Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (4)

  • Avatar

    Vinie Furstenberg

    |

    Dit is darem so duidelik dat wat in hierdie gemeente gebeur absoluut van die Heilige Gees gekom het. Tussen die ” geswoeg en gesweet”deur is die Evangelie verkondig en het hulle so geheg aan mekaar geraak , mekaar so lief gekry dat hulle selfs bereid was om hulle lewe te gee(1Tes.2:8-9). En hierdie verhouding het in net drie weke tot stand gekom!!! Wonderlik om te sien wat die UITWERKING van God se woord is op die wat glo! (1Tes.2:13)
    Met betrekking tot verse 15 en 16: Kon Paulus se kras uitspraak oor die Jode nie die oorsaak gewees het van die vervolging nie? Verwys Paulus na die politieke opset wanneer hy praat van die oordeel van God wat die Jode begin tref het?
    Die boodskap wat vir my sterk uitkom: Vers 4: Ons wil nie die guns van mense probeer wen nie maar DOEN WAT GOD VERWAG.

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      God se Woord het hier ‘n kragtige uitwerking, jy is reg.

      Paulus se opmerking het egter gekom nadat die Joodse hulle reeds begin vervolg het. Hierdie brief was dus nie die oorsaak vir die vervolging nie. Die aanvanklike verkondiging en aanvaarding van die boodskap van die evangelie wel.

      Sy veroordeling van hulle ongeloof is egter skerper as enige ander soortgelyke uitspraak oor die Jode in enigeen van sy briewe. Daarmee laat hy sy afkeur van hulle teenstand onomwonde hoor. Die Jode is nie tevrede om net self Jesus te verwerp nie, maar wil alle mense verhinder om in Hom te glo.

      Die oordeel in vers 15 verwys waarskynlik na die verdrywing van Jode uit Rome onder Klaudius in hierdie tyd, 49 n.C., waarna die Bybel (Hand 18:2) en ander historici verwys.

      Reply

  • Avatar

    tokkieyoung

    |

    Beste Chris
    Ek het nou net begin met Tessalonisense en hoofstuk 1 saam met jou aantekeninge gedoen, wat ‘n voorreg is dit nie om dit so met jou uitleg te doen nie. Elke keer word ek verras met nuwe insig. Die wyse waarop jy elke vers uiteensit en verduidelik, maak dit vir my glashelder en raak ek opgewonde en gretig vir die volgende hoofstuk. Dankie nogmaals vir jou toewyding en passie om die Bybel vir ons op so ‘n besondere wyse beskikbaar te stel. Ek “geniet” my Bybel soveel meer!!
    Lekker dag.

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Dit bly ‘n voorreg vir my om die Bybel saam met jou en ander te lees en my insigte te deel. Ek leer ook so baie van ander se kommentaar en insigte. Mooi loop!

      Reply

Leave a comment

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Loretta – jy is welkom. Jy kan by hierdie webtuiste inteken (https://bybelskool.com/subscribe/) of vir my jou selnommer stuur, dan stuur ek vir jou die bydraes per Whatsapp (Chris van Wyk – nul agt twee 574 9191).

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Tate haal Mayer aan wat ‘n Babiloniese gebed aanhaal om die Psalm se betekenis te verklaar: “I call to you from distantness; hear me from nearness.” In Duits: “Ich rufe dich von ferne, höre mich von nahe.” Hier is Tate se volledige verduideliking van die betekenis van die Psalm.

    The main value of this psalm probably lies in its metaphorical richness. The metaphors of the high rock, the strong tower, the perpetual dwelling in the tent of God, and the shelter under the divine wings enhance the prayer and contribute significantly to our repertoire of spiritual imagination. A well-stocked and fertile imagination is essential for spiritual strength, a strength that influences the whole being of the person and/or group that possesses it. The metaphors assist us to incorporate our own experience into the experience of prayer. Prayer should engage imagination both toward the one praying and toward God. The metaphors of the psalm pass into our own experience and expand our horizons. Walter Brueggemann has written of the Psalms:

    The Psalms do not insist that we follow word for word and line by line, but they intend us to have great freedom to engage our imagination toward the Holy God.… We will take liberties as the Psalm passes by and moves out into the richness of our experience and then back into the awesome presence of God. That is the way of metaphor (Praying the Psalms [Winona, MN: Saint Mary’s Press, 1982], 35).

    Without a good stock of metaphors and an active imagination, our prayers are crippled and reduced to flattened, formulaic expressions without much power.
    Perhaps the dominant metaphor in the psalm is that of distance from God in v 3. A sense of far-awayness from the divine presence, an at-the-end-of the earth experience, seems to be endemic to the spiritual life from time to time (see, e.g., Pss 2:1; 10:1; 22:2, 12, 20; 35:22; 38:22 [21]; 71:12). Indeed, it is almost a continuous need: “The psalmist is here describing the human condition in existentialist terms: man constantly stands at the edge of the abyss, and only divine assistance can prevent his falling into it” (Dahood, II, 84). Werner R. Mayer discusses a provocative Babylonian prayer formula which says, “I call to you from distantness; hear me from nearness” (“ ‘Ich rufe dich von ferne, höre mich von nahe,’ ” 302–17). The formula seems to mean that prayer suspends the distantness between the supplicant and the deity. Breaking down a perceived distance and the creation of sense of nearness and presence is a major function of prayer. The Psalms are of great importance in the recognition of distantness, which results from various kinds of stress and distress, and in the closing of that gap, which threatens spiritual health and even life itself. The very recitation of psalms like 61 serves to diminish distance and enhance nearness and presence.

    Tate, M.E., 1998. Psalms 51–100, Dallas: Word, Incorporated.

  • Avatar

    Hester von Wielligh

    |

    Goeiedag!
    Ek het die stuk oor ps 61 met waardering gelees. Wat is die Engels van die volgende aanhaling? “Ek bid tot U van ver, hoor my van naby.” (Tate, Word Biblical Commentary, Psalm 51-100)
    Ek wil dit graag verder ondersoek.
    Baie dankie en seën.

  • Avatar

    Loretta Pienaar

    |

    Goeiemôre Ds van Wyk, ek sal dit baie waardeer as ek u boodskappe kan ontvang. Alhoewel ek boodskappe kry van ander Godvresende leraars, kan ek nooit genoeg kry nie in hierdie tye. Ek is geensins ondankbaar nie, maar te dikwels blyk dit dat mense nie gretig is om oor God te praat nie, of soms blyk dit dat hulle nie omgee nie. God seën u en u geliefdes.

  • Avatar

    Jan

    |

    Geestelike leesstof dankie.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Die woord wegraping kom nie in die Bybel voor nie. Dit is ‘n afleiding wat gemaak word op grond van die beskrywing van Jesus se hemelvaart en ons ontmoeting met Hom in 1 Tessalonisense 4.

  • Avatar

    Past C Tities

    |

    Pastoor ek soek graag Meer inligting oor rampe veral geestelik

    Dankie vir u wonderlik ervaring wat u met andere deel

  • Avatar

    Milana Van Rooyen

    |

    Goeie dag

    Waar in bybel staan die woord wegraping …
    Skrif asb
    Dankie
    Millanie