Skip to main content

“Volgende jaar is Jerusalem!” – Liturgie gebaseer op elemente van die Joodse Paasmaaltyd

Levitikus verduidelik kortliks die Paasfees vieringe in hfst. 23 as een van die feeste wat die Israeliete gevier het.  Daar word natuurlik meer inligting gegee oor hierdie fees in Eksodus 12: Deur viering en toewyding word die herinnering aan bevryding lewend gehou.

Omdat dit hierdie naweek Paasfees is, deel ek met julle ‘n liturgie wat ek lank terug gebruik het en wat vir my baie kosbaar was.  Dit is breedweg gebaseer op elemente van die Joodse Paasmaaltyd soos dit deur Messiaanse Jode gevier word.  Ek sluit ook ‘n preek oor Psalm 22 in vanuit die Leesrooster 1999.

“Volgende jaar is Jerusalem!”

Votum

Voorganger: Kom laat ons saam tot Jesus nader, Hy wat gehoorsaam was tot in die dood.

Gemeente: Ja, die dood aan die kruis. Amen.

Seëngroet

Sang: Ps. 116:1, 7 en 10

Stil gebed

Verootmoediging

Voorganger: Genadige God, ons het U nie liefgehad met ons hele hart en ons hele siel en met al ons krag en ons hele verstand nie.

Gemeente: Here, ontferm U oor ons.

Voorganger: Liefdevolle Here, ons het ons naaste nie liefgehad soos U ons geleer het nie.

Gemeente: Christus, ontferm U oor ons.

Voorganger: Hemelse Vader, ons het nie in volle oorgawe aan U gelewe nie.

Gemeente: Here, ontferm U oor ons.

Voorganger: Mag die Here genade aan julle betoon.

Mag Hy julle vergewe in sy troue liefde.

Mag Hy aan julle vrede gee.

Gemeente: Amen. Aan God die dank.

Sang: Lied 245:1 en 2

Gebed

Skriflesing: Psalm 22

Prediking: Psalm 22 preekriglyn – leesrooster 1999

Stil gebed

Voorbereiding van die tafel

Sang: Lied 532:1 en 2

Twaalf persone wat vooraf aangewys is, kom na vore en neem hulle plekke op stoele in die liturgiese ruimte in.  ’n Ekstra stoel aan die tafel word oop gelaat.

Die eerste beker: die beker van heiliging

Vraag en antwoord (kind uit die gemeente)

Die tweede beker: die beker van danksegging (almal drink van die tweede beker)

Die eet van die brood: (almal eet daarvan)

Die derde beker: die beker van verlossing (almal drink daaruit)

Die vierde beker: die beker van Elia

Sang: Lied 453

Gebed

Voorganger: “Volgende jaar is Jerusalem!”

Gemeente: “Volgende jaar is Jerusalem!”

Wegsending: “Staan op, laat ons hiervandaan weggaan” en daarna verlaat die gemeente die kerkgebou in stilte.

Verduideliking van die bekers

Die eerste beker: die beker van heiliging: Die voorganger skink wyn in die beker en terwyl hy dit omhoog hou, sê hy: Prys die Here ons God, die ewige Koning! Hy is die Een wat die vrug van die wingerd voortbring. Daarna word die wyn uitgedeel en almal aan die tafel drink van die eerste beker.

Vraag en antwoord: Een van die kinders van die gemeente kom na vore en vra vir die persone aan die tafel: Waarom is hierdie dag anders as al die ander dae? Een van die persone aan die tafel antwoord dan: Ons was in Egipte die farao se slawe, en die Here het ons daar deur sy magtige dade bevry toe Hy voor ons oë tekens en groot wonderdade gedoen het. Op hierdie dag dink ons terug aan daardie dag toe die Here ons gered het uit die mag van Egipte. Een van die ander persone aan die tafel sê dan: Ons was ook slawe van die sonde. Maar God het aan ons genade bewys. Deur die bloed van sy Seun Jesus Christus is ons verlos en is ons oortredinge vergewe. Op hierdie dag dink ons ook terug aan daardie dag toe die Here Jesus oorgelewer is om vir ons te sterwe.

Die tweede beker: die beker van danksegging: Die voorganger vul die tweede beker met wyn en sê: Die tweede beker wat ons drink, is die beker van danksegging en ons drink dit as ’n danksegging vir God se verlossingsdade. Neem, drink en dank God vir die verlossing wat Hy vir ons bewerk het. Prys die Here, die ewige Koning. Hy het ons trane in gelag verander, ons smart in vreugde. Die wyn word uitgedeel en almal drink van die tweede beker.

Die eet van die brood: Die voorganger haal die instellingswoorde van I Korintiërs 11:23–24 aan en sê: Die Here Jesus het in die nag waarin Hy oorgelewer is, brood geneem en, nadat Hy God daarvoor gedank het, het Hy dit gebreek en gesê: Dit is my liggaam: dit is vir julle. Gebruik dit tot my gedagtenis. Neem, eet, dink daaraan en glo dat die liggaam van ons Here Jesus Christus gebreek is tot ’n volkome versoening van al ons sonde. Die brood word uitgedeel en almal eet daarvan.

Die derde beker: die beker van verlossing: Die voorganger vul die derde beker met wyn en sê: Die derde beker by die Paasmaal is die beker van verlossing. Na die maaltyd het Jesus hierdie beker geneem en gesê: Hierdie beker is die nuwe verbond, wat deur my bloed beseël is. Gebruik dit, elke keer as julle daaruit drink, tot my gedagtenis. Nadat die wyn uitgedeel is hou die voorganger die beker omhoog en sê: Prys die Here ons God, die ewige Koning! Hy is die Een wat ons verlos. Neem, drink, dink daaraan en glo dat die bloed van ons Here Jesus Christus gestort is tot ’n volkome versoening van al ons ons sonde. Daarna drink almal van die derde beker.

Die vierde beker: die beker van Elia: Die voorganger skink die vierde beker en verduidelik: U sal oplet dat daar een oop plek aan tafel is. Dis vir die Messias, ingeval Hy onverwags, gedurende die ete sou kom. Ons weet dat die Messias reeds gekom het, maar om ons te herinner dat Jesus weer kom, sal iemand vir ons gaan kyk of Hy nie al reeds by die deur staan nie?  Een van die persone aan tafel gaan uit en kyk of die Messias nog nie gekom het nie. As hy terugkom en sê dat daar niemand is nie, sê die voorganger: Die vierde en laaste beker rig ons oë na vore na die wederkoms van Jesus. Mag dié dag spoedig kom waarvan Jesus self gesê het: Van nou af sal Ek nie weer van hierdie wyn drink tot op dié dag wanneer Ek saam met julle die nuwe wyn in die koninkryk van my Vader sal drink nie. Die wyn word uitgedeel en daarna hou die voorganger die beker omhoog en sê: Prys die Here ons God, die ewige Koning. Neem, drink en leef vanuit die verwagting dat die Here Jesus spoedig weer sal kom. Daarna drink almal van die vierde beker.

Gebed

Na die gebed verduidelik die voorganger dat die tradisionele Paasmaaltyd afgesluit word met die uitroep “Volgende jaar is Jerusalem!” en nooi almal uit om dit saam hardop uit te roep.

WEGSENDING

Die voorganger sê: “Staan op, laat ons hiervandaan weggaan” (Johannes 14:31b) en daarna verlaat die gemeente die kerkgebou in stilte.

View all posts in this series

Levitikus


Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Maak 'n opmerking

Onlangse kommentaar

  • Chris van Wyk on 2 SAMUEL 11:1-15Die Skrif is duidelik daaroor dat God nie sonde kan doen nie. Hy keur ook nie sonde ooit goed nie. Hy laat boonop geen sonde ongestraf nie (Eks 34). Dit is in dié lig wat 'n mens die profesie moet verstaan. God laat Dawid aan die gevolge van sy eie sondes oor, dit is dat Absalom onder andere in opst…
  • PHILIPPUS C FOURIE on 2 SAMUEL 11:1-152 Samuel 12 vers 11 waar God aan Dawid sê dat Hy sy vroue aan sy naaste sal gee om by te slaap en dit sal geskied in daglig sodat almal dit sal sien. Ek was deur my naaste hieroor gekonfronteer met die argument: Hoe kan God dit self toelaat en laat gebeur as Hyself hier owerspel toelaat? Dit is mos…
  • Chris van Wyk on Amos 9:1-10Waardeer.
  • Klazina Jacobs on Amos 9:1-10Dankie. Baie insiggewend!
  • Chris van Wyk on Jona 1:1-16Dankie Kobus, ek sien uit na module 4 waar ons saam dieper in die NT gaan delf!
  • Kobus De Wet on Jona 1:1-16More Dr Chris, vanmore is ek weer in verwondering oor die Woord van God na ek u stuk gelees het oor Jon 1:1-16. Ek het altyd in terme van Jona en die vis Jona gelees, uit my sondagskool perpektief, nou ontdek ek die diepte in Jona: die chiastiese rangskikking, God se name en natuurlik die Radam - di…
  • Chris van Wyk on Matteus 17 – Jesus word verheerlik as teken van sy Goddelike weseDankie Monique, dit is my voorreg!
  • Monique Steyn on Matteus 17 – Jesus word verheerlik as teken van sy Goddelike weseDie Bybelskool help my so vreeslik Baie, Om die Bybel en die Woord van Jesus better te verstaan. Ek Wil net Soo Baie dankie se. Wees geseend.
  • Chris van Wyk on 2 Kronieke 1Hi Ayden, verhale uit die OT is voorbeelde wat ons help om te verstaan hoe God in ander se lewens gewerk het - in dié geval Salomo - sodat ons kan kyk of daar raakpunte met ons eie lewe is, en ons die boodskap aan die mense van daardie tyd, ook op onsself van toepassing kan maak. Jy kan die boodskap…
  • Ayden Corbett on 2 Kronieke 1Ekt gebid en gevra dat die Here vir my n vers uit die bybel moet kies en my sal help verstaan wat ek lees en toe maak ek oop op 2 krinieke 1...dra die stukkie n spesifieke betekenis of boodskap buitens dat jy wysheid moet kies om die Here se volk te regeer inplaas daarvan om vir rykdom en n lang Lew…
  • Chris van Wyk on Kolossense 2:6-23 – In Christus Jesus is ons met die volheid van God vervulHi Eugene, alles moet getoets word aan die geskrewe Woord van God. As sy iets sien of sê wat daarmee in stryd is, is dit verkeerd. En as jy dit uitwys, is dit nie 'n sonde teen die Heilige Gees nie.
  • Chris van Wyk on 1 Konings 11:1-43;  2 Kronieke 9:29-31Jesus wys in Matteus 12 en Lukas 11 uit dat sy eie wysheid dié van Salomo oortref. Die koningin van Skeba sal dus in die oordeel opstaan en die geslag van Jesus oordeel, omdat sy op Salomo se wysheid gereageer het, en die Jode nie dieselfde gedoen het met Jesus nie (Matt 12:42; Luk 11:31). Die boods…
  • Chris van Zyl on 1 Konings 11:1-43;  2 Kronieke 9:29-31Chris, sê asseblief iets meer oor die laaste sin van vandag se bydrae. Groete
  • Eugene Beetge on Kolossense 2:6-23 – In Christus Jesus is ons met die volheid van God vervulGoeie dag kan u dalk verduidelik as die vroue predekant helder ligte en engele sien of engele wat tekens doen. Hoe moet n mens as Christen dit verwerk of interpreteer sonder om te laster teen die Heilige gees . U inset word opreg wardeer.
  • Chris van Wyk on Openbaring 19:1-10 – Gelukkig is hulle wat uitgenooi is na die bruilofsfees van die LamHi, dit is beelde wat gebruik word om dieselfde werklikheid uit te druk. In vers 7 word die kerk as 'n bruid uitgebeeld om die intieme verhouding tussen God en sy mense uit te druk. Die bruid is enkelvoud, maar die mense wat deel daarvan is natuurlik meervoud. Maar, dit is nie 'n probleem nie, want…