Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (4)

  • Avatar

    juriejurgens

    |

    Toe ek gisteraand deur 1 Sam 1 lees, het die woord “tempel” my opgeval, en het ek begin dink oor die oorgang van tabernakel na tempel. Ek was nog altyd onder die indruk dat Salomo se tempel die eerste tempel was. Ek het bietjie op my “e-sword” gesoek, en die volgende gesien:

    1. 1 Sam 1:9 is die tweede plek in die Ou Testament waar die woord “tempel” voorkom – die eerste is in Rigt 9:46 waar van 'n heidense tempel gepraat word – sommige vertalings het dit as “the house of the god Berith” en in daardie vertalings kom “tempel” vir die eerste keer in 1Sam 1 voor.
    2. Die laaste keer wat ek kon kry waar na die tabernakel verwys word, is in Jos 22:19 & 29.
    3. In 1 Sam 2:22 word egter weer gepraat van die ” tent van ontmoeting”, en nie “tempel” nie – ek wonder hoe mens dit moet verstaan? (Ander vertalings gebruik tabernacle)
    4. In 2 Sam 7:6 se God vir Natan dat Hy nog nooit in in huis gewoon het nie, maar in 'n tent en tabernakel.

    Oppervlakkig gesien kan mens amper die indruk kry dat “tempel” in 1Sam1 “uit plek” is, en ek wonder of mens hoegenaamd veel hiervan moet maak? Is dit dalk deel van die oorgang – dat die tabernakel mettertyd plek-plek versterk is met meer permanente boumateriaal, en dus van tent na tempel gegroei het? Ek sal sal graag jou ekspert opninie wou verneem.

    Reply

  • Avatar

    chrisvanwyk

    |

    Jou gedagte dat daar 'n meer permanente struktuur mettertyd gebruik is, kan bes moontlik in die kol wees.

    'n Bietjie agtergrond: Die woordjie הֵיכָל (hê∙ḵāl) word gebruik in 1 Samuel 1:9. Dit kan vier betekenisse hê: 1) tempel, heiligdom of aanbiddingsplek (soos hier in Samuel); 2) paleis, plek waar ‘n koning of ander hooggeplaaste woon (bv. 1 Kon 21:1; 2 Kon 20:18; Ps 45:9; Dan 1:4); 3) hoofsaal of gebouekompleks (1 Kon 6:3); 4) ’n ander gebou by die tempel wat deel is van ‘n tempelkompleks (Eseg 41:1–25). Die woord vir tabernakel is tabernakel אֹהֶל (’ohel)

    Sommige geleerdes dink, soos jy aanvoel, dat 'n meer permanente (hout-)struktuur die tabernakel vervang het (vgl die deurkosyn waarvan gepraat word), wat moontlik tot hierdie meer algemene aanduiding aanleiding kon gegee het. Silo is in elk geval verwoes met die buitmaak van die ark (Samuel gaan bly in Rama – 1 Sam 7:15-17), wat kon beteken het dat die tabernakel óf êrens gebêre is (onwaarskynlik) of tot niet gegaan het.

    Wanneer die ark terugkom in Jerusalem (2 Sam 6) word dit geplaas in die tent (’ohel) wat Dawid daarvoor gereed gemaak het, moontlik weer gebou op die patroon wat in Eksodus voorgeskryf is.

    Reply

  • Avatar

    Dalene Dippenaar

    |

    Liewe Chris,

    Hanna het diep in my hart gekruip. Sy het haar losgemaak van die kind wat sy van die Here afgesmeek het en hom aan die Here gewy. Hy was nog 'n klein seuntjie toe sy hom weggebring het na die tempel toe, maar sy het elke jaar vir hom 'n manteltjie gemaak.

    Ons het saam met Ds. Marais ook 'n kind afgesmeek van die Here en moes ons ook losmaak van hom sodat hy verstandig kon raak. Ek het hierdie week ook weer vir hom '' 'n manteltjie gemaak'' toe ek sy kamer skoongemaak het en 'n nuwe skildery teen die muur opgesit het.

    Dankie vir die voorbeelde van omgee wat ons in die bybel aantref.

    Groete,
    Dalene

    Reply

  • Avatar

    chrisvanwyk

    |

    Ek onthou die verhaal baie goed van julle seun. Dit bly vir my beide 'n voorbeeld van gebedsverhoring en hoe 'n “priester” teenwoordig moet wees by sy mense en by God. Ds Dave wat regtig 'n inspirasie vir my in my eerste jaar van bediening.

    Reply

Leave a comment

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Jannie, ek stuur na jou e-pos toe.

  • Avatar

    Estella Steenkamp

    |

    Baie dankie vir die bostaande inligting ek het alreeds kennis gemaak met u skrywe oor homoseksualiteit. Ek moet se ek dink nie dit moet gaan oor homoseksualiteit as sulks nie maar oor die geweldige sonde dat gewone mense wat dink hulle is so slim die woorde wat God duidelik se dit is sonde wil verander na nie sonde. Dat hulle self werktuie van satan is want God se in sy woord dat Hy hulle wat enige iets verander aan sy woord gaan straf. Ek vind mens kan romeine 1 oor en oor lees. Ons is natuurlik almal tot die dood toe skuldig maar ons neem God se vergifnis aan en Hy begin n werk in ons en ons begin vrugte dra baie klein en min aan die begin vir sommiges van ons maar Sy genade is so groot

  • Avatar

    Jannie Lategan

    |

    Hi Chris
    Ek wil graag die lêer bestel met die 4 evangelies langs mekaar. Hoe gaan ons te werk.
    Groete
    Jannie

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Elizabeth, ja, dit is ‘n komplekse onderwerp. Ek het redelik uitvoerig daaroor geskryf in my hantering van Numeri: Ekskursie – geweld in die OT. Jy sal daar genoeg stof kry tot nadenke.

    Vandag is ons egter in die genadetyd van die Here waarin die geestelike oorlog geveg word teen die bose magte in die lug om mense uit die duisternis te wen vir die koninkryk van God se lig (Ef 6). Die wapens van ons stryd is dus geestelik.

    Maar, ons moet ook nie vergeet dat die beeld van God as ‘n Oorlogvoerder in die apokaliptiese dele van die NT, veral in die Openbaring aan Johannes, weer na vore kom waarin God se verlossende oordeel oor die wêreld deur die Lam aan die kruis wat ook die Leeu van Juda is, voltrek word. Die plae wat só ‘n belangrike rol gespeel het in God se oordeel oor farao en sy mense keer in Openbaring terug in die vorm van die seëls, trompette en bakke wat verskriklike ontwrigting en lyding regoor die wêreld veroorsaak het.

    Hierdie beeld van God pas dus naatloos by dié van Eksodus in waar God se volk uit hulle slawerny bevry is asook dié van Numeri en Josua waar Israel in ‘n “Heilige Oorlog” die land van sy afvallige inwoners gereinig het. Dit kom weer aan die einde van die tyd.

  • Avatar

    Johan

    |

    Baie dankie Chris vir al die woord uitleg en e-pose
    Ontspan en geniet die rus.
    Johan Swanepoel

  • Avatar

    Louisa C

    |

    Goeie more, baie dankie. Groot waardering vir hierdie artikels.

  • Avatar

    Louis

    |

    Dankie Chris

  • Avatar

    Jan Louw

    |

    Chris,
    Ek wil weereens vir jou baie dankie sê vir die groot werk waarmee jy besig is in diens van die gelowiges.
    Ek kan egter steeds nie lekker vrede maak met die gedagte om van God as “wat” te praat nie. God is tog ‘n persoon en nie ‘n “iets”, soos by die heidene nie. Alles wat jy aanhaal en sê oor God, bevestig dat Hy “Iemand”is wat bv kinders het en en wat liefhet en dinge doen. God is ‘n Wie en nie ‘n Wat nie.
    In Ps 8 sê Dawid wel, “Wat is die mens!”, maar in daardie omstandighede is dit kollektief bedoel en nie die mens as ‘n persoon nie.
    Ag ek kry dit maar net van my hart af juis omdat ek soveel waardering vir jou en jou werk het.

  • Avatar

    Elizabeth Maartens

    |

    More

    Ek het ‘n vraaag. Een van die die basiese Christelike waardes is liefde. In die lig hiervan is dit nodig vir Christene om eerder te kies vir vrede as vir oorlog. Tog is die Bybel gevul met geskiedenis wat daarop dui dat oorlog tog regverdig is. Hoe oordeel ‘n mens hieroor?

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Tap, dit is ‘n gedeelte wat regtig moeilik is om te interpreteer. Kommentare verbind hierdie uitspraak van Jesus oor die koms van die koninkryk basies aan ses moontlikhede:

    1 – die verheerliking op die berg wat in al drie evangelies net ná hierdie uitspraak volg;
    2 – die opstanding van Jesus ná sy kruisiging wat Judas nie meemaak nie;
    3 – die uitstorting van die Heilige Gees met Pinksterdag;
    4 – die groei van die kerk met die verkondiging van die koninkryk van God;
    5 – die verwoesting van Jerusalem in 70 nC;
    6 – die tweede koms van Jesus, waarvan die verheerliking op die berg ‘n voorafskaduwing was.

    Ek kies vir ‘n kombinasie van almal, behalwe nommer 5, veral na aanleiding van R T France se uitstekende kommentaar op Matteus. My interpretasie is soos volg:

    1 – die verheerliking op die berg volg in al drie evangelies direk ná hierdie uitspraak en is in wese ‘n openbaring van die heerlikheid wat Jesus gehad het, en ‘n voorafskaduwing van die heerlikheid wat Hy ná sy kruis en opstanding weer sou ontvang (Matteus 16:21-17:8; Lukas 9:23-36; Markus 8:34-9:8).

    Die verheerliking op die berg was dus ‘n bevestiging vir die dissipels van die heerlikheid van Jesus wat na sy dood aan die kruis bevestig word deur die opstanding, die uitstorting van die Heilige Gees, die groei van die kerk en die lewende hoop op die wederkoms.

    2 – die uitspraak is deel van die oproep van Jesus dat die dissipels die kruis moet opneem en Jesus moet volg. Die verheerliking op die berg was dus ‘n aanmoediging en bemoediging dat hulle dissipelskap die moeite werd sou wees, want hulle sou deel in die heerlikheid van Jesus.

    3 – die opstanding van Jesus uit die dood was ‘n uitsonderlike demonstrasie van die koms van die koninkryk, maar belangrik, wat Judas nie meegemaak het nie. Hy is dood vóór Jesus opgestaan het. Dit verklaar die opmerking dat sommige nie die dood sou smaak vóór hulle die koms van die koninkryk sou sien nie.

    4 – die deurslaggewende element in hierdie interpretasie is egter Petrus wat in sy tweede brief duidelik die verheerliking op die berg aan die koms van die koninkryk verbind:

    “Toe ons aan julle die krag van ons Here Jesus Christus en sy wederkoms bekend gemaak het, het ons ons nie op versinsels of legendes verlaat nie. Nee, met ons eie oë het ons Hom in al sy majesteit gesien. Hy het van God die Vader eer en heerlikheid ontvang toe die Allerhoogste Majesteit gesê het: ‘Dit is my geliefde Seun oor wie Ek My verheug.’ Die stem uit die hemel het ons self gehoor toe ons saam met Hom op die heilige berg was. En dit het vir ons die boodskap van die profete nog meer bevestig. Hierdie boodskap is soos ’n lamp wat in ’n donker plek skyn. Julle sal goed doen as julle in sy lig bly totdat die dag aanbreek en die môrester opkom in julle harte.” (2 Pet 1:16-18).

    Onthou ook dat die verheerliking op die berg ‘n voorafskaduwing van die vervulling van die profesie van Daniël 7:13-14 is:

    “My nagtelike visioen het voortgeduur: daar het in die wolke iemand aangekom, iemand soos ’n menslike wese. Hy het na Hom toe gegaan wat ewig lewe en is voor Hom gebring. Aan dié menslike wese is die heerskappy en eer en koningskap gegee sodat al die volke, nasies en taalgroepe hom sou dien. Sy heerskappy is ’n ewige heerskappy, dit sal nie tot niet gaan nie; sy koningskap sal nie ophou nie.”

Prontuit die Waarheid