Johannes 2:13–22 – Die liefde vir U huis verteer my

RUS

  • My diepste behoefte vanoggend is vrede.
  • Ek bid daarvoor en bring my behoeftes voor God met danksegging en smeking, soos Filippense 4 my leer.

HOOR

  • Ek lees die Skrifgedeelte hardop in my kantoor.
  • Die volgende aspekte tref my:
Hierdie gedeelte kom ook in die ander evangelies voor (Mark 11:15–19; Matt 21:12–17; Luk 19:45–48).  Johannes plaas sy verhaal egter aan die begin van Jesus se bediening, terwyl die ander dit in die laaste week van Jesus se bediening, interessant genoeg ook reg voor ‘n Paasfees, plaas.

Baie is al geskryf om hierdie verskil te verklaar.  Daar is redelike konsensus dat daar net een só ‘n gebeurtenis was, dat dit wel in die laaste week van Jesus se bediening was, en dat Johannes ‘n teologiese punt probeer maak deur die verhaal hier te plaas – Jesus wil die ware aanbidding van God herstel, soos ‘n mens ook in die gesprek met Nikodemus en die Samaritaanse vrou hierna agterkom. Die reiniging van die tempel is dus in daardie konteks vir hom belangrik.

Let op dat Johannes van die Paasfees “van die Jode” praat, wat aandui dat hy as Christen skryf, dws na die dood en opstanding van Christus.  Die Christene het na die opstanding ‘n ander inhoud aan die hele Paasgebeure gegee.

Johannes noem ten minste 3 verskillende Paasfeeste waarvoor Jesus na Jerusalem toe is (2:13; 6:4, 11:55 [13:1] en moontlik selfs 5:1).  Daaruit kan ‘n mens aflei dat Jesus se bediening waarskynlik tussen 2 en 4 jaar duur, terwyl die ander evangelies net van een reis na Jerusalem vertel, waaruit ’n mens kan aflei dat sy bediening nie veel langer as 1 jaar geduur het nie (Mark 10:32; Matt 16:21; Luk 9:51).

Geldwisselaars was nodig omdat die Jode nie hulle eie geldeenheid kon gebruik nie, en die Romeinse geldeenheid vir die Jode se gevoel lasterlik was deur die kop van die keiser te vertoon wat vir die Romeine goddelike eienskappe gehad het.  Die geldeenheid van Tirus kon egter gebruik word, waarvoor jy dan Romeinse geldstukke kon ruil (Beasley-Murray).

Jesus se aksie is duidelik nie gemik teen die aanbidders self nie, maar net teen die verkopers en geldwisselaars wat van God se huis ‘n handelsplek maak.

Die vraag na ‘n teken deur die Jode was waarskynlik as ‘n toets bedoel, om agter te kom of Jesus die gesag het om te doen wat Hy doen.  Jesus antwoord met ‘n raaisel wat eers na sy opstanding reg verstaan sou kon word, soos Johannes dit tereg verwoord.

Johannes verwys waarskynlik in vers 17 na Psalm 69:10.  Dit is interessant dat die Psalm juis ook daar oor die lyding praat van dié een wat lief is vir God se huis – ‘n heel gepaste aanhaling in die lig van Jesus se raaisel-teken wat op sy eie lyding dui.

LEEF

  • Dit is vir my roerend om dié gedeelte te lees terwyl ons in die Paasfeestyd is (die fees het 7 dae geduur).  Dat Jesus met die water-in-wyn van gister die oorvloed wat Hy bring demonstreer, word deur hierdie gedeelte onmiddellik ook aan sy lyding en opstanding gekoppel.  Hy, die Lam van God, bring oorvloed deur sy lyding heen.
  • Dit tref my en bring rus in my gemoed – as Hy soveel vir my gedoen het, kan ek vasstaan en Hom vertrou vir my lewe.

 

View all posts in this series

Johannes, Paasfees, Tempel


Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Maak 'n opmerking

%d bloggers like this: