2 Samuel 5 – ons is tog almal u eie mense
God se keuse van Dawid as koning word nou ook deur die hele volk erken:
“Ons is tog almal u eie mense.”
Let op hoe Dawid se koningskap verbind word aan herderskap en charismatiese leierskap (die woordjie nagid word gebruik wat hier met heerser vertaal word). Dit bly twee belangrike aspekte van leierskap:
- om om te gee soos ‘n herder vir mense,
- en deur die Gees en sy gawes leiding te gee.
Ook al die leiers van Israel sluit met hom voor die Here ‘n verdrag. Die lang en stormagtige pad na die troon is voltooi.
Vers 8 is moeilik om te verstaan. Die verwysing na die watertonnel kan beteken dat Dawid dit gebruik het om in die stad in te kom. Die verwysing na die blindes en kreupeles word moontlik sarkasties gebruik.
Die keuse van Jerusalem was briljant. Nie net was dit neutrale grond tussen Juda en Benjamin nie, maar dit was ook ‘n strategiese plek wat maklik verdedig kon word. Geen wonder dat dit steeds vandag die hoofstad van Israel is nie.
Daarmee het Dawid polities die volk verenig, sodat daar nie ‘n stryd kon wees oor watter stam belangriker as ander sou wees nie.
Die stryd teen die Filistyn verhewig, met die gevolglike oorlog wat tot hulle ondergang lei. Let weereens op hoe Dawid die Here raadpleeg voor enigiets wat hy doen, en hoe die raad van die Here telkens by die situasie aanpas. Dit bly die Here se oorlog wat Dawid aanvoer:
“Wanneer jy ‘n geritsel in die toppe van die melkbosse hoor, moet jy blitsvinnig aanval, want dan trek die Here voor jou uit om die kamp van die Filistyne te tref.”
My gebed is om ook meer te wag op wat God doen.
View all posts in this series
- WEEK 1: Bybelskool – Karakters na God se hart in 1 & 2 Samuel - October 20, 2009
- 1 Samuel – God werk altyd “behind the scenes” - October 21, 2009
- 1 Samuel 1 – en die Here het aan haar gedink - October 22, 2009
- 1 Samuel 2 – Hy beskerm sy troue dienaars op hulle pad - October 23, 2009
- 1 Samuel 3 – Ek gaan ‘n ding doen wat ore sal laat tuit
- 1 Samuel 4 – Ikabod :: die eer is weggevat uit Israel - October 26, 2009
- 1 Samuel 5 en 6 – Wie kan bestaan in die teenwoordigheid van die Here? - October 27, 2009
- 1 Samuel 7 – Rig julle harte op die Here en dien Hom alleen. Dan sal Hy julle red … - October 28, 2009
- WEEK 2: 1 Samuel 8 – Samuel se kinders was nie soos hy nie - October 29, 2009
- 1 Samuel 9 – 10 – God verander Saul se gesindheid en roer die harte van die dapperes - October 30, 2009
- 1 Samuel 11- Vandag het die Here uitkoms gegee - November 2, 2009
- 1 Samuel 12 – om na God te luister is die essensie van die geestelike lewe - November 3, 2009
- 1 Samuel 13 – Saul minag die Here
- 1 Samuel 14 – Hy kan red, deur baie of deur min - November 4, 2009
- 1 Samuel 15 – om te luister is beter as die vet van ramme
- WEEK 3: 1 Samuel 16 – die Here kyk na die innerlike - November 5, 2009
- 1 Samuel 17-18 – van skaapwagter tot soldaat - November 6, 2009
- 1 Samuel 19 – die Gees maak Saul kragteloos - November 9, 2009
- 1 Samuel 20-21 – Mag die Here by jou wees soos Hy by my pa was - November 10, 2009
- 1 Samuel 22-23 – Jonatan bemoedig Dawid in sy vertroue op God - November 11, 2009
- Die karakter van Dawid - November 12, 2009
- WEEK 4: 1 Samuel 24 – Jy moet jou vyande liefhê
- 1 Samuel 25 – om met vrygewigheid te leef - November 13, 2009
- Kan God van gedagte verander?
- 1 Samuel 26-27 – in swaar tye word oorwinnings gebore - November 16, 2009
- 1 Samuel 28-29 – Saul se koningskap wankel - November 17, 2009
- 1 Samuel 30-31 – God bewaar ons nie VAN gevaar nie, maar IN gevaar - November 18, 2009
- WEEK 5: 2 Samuel 1 – hoe het die helde geval - November 19, 2009
- 2 Samuel 2 – daar was ‘n langdurige oorlog tussen die nageslag van Saul en Dawid
- 2 Samuel 3-4 – die pad na die troon is morsig - November 20, 2009
- 2 Samuel 5 – ons is tog almal u eie mense
- 2 Samuel 6 – God se wil moet in alles die deurslag gee - November 23, 2009
- 2 Samuel 7 – God sluit ‘n langtermyn verhouding met Dawid en sy nageslag
- WEEK 6: 2 Samuel 8-10 – Dawid is ‘n regverdige en billike koning, by wie die Here is net waar hy gegaan het - November 24, 2009
- 2 Samuel 11-12 – die diepste ellende van die sonde lê in die minagting van die Here - November 25, 2009
- 2 Samuel 13 – dis ontstellend dat Tamar geen geregtigheid kry met haar gewelddadige verkragting nie
- WEEK 7: 2 Samuel 14-15 – Dawid bid tot God EN beplan strategies om die opstand van sy seun Absalom die hoof te bied - November 26, 2009
- 2 Samuel 16-18 – God is agter alles besig om sy wil uit te werk in die doen en late van mense - November 27, 2009
- Kanonvorming - November 29, 2009
- Die ontstaan van die Bybel
- Interessante feite oor die Bybel
- 2 Samuel 19-21 – die politieke pendulum swaai terug na Dawid, maar die onderliggende konflik bly voortbestaan - November 30, 2009
- 2 Samuel 22-23 – Dit is God wat die oorwinning gee – al my hulp en vreugde kom van Hom af - December 1, 2009
- 2 Samuel 24 – dis beter om in die hande van God te val as in dié van mense – Hy is genadig! - December 2, 2009
Laetitia
NAME VAN JERUSALEM:Met Chris se vergunning gee ek hier 'n baie beknopte opsomming van Jerusalem se name van die vroegste tye Dit is na aanleiding van 'n vraag verlede jaar.
URUSALIMM EN SALEM:Die oorspronklike naam was Ursalimm of variante wat beteken “Gestig deur die god Shalem”. Dit was 'n Kanaanitiese dorp toe Abraham geleef het, Sien Gen 14: 18 waar dit net Salem genoem word. Die Jode het nie die naam verander na hulle oorwinning oor die stad nie , al het dit op 'n afgod gedui, maar later het die woord 'n betekenisverandering ondergaan en toe ” vrede ” beteken. Dit hou ook verband met die Joodse groet “Shalom” en met die name Salomo en Absolom.
Maar die Jode het in totaal 70 name gehad vir Jerusalem -die syfer 70 het,soos die getal 7, 'n besondere betekenis vir die Jode gehad. . Die enigstes wat eintlik by ons bekend is, is: Moria [Gen 22:2] wat dui op die plek waar Abraham vir Isak moes offer en die heuwels daar rondom en Sion wat ook aanvanklik net die tempelberg en omringende dele was, maar ook later op die hele stad gedui het.
AELIA CAPITOLINA: In 70 NC is die jode tot hulle knieë gedwing deur die Romeine en na die volgende opstand onder leierskap van Simon Bar Kochba in 130 is hulle totaal uit die stad verban behalwe vir een dag per jaar. Die hele stad en die tempel is in die opstand verwoes en die nuwe Keiser,Hadrianus, wat baie lief was vir bou,het gou die hele stad begin herbou.Op die plek waar die vorige tempel was,die tempelberg, is 'n nuwe tempel gebou-vir Jupiter.Dit was eintlik toe 'n Romeinse stad en is Aelia Capitolina genoem. Aelia vewys na Hadrianus se familienaam en Capitolina op die tempelheuwel waar die nuwe tempel gebou is. DIe naam Aelia Capitolina[later verkort to net Aelia] het voortbestaan tot in die vroeê Middeleeue toe Jerusalem 'n christen Bisantynse stad geword het.
AL – QUDS: in die 7de eeu is die Bisantyne verdryf en Jerusalem het 'n belangrike,selfs heilige, Islamitiese stad geword met die naam El-Quds wat heilig beteken. Dis vir hulle heilig omdat hulle stamvader Abraham daar vir Ismael , eerder as vir Isak, soos hulle glo,op 'n rots moes offer, presies op dieselfde plek waar die Jode ook glo dit het gebeur ;maar veral ook omdat Mohammed volgens oorlewering sy nagvlug na die hemel en terug op sy perd vanaf die heilige rots onderneem het.[Dis tydens hierdie nagvlug dat hy glo sy boodskap by die engel Gabriel ontvang het ]. Daar is ook ander moslemname vir Jerusalem, maar Al – Quds en variante is die hoof naam vir Jerusalem in vele moslemkulture sedert die 7de eeu.
'n Baie interessante boek oor die geskiedenis maar veral oor moderne Jerusalem Is: A Golden Basin Full of Scorpions- A Quest foir Modern Jerusalem deur Con Coughlin – Warner Books,1997. Die titel kom uit 'n beskrying van Jerusalem deur ene Mukkadasi in 985.
Chris van Wyk
Linda du Plessis vra hoe oud Dawid was met sy kroning as koning. 2 Sam 5:4 dui aan dat hy ongeveer 30 jaar oud was met sy eerste kroning oor Juda en 37 jaar oud toe hy deur die hele volk aanvaar is en dus koning van die hele Israel geword het. Hy is waarskynlik op die jeugdige ouderdom van 15 deur Samuel gesalf as koning en het 70 jaar oud geword met sy dood (Bright dateer sy regering in sy History of Israel as 1000-961 v C). Interessant: Leviete moes 30 jaar oud wees voor hulle diens kon verrig (Num 4:3) en Jesus was ook 30 jaar oud toe hy met sy bediening begin het (Luk 3:23).
Ilse
Baie interessante bydrae oor Jerusalem se vorige name. Dankie Laetitia.
Hoofst 28–Moderne vertalers het darem hd dag ‘n jolige jolliedag gehad met al hd sinonieme van dronk!!
Vers 10,13 het my laat dink aan Nataniel in Jan. Sarie:Almal=besig,almal het opinies,maar
vra,dan doen hulle bietjie die en bietjie daai,praat oor die en daai,maar se niks eintlik nie en weet net so ietsie oor dit en bietjie minder oor dat! Het hy dan by my gekuier?!