Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (7)

  • Avatar

    Vinie Furstenberg

    |

    Oordeel oor Eli se nageslag: 1Sam 14

    Ten spyte van die boodskap van die man van God aan Eli in 1Sam 2, tref ons vir Agija, die agterkleinseun van Eli, as priester aan by Silo. 1Sam 14:3

    Is daar `n moontlikheid dat verskillende tradisies in omloop was en dat die twee hoofstukke nie van dieselfde bron afkomstig was nie?

    Reply

  • Avatar

    Vinie Furstenberg

    |

    `n Vertalingsfout? 1 Sam 14:32 – 33

    “ by die bloed geëet” Volgens Lev 7:26 was dit nie veroorloof om vleis MET die bloed daarin te eet nie.

    Reply

  • Avatar

    chrisvanwyk

    |

    Nee, dit is een tradisie. Die vervulling sou nog kom met die uitwissing van die priesters van Nob in 1 Sam 22 en later selfs van die laaste oorblywende een, Abjatar, wat verban is na sy landgoed (1 Kon 2). Let op dat daar van Eli gepraat word wat priester in Silo was, nie van Agija nie.

    Reply

  • Avatar

    chrisvanwyk

    |

    Die woordjie wat met “by” vertaal word, kan ook met “met” vertaal word. Dit is heel moontlik 'n vertalingsfout (Klein).

    Reply

  • Avatar

    Marzanne

    |

    Hoop u kan help.
    Volgend 1 Samuel 14:49 Die seuns van Saul was Jonatan, Jiswi en Malkisua; …
    en in 1 Samuel 31:2 … Hulle het Saul se suens Jonatan, Abinadab en Malkisua neergeval …
    Volgens 1 Samuel 17:13 Is Abinadab Isai se suen. Kan u dalk verduidelik?

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Hi Marzanne, sover ons kan agterkom, het Saul sewe seuns gehad. Jonatan, Jiswi, Malkisua, Abinadab, Is-boset (Es-baäl), Armoni en Mefiboset (vgl 1 Sam 14:49; 31:2; 1 Kron 10:2; 1 Kron 8:33; 9:39; 2 Sam 2:8; 21:8). Isai het ook ‘n seun Abinadab gehad wat ‘n mens moet onderskei van Saul se seun. Trouens, Jonatan het ook ‘n seun Mefiboset gehad wat ‘n mens weer van Saul se seun moet onderskei wat dieselfde naam gehad het. Ingewikkelde geskiedenis!

      Reply

      • Avatar

        Marzanne

        |

        Baie dankie Chris.
        Ja dit is omtrent ingewikkeld.

        Reply

Leave a comment

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Die naam Nimfa (Numfa) word op twee maniere geaksentueer in die ou manuskripte. Sommige het ‘n circumflex op die laaste lettergreep (Νυμφᾶν). Dan verwys dit na ‘n man. Soos in die tekste wat die 1933- en 1953-vertaling gebruik het. Sommige het ‘n akuut op die eerste lettergreep (Νύμφαν). Dan verwys dit na ‘n vrou. Soos in die tekste wat die 1983- en 2020-vertaling gebruik het.

    Die eerste groep tekste het dan ook die ooreenstemmende manlike voornaamwoord αὐτοῦ hier, terwyl die tweede groep tekste die vroulike αὐτῆς hier lees. Daar is ook verskeie manuskripte wat die meervoud αὐτῶν (hulle) lees wat dan verwys na die “broers in Laodisea” in die eerste deel van die vers.

    Geleerdes kies al hoe meer die “vroulike” lesing, omdat dit die “moeiliker” lesing is. (The NET Bible First Edition Notes)

  • Avatar

    Louise

    |

    Ek lees in 1933 en 1953 dat nimfa man was maar in 1983 is Nimfa n vrou gewees wat haar huis oop gemaak het vir kerk, asb versuidelik my daai stuk, Kol 4:15

  • Avatar

    Daniel Jacobus Smith

    |

    Dankie Chris! Hierdie Psalm is so ‘n versterking! Die Here maak ons vry, Hy wat hemel en aarde gemaak het, red ons uit die greep en mag van vyandige mense. In Jerusalem, waar sy mense saam is, vier ons sy hulp en sy trou met vreugde! Carel

  • Avatar

    Christa Valentine

    |

    BAIE DANKIE…SO VAN TOEPASSING WAT VANDAG IN SA gebeur!!

  • Avatar

    Anna

    |

    Ek probeer om aan die voete van die Here te bly

  • Avatar

    Magdalene

    |

    Baie dankie. Ek gebruik dié Bybel deesdae gereeld.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Begrafnis en verassing is ‘n manier van afskeid neem en ‘n belydenis van ons geloof (nie bygeloof nie) dat daar ‘n opstanding van die vlees is. Geestelike manifestasies is iets anders waar die Gees hetsy deur die vrug of gawes in ‘n gelowige se lewe werk.