Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (6)

  • Avatar

    Johan Serfontein

    |

    Dagsê Chris,
    Groot hartseer oor jou blikbrein wat nou weg is. Baie jammer daaroor!
    I Sam 3:10 “Praat Here, U dienskneg luister!”
    “Praat Here…”: Hier vra Samuel vir inspraak, leiding, opdrag en aktiewe betrokkenheid. Hy is nie net 'n passiewe hoorder nie.
    “U dienskneg…”: Samuel bevestig hie die verhouding en status waarin hy tot die Here staan, nl 'n werker in Sy diens. Weereens nie net 'n passiewe hoorder, omstander nie.
    “luister”: Hy hoor nie net nie, hy “luister”. Daar is dus 'n aktiewe interpretasie, meelewing en aanvaarding van wat gesê gaan word, en wat die opdrag gaan wees.
    Jes 6:8 sê presies dieselfde, hoewel die twee rolspelers in totaal verskillende omstandighede is.

    Dit beteken vir my dat elkeen in sy/haar eie omstandigheid, situasie of agtergrond 'n roepstem gaan/kan hoor. Ons moet egter sensitief wees om te hoor wanneer en hoe die Here ons tot diens roep.

    Ek het nie kopiereg op my bydrae hierbo nie en jy kan dit dus deel met ander of uitmekaar trek as ek die bal mis geslaan het.

    Groete, Johan

    Reply

  • Avatar

    Pierre Matthee

    |

    Wat my opval van Eli, is hoe gelate hy sy lot aanvaar toe hy uitvind dat sy seuns gaan sterf. Dit moes vir hom verskriklik gewees het (en uiters vernederend) toe God vir hom sê daar sal ‘n priester kom wat ………… en dan word ’n hele rits goeie en gehoorsame eienskappe genoem, wat impliseer dat sy seuns (en hyself!) regtig ernstig kortkom. Maar hy reageer nie eens hierop nie! Hy aanvaar bloot.

    Reply

  • Avatar

    Pierre Matthee

    |

    Terug by Eli: Samuel was ‘n jong man wat op ‘n jong ouderdom reeds baie dinamies was. Dit beindruk my veral dat hy die volk bymekaar kon kry, blykbaar sonder veel moeite, om tot God te bid. Dit vra baie dinamika van ‘n jong man (hoe oud was hy toe?). Maar aangesien Eli sy mentor was, moet dit darem ook tog ‘n pluimpie vir Eli wees, of hoe?

    Reply

  • Avatar

    chrisvanwyk

    |

    Ek stem saam – dit getuig van 'n soort kapitulasie – ek het gefaal, so lank dit my nou net nie te veel kos nie!

    Reply

  • Avatar

    chrisvanwyk

    |

    Ek dink Eli was 'n sagte mens, wat goeie raad kon gee, en dus 'n goeie mentor was vir Samuel. Sy probleem was dat hy ook sag opgetree het toe die Here se naam in diskrediet gebring is deur sy seuns. As God met Baäl gelyk gestel word, en die wet doelbewus oortree word, het 'n mens geen keuse as om streng op te tree nie. Anders tree God op, en dan bekom dit die leiers suur. Samuel se eerste oorlogsoptrede was in sy laat twintigs (7:2), maar teen dié tyd het hy al 'n reputasie gehad dat wat hy sê uitkom, soos vroeër al grafies geïllustreer is met Eli-hulle se dood.

    Reply

  • Avatar

    chrisvanwyk

    |

    Jy slaan die spyker op die kop. Dit is die tipe verhouding waarbinne ons met die Here moet lewe. Eli en Saul versaak hierdie verhouding met slegte gevolge vir hulleself en hulle mense. Saul en Dawid darenteen wys ons hoe dit heling en diens bring, selfs wanneer dit nodig is om Dawid se sonde uit te wys, soos ons later sal sien.

    Reply

Leave a comment

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Loretta – jy is welkom. Jy kan by hierdie webtuiste inteken (https://bybelskool.com/subscribe/) of vir my jou selnommer stuur, dan stuur ek vir jou die bydraes per Whatsapp (Chris van Wyk – nul agt twee 574 9191).

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Tate haal Mayer aan wat ‘n Babiloniese gebed aanhaal om die Psalm se betekenis te verklaar: “I call to you from distantness; hear me from nearness.” In Duits: “Ich rufe dich von ferne, höre mich von nahe.” Hier is Tate se volledige verduideliking van die betekenis van die Psalm.

    The main value of this psalm probably lies in its metaphorical richness. The metaphors of the high rock, the strong tower, the perpetual dwelling in the tent of God, and the shelter under the divine wings enhance the prayer and contribute significantly to our repertoire of spiritual imagination. A well-stocked and fertile imagination is essential for spiritual strength, a strength that influences the whole being of the person and/or group that possesses it. The metaphors assist us to incorporate our own experience into the experience of prayer. Prayer should engage imagination both toward the one praying and toward God. The metaphors of the psalm pass into our own experience and expand our horizons. Walter Brueggemann has written of the Psalms:

    The Psalms do not insist that we follow word for word and line by line, but they intend us to have great freedom to engage our imagination toward the Holy God.… We will take liberties as the Psalm passes by and moves out into the richness of our experience and then back into the awesome presence of God. That is the way of metaphor (Praying the Psalms [Winona, MN: Saint Mary’s Press, 1982], 35).

    Without a good stock of metaphors and an active imagination, our prayers are crippled and reduced to flattened, formulaic expressions without much power.
    Perhaps the dominant metaphor in the psalm is that of distance from God in v 3. A sense of far-awayness from the divine presence, an at-the-end-of the earth experience, seems to be endemic to the spiritual life from time to time (see, e.g., Pss 2:1; 10:1; 22:2, 12, 20; 35:22; 38:22 [21]; 71:12). Indeed, it is almost a continuous need: “The psalmist is here describing the human condition in existentialist terms: man constantly stands at the edge of the abyss, and only divine assistance can prevent his falling into it” (Dahood, II, 84). Werner R. Mayer discusses a provocative Babylonian prayer formula which says, “I call to you from distantness; hear me from nearness” (“ ‘Ich rufe dich von ferne, höre mich von nahe,’ ” 302–17). The formula seems to mean that prayer suspends the distantness between the supplicant and the deity. Breaking down a perceived distance and the creation of sense of nearness and presence is a major function of prayer. The Psalms are of great importance in the recognition of distantness, which results from various kinds of stress and distress, and in the closing of that gap, which threatens spiritual health and even life itself. The very recitation of psalms like 61 serves to diminish distance and enhance nearness and presence.

    Tate, M.E., 1998. Psalms 51–100, Dallas: Word, Incorporated.

  • Avatar

    Hester von Wielligh

    |

    Goeiedag!
    Ek het die stuk oor ps 61 met waardering gelees. Wat is die Engels van die volgende aanhaling? “Ek bid tot U van ver, hoor my van naby.” (Tate, Word Biblical Commentary, Psalm 51-100)
    Ek wil dit graag verder ondersoek.
    Baie dankie en seën.

  • Avatar

    Loretta Pienaar

    |

    Goeiemôre Ds van Wyk, ek sal dit baie waardeer as ek u boodskappe kan ontvang. Alhoewel ek boodskappe kry van ander Godvresende leraars, kan ek nooit genoeg kry nie in hierdie tye. Ek is geensins ondankbaar nie, maar te dikwels blyk dit dat mense nie gretig is om oor God te praat nie, of soms blyk dit dat hulle nie omgee nie. God seën u en u geliefdes.

  • Avatar

    Jan

    |

    Geestelike leesstof dankie.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Die woord wegraping kom nie in die Bybel voor nie. Dit is ‘n afleiding wat gemaak word op grond van die beskrywing van Jesus se hemelvaart en ons ontmoeting met Hom in 1 Tessalonisense 4.

  • Avatar

    Past C Tities

    |

    Pastoor ek soek graag Meer inligting oor rampe veral geestelik

    Dankie vir u wonderlik ervaring wat u met andere deel

  • Avatar

    Milana Van Rooyen

    |

    Goeie dag

    Waar in bybel staan die woord wegraping …
    Skrif asb
    Dankie
    Millanie