Skip to main content

2 Korintiërs 6:14-7:16 – Toegewy aan God alleen

Paulus eindig sy beskrywing van Christenskap deur gelowiges weer te beskryf met die metafoor van die tempel van God wat daarom nie ‘n vennootskap met die ryk van die duisternis kan hê nie (6:14-7:1).  Dit is ook die beste hoek vanwaar af ‘n mens die opdrag in vers 14 moet probeer verklaar: “Moenie met ongelowiges in dieselfde juk trek nie.”  Niks moet hulle gemeenskap met Christus en mekaar in die gedrang bring nie, want hulle is God se tempel.

Paulus haal hierdie frase aan uit Deut 22:10 wat ‘n verbod plaas daarop om ‘n os en donkie saam in te span om te ploeg.  Hoewel sommige daaruit aflei dat gelowiges alle bande met ongelowiges moet verbreek, maak dit nie sin in die lig van Paulus se lering in 1 Kor 5:9-13 en sy verstaan van sy roeping in 9:19-23 nie waar hy juis kontak met ongelowiges aanmoedig ter wille van die bediening van die evangelie.  Dit is immers hoe die evangelie werk – dit is die goeie nuus van God wat bedoel is vir mense wat vasgevang sit in duisternis en hulle sondige lewenswyse.

Nog ander dink dat Paulus – soos juis uit 1 Kor 5 afgelei kan word – hier eerder van mense binne die kerk praat, wat nie volledig met hulle sondige lewenswyse breek nie, en eintlik soos ongelowiges lewe, en dat gelowiges nie met hulle in ‘n vennootskap moet leef nie.  Maar Paulus raai gelowiges op verskeie plekke in 1 en 2 Korintiërs (1 Kor 5; 2 Kor 2) om sulke mense te vermaan en te tugtig deur onder andere die gemeenskap met hulle te verbreek, maar om die gemeenskap dan weer te hervat, indien daar inkeer en berou sou wees.

Hoewel dit dus nader aan die waarheid sou kon wees, lyk dit beter om uit die 5 kort retoriese teenstellende vrae (reg/onreg; lig/duisternis; Christus/Belial [naam vir die duiwel]; gelowige/ongelowige; tempel van God/tempel van die afgode) wat Paulus gebruik om sy punt tuis te bring, af te lei dat hy praat van enigiets wat ‘n kompromie sou beteken tussen hulle Christelike waardes en standaarde en dié van die ongelowiges.  Dit kan dus mense wees, binne of buite die gemeenskap van die gelowiges, wat jou tot onreg of duistere optredes sou kon verlei.  Jy moet nie met hulle in ‘n vennootskap wees nie.

En let op dat dit eintlik gaan oor wat die effek op die gelowige gaan wees, nie soseer as maar net ‘n algemene reël dat ongelowiges vermy moet word nie.  Dit sou dwaas wees om ongelowiges te vermy in die lig van die evangelie wat juis by alle mense moet uitkom.

Met 3 aanhalings wat in 10 OT tekste voorkom (Vers 16: vgl. Lev. 26:12; Jer. 32:38; Eseg. 37:27; Vers 17: Jes. 52:11; Jer. 51:45; Eseg. 20:34; vgl ook Op. 18:4; Vers 18: Vgl. 2 Sam. 7:8; 7:14; Jes. 43:6; Jer. 31:9) word sy punt onderstreep: Niks mag die gemeenskap met God in gevaar stel nie.  En dit is nie net waar van ‘n mens se verhouding met ander nie, maar ook van jou eie persoonlike lewe: jou liggaam en gees moet gereinig word van alles wat jou gehoorsaamheid aan God in die gedrang kan bring, sodat jy in volkome toewyding aan Hom kan lewe.

Dan tel Paulus in hoofstuk 7:2 weer die draad op wat hy in hoofstuk 2:13 onderbreek het, en vertel van sy blydskap toe hy Titus weer raakgeloop het, en kon hoor dat dit goed gaan met die gelowiges in Korinte.  Hy is veral bly dat sy brief by hulle vrug gedra het.  Al was hulle hartseer, was hulle hartseer volgens die wil van God en het dit tot ‘n verdieping van hulle geloof gelei.  Dit kan Paulus sien in die feit dat hulle meer erns maak met hulle roeping as gelowiges en met groter verantwoordelikheid in die gemeente optree.

Wat my tref van hierdie hoofstuk, en eintlik daarmee van die hele korrespondensie van Paulus met die Korintiërs, is dat die gemeenskap met God só belangrik is, dat niks, MAAR NIKS – nie binne jouself of binne die gemeenskap van die gelowiges of binne die wêreld daarbuite – jou gemeenskap met God mag bedreig of in gevaar stel nie.  Gemeenskap met God is ononderhandelbaar.  Dit moet nagejaag word met alles wat in jou is, elke dag en elke oomblik van elke dag.

Dit laat my nog meer waardering kry vir die impak wat die lewe van Brother Lawrence gehad het, die ongeletterde kok in ‘n klooster, wat met sy lewenspraktyk wat bekend geword het as Practicing the Presence of God die verbeelding van die Christelike wêreld aangegryp het, toe hy sy lewensverhaal vir iemand vertel het en dié dit in boekvorm vir ons bekendgestel het.

Dit is belangriker as enigiets – om jouself en die gemeente as ‘n tempel van God te beskou en gemeenskap met Hom te beoefen – ALTYD en in ALLES en ORAL!  Geen wonder nie dat Paulus homself in hoofstuk 2 onderbreek het om dié feit net weer vir ons te onderstreep nie.

View all posts in this series

Korintiërs


Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments

Maak 'n opmerking

  • Chris van Wyk on Jeremia 19:14-20:18 – Vervloek is die dag waarop ek gebore isDie presiese betekenis van die term "blok" is onduidelik. Dit word gewoonlik geïnterpreteer as verwysend na een of ander instrument of plek van inperking en straf, bv. 'n inperking wat beweging beperk, gewoonlik beskryf as bestaande uit 'n raamwerk met gate waarin die voete (en soms die hande) van '…
  • ELRETHA VAN DER MERWE on Jeremia 19:14-20:18 – Vervloek is die dag waarop ek gebore isDag. Dankie vir die verduideliking van die doel van die Blok waarin Jeremia vas geskroef was in die Benjaminspoort. Ek kry nou meer begrip daarvoor. Verstaan ek reg dis soos 'n persoon wat se hande beidekante van sy kop in n stuk hout vas gemaak is of is dit iets anders. Baie Dankie
  • Chris van Wyk on HoogliedEk sal jou registreer. Jy moet net op die skakel in die e-pos wat vir jou gestuur word van Wordpress af, klik, om dit goed te keur. Ek sal jou selnommer ook by Whatsapp byvoeg.
  • Anne Enslin on HoogliedEk leer so baie by julle sal graag wil aansluit.
  • Chris van Wyk on Eksodus 30Jy kan by YouVersion se Bible app die 2020-vertaling gratis op jou selfoon kry.
  • Willie on Eksodus 30Baie dankie vir die uitleg wat jy gee hoofstuk vir hoofstuk. Ek het egter ñ probleem. Ek het die afrikaans en engelse vertaling vers vir vers gekry. Dit wil voorkom asof dit deur een of ander app direk vertaal is in afr. Waar kan ek die nuwe afrikaanse vertaling kry om op my selfoon af te laai asseb…
  • Chris van Wyk on Jesaja 1 – Julle ken My nieHi, dit is Bybels, ja. Ek verduidelik dit hier: https://bybelskool.com/category/uitverkiesing/
  • Joan on Jesaja 1 – Julle ken My nieKan u asb vir my die uitverkiesing verduidelik? Is dit Bybels?
  • Frank Pronk on Psalm 46Hallo Chris Ja ek glo dat ons almal n versugting het na die nuwe bedeling en die Nuwe Jerusalem. Ek wil iets deel wat ek vroeer die maand baie duidelik in my gees gekry het terwyl ek geslaap het . Die woorde het as volg gekom. " Die sewende wonderwerk van die sewende wereld - is die Israeliete" Ek d…
  • Chris van Wyk on Psalm 71Sy het die Here gedien met haar hele hart en eerder my met huisbesoek bemoedig as wat ek dit vir haar gedoen het. Sy was een van die pilare van ons geloofgemeenskap.
  • Neels Fourie on Psalm 71More dr vertel my meer van tannie phoebe
  • Chris van Wyk on 1 Kronieke 28-29Groete!
  • Wansen Engelbrecht on 1 Kronieke 28-29Baie dankie. Groetnis Wansen Engelbrecht Klerksdorp
  • Chris van Wyk on Genesis 1:1-2:3Is dit op 'n selfoon?
  • Johan Kirsten on Genesis 1:1-2:3Middag Chris. Ek merk dat as jy op die "menu" hierbo tik, die blok wat aan die linkerkant verskyn, blanko is. Daar is wel "onsigbare" skakels wat jou na die verskillende bladsye neem. Groete. Johan