het tog ook gawes gehad !

    • Hehe! Goeie vraag! Paulus se reëling hier het nie met die gebruik van gawes te make nie. Vroue mag die diens, net soos die mans, wel met hulle gawes “onderbreek”, om ‘n bydrae te maak. Maar hy wou nie hê dat hulle die diens onderbreek deur bv. hulle mans vir ‘n verduideliking te vra nie, of moontlik iets te vra wat niks met die diens te doene het nie of selfs onderling oor iets anders te gesels nie. Een van ons sendelinge in die Midde-Ooste sê in die Koptiese kerk is dit vandag nog ‘n probleem. Die mans en vroue sit apart en die vroue gesels onderling só dat dit soms steurend is!

Maak 'n opmerking

%d bloggers like this: