Esegiël 7 – Die einde kom vir die land
In opvolg van hfst. 6 se uitspel van die implikasie van die vyf simboliese handelinge van hfst. 4-5 word in hfst. 7 verder daarop uitgebrei in meer digterlike taal. Waar in hfst. 6 die “Berge van Israel” aangespreek is, word hier op soortgelyke wyse die “land Israel” aangespreek en gefokus op die verwoesting wat dwarsoor die land die inwoners van die land sal tref, maar met spesiale verwysing na die verwoesting van die stad Jerusalem en die heiligdom.
Waar in hfst. 6 veral die ongehoorsaamheid in aanbidding – die plekke van aanbidding sowel as die persone in aanbidding – aangespreek is, fokus Esegiël hier ook op die magsmisbruik in die land. Die probleem is: “Soos die mag toegeneem het, het die eiegeregtigheid ook toegeneem.” (7:10b). Interessant genoeg gaan die opstand téén die magsmisbruik nie kom van die kant van die inwoners van die land nie: “nie deur hulle verset, hulle protes nie, nie deur ‘n klag van hulle kant nie”, maar van die toorn van die Here wat op almal in die land rus. (7:11).
Omdat die volk die onreg stilswyend aanvaar, en boonop ook nog daaraan meedoen deur nie die magteloses by te staan nie, dáárom sal die Here hulle nie verskoon nie, hulle nie jammer kry nie, en die straf van die ballingskap oor hulle laat kom: “Die dag is hier, dit kom, die ergste gaan gebeur.” (7:10a).
Die ekonomie sal dit ontgeld, kopers en verkopers tegelyk. Silwer en goud sal nutteloos wees en niemand kan red nie (7:19a). Trouens: “Dit is juis hulle silwer en goud wat hulle in sonde laat verval het: hulle was so trots op hulle versiersels, so ingenome daaroor, dat hulle daarvan vir hulle gode gemaak het, afskuwelike, walglike goed. Dit is waarom Ek hulle goud en silwer nutteloos laat word.” (7:19b). Hulle voorspoed het hulle dus in afgodery laat beland. Hoe tragies.
Die gemeenskap sal dit dus op hartverskeurende wyse ontgeld, binne die stad sowel as daarbuite: “Oorlog buite, pes en hongersnood binne.” (7:15). Let op die beskrywings van die verskrikking waarin hulle sal verkeer.
- Hulle sal: “soos die duiwe in die valleie saam sit en kla, elkeen oor sy sonde.” (7:16). ‘n Mens sal nou nooit weer na die gekoer van duiwe kan luister, sonder om dié tragiese teks te onthou nie!
- “Al die hande sal slap hang, daar sal water teen al die knieë afloop.” Geen verduideliking is nodig vir dié beskrywing nie!
Almal sal verslae wees en in rou gedompel weens die ramp wat hulle gaan tref. En ons weet dat die groot beleëring van Jerusalem nou net 5 jaar in die toekoms gelê het, en dat die groot wegvoering in ballingskap 2 jaar later plaasgevind het.
Die ergste is dat die Here hier agter sal wees en Hom van hulle sal afskei: “Ek sal maak of Ek niks sien nie.” (7:22). Die tempel sal ontwy en vernietig word, soos dit inderdaad ook met die inwoners van die land sal gebeur. Dit alles omdat niemand in opstand gekom het oor die land se regters wat moordenaars is, en die stad wat vol geweld geword het (7:23). Die Here laat daarom “die slegste nasies” teen hulle optrek om ‘n: “end (te maak) aan die hoogmoed van mense met mag.” (7:24).
Dié afskeiding van die Here sal op onstellende wyse sigbaar raak in die afwesigheid van openbarings aan die profete, gebrek aan leiding van die priesters, en die stilword van die raad van die oumense. Dié mense wat leiding moes neem, sal stil raak weens hulle eie angs oor die Here se oordeel wat in werking kom (7:26-27a).
Die enigste sprankie hoop is dat dié oordeel gemik is daarop dat mense deur die oordeel sal besef dat God die Here is … (7:27b).
Boodskap
Esegiël se beskrywing van die magsmisbruik in die land deur die owerhede sal vir baie van ons bekend voorkom. Wat vir ons miskien vreemd sal wees, is dat hy jammer is oor die feit dat die volk nie daaroor gekla het nie, nie hulle daarteen verset het of hulle protes daarteen laat hoor het nie (7:10-11). Ons aanvaar net te maklik die status quo – soos Israel – en neem nie die verantwoordelikheid op ons om ‘n verskil te maak ook op owerheidsvlak nie – plaaslik en nasionaal.
Sulke verset speel ‘n belangrike rol in die verandering wat God bring. Mense wat opstaan vir wat reg is – nie net vir hulleself nie, maar vir ander wat onder die magsmisbruik en onreg ly, en ter wille van die saak van die Here: sodat hulle kan “besef dat Ek die Here is” (7:27). Verset is ‘n belangrike deel van die proses van verandering in die gemeenskap. Dit kon selfs moontlik hier die toorn van die Here afgewend het, as genoeg mense in Juda en Jerusalem vir die reg opgekom het, en sélf die regte dinge gedoen het.
Stilbly wanneer onreg gedy, maak dat jy later geen vrymoedigheid sal hê om enigiets te sê nie.
Waar mense egter sélf met liefde en trou en nie met magsmisbruik lewe nie, en sélf die Here met alles in hulle dien en nie skroom om dié wat in magsposisies sit aan te spreek en aan God se standaarde te hou nie, dáar kan verandering kom.
Ons het die dure plig om ons stem te laat hoor, om die waarheid te verkondig aan dié in magsposisies, terwyl ons self die regte dinge doen, en daadwerklik optree om dié wat onder die onreg ly, met raad en daad by te staan.
View all posts in this series
- Bybelskool 2de kwartaal 2015: ESEGIËL - April 10, 2015
- Inleiding op Esegiël - April 13, 2015
- Esegiël 1-3 – Esegiël se roeping en opdrag – 593 v.C. - April 16, 2015
- Esegiël 4-5 – Die beleg en val van Jerusalem - April 21, 2015
- Esegiël 6 – Die oorlog teen die “Berge van Israel” - April 23, 2015
- Esegiël 7 – Die einde kom vir die land - April 24, 2015
- Esegiël 8-11 – Die ballingskap is naby vir die land. God se teenwoordigheid verlaat hulle – 592 v.C. - April 27, 2015
- Esegiël 12 – Die ballingskap gaan NOU gebeur - May 1, 2015
- Esegiël 13 – ‘n Woord teen die profete - May 4, 2015
- Esegiël 14 – ‘n Woord teen die leiers – selfs voorbidders sal julle nie help nie - May 5, 2015
- Esegiël 15 – Jerusalem sal soos ‘n wingerdstok verbrand word - May 6, 2015
- Esegiël 16 – Jerusalem sal aan die mag van haar minnaars oorgegee word - May 11, 2015
- Esegiël 17 – Twee gelykenisse wat die hede interpreteer en die toekoms oopsluit - May 12, 2015
- Esegiël 18 – God seën mense wat persoonlik verantwoordelikheid neem - May 15, 2015
- Esegiël 19 – Twee treurliedere oor die konings van Israel - May 16, 2015
- Esegiël 20:1-44 – ‘n Woord teen die leiers oor die verset teen die verbond – 591 v.C. - May 23, 2015
- Esegiël 20:45-21:27 – Die koning van Babel kom - May 25, 2015
- Esegiël 21:28-32 – ‘n Woord teen die Ammoniete
- Esegiël 22 – “Hulle maak of Ek nie daar is nie”! - May 28, 2015
- Esegiël 23 – Ohola en Oholiba, die twee susters Samaria en Jerusalem het dieselfde pad geloop - May 30, 2015
- Esegiël 24 – Ellende wag vir die stad, sowel as vir Esegiël – 588 v.C. - June 1, 2015
- Esegiël 25 – ‘n Woord teen die Ammoniete, Moabiete, Edomiete en Filistyne - June 2, 2015
- Esegiël 26:1-28:24 – ‘n Woord teen Tirus en Sidon – 586 v.C. - June 9, 2015
- Esegiël 28:25-26 – ‘n Woord vir Israel
- Esegiël 29-32 – Sewe woorde teen Egipte – 587, 571, 587, en 585 v.C.
- Hier is die skakels na die vorige twee bydraes
- Esegiël 33:1-20 – God soek bekering nie die dood nie - June 20, 2015
- Esegiël 33:21-33 – Grypsug en selfsug word geoordeel - June 21, 2015
- Esegiël 34 – Die Here oordeel die herders van Israel en word self hulle Herder - July 28, 2015
- Esegiël 35-36:15 – ‘n Woord teen Edom en die herstel van die “Berge van Israel” - July 29, 2015
- Esegiël 36:16-38 – Ek herstel julle ter wille van Myself - July 30, 2015
- Esegiël 37 – Ek herstel julle as my herenigde volk in die land Israel - August 10, 2015
- Esegiël 38-39 – God vernietig Gog, simbool van al die vyande van die Godsvolk - August 11, 2015
- Esegiël 40-48 – INLEIDING: God se teenwoordigheid in die tempel en land word herstel - August 12, 2015
- Esegiël 40-42 – God skep ‘n tempel vir sy terugkeer na die land – 573 v.C. - August 13, 2015
- Esegiël 43-44 – God se magtige teenwoordigheid neem intrek in die tempel - August 17, 2015
- Esegiël 45-46 – God herstel die land, regeerders, offers, feeste en grondbesit - August 18, 2015
- Esegiël 47-48 – God verdeel die land regverdiglik en gee lewe vanuit die heiligdom vir die hele land - August 19, 2015
Morne
Ek is bly vir vandag se boodskap, dankie Mnr Chris, dit maak dit tog duidelik vir my dat die kerk so n belangrikke rol in ons samelewing speel en kan nie wag om Sondag in die kerk te wees nie.
Amen