Matteus 23:1 – 24:2 – Jesus veroordeel die skynheiligheid van die skrifkenners en Fariseërs
Die verhale, simboliese handelinge, gelykenisse, gesprekke en die laaste genesingsverhaal van hoofstuk 19-22 word opgevolg met die vyfde en laaste toespraak van Jesus, dié keer ’n profetiese rede, in verband met die verdere koms van die koninkryk – hfst. 23-25.
Dit sluit ’n verdoemende veroordeling van die skrifkenners en Fariseërs se skynheiligheid in (23:1-12), sewe oordele oor hulle omdat hulle mense van die koninkryk uitsluit met hulle skynheiligheid (23:13-36) asook ’n veroordeling van Jerusalem wat God se genade versmaai het (23:37-39) en tot die vernietiging van die tempel sal lei (24:1-2).
’n Verdoemende veroordeling van die skrifkenners en Fariseërs se skynheiligheid – 23:1-12
Jesus begin sy toespraak deur die skare en die dissipels te waarsku teen die skynheiligheid van die skrifkenners en Fariseërs. Hulle het die gesag –hulle sit op die stoel van Moses – en het baie te sê, maar verroer nie ’n vinger om iets daarvan uit te voer nie. Wanneer hulle wel sovêr kom om iets te doen, is dit om gesien en vereer te word.
Daarteenoor raai Jesus hulle aan om die pad van nederigheid te kies: “die belangrikste onder julle moet julle dienaar wees.” Aanspreekvorme soos rabbi (dit beteken meester), vader en leraar moet nie ’n belangrike onderskeidingsteken wees nie, omdat net Een hulle rabbi is, dit is Christus, net Een hulle Vader is, dit is die God in die hemel en net Een hulle Leraar is, dit is Christus.
Die punt hiervan is nie dat daar geen onderskeidingsteken mag wees tussen medegelowiges in die liggaam van Christus nie, maar dat niemand hom- of haarself mag aanstel daaroor nie. Hoekom nie? Want almal van hulle is afhanklik van God vir alles.
Sewe oordele oor die Fariseërs omdat hulle mense van die koninkryk uitsluit met hulle skynheiligheid – 23:13-36
Dan vervolg Jesus met sewe oordeel oor die Fariseërs, elke keer ingelui deur dieselfde frase, veral omdat hulle mense van die koninkryk uitsluit met hulle skynheiligheid en self nie die moeite doen om daarin te gaan nie.
- Ellende wag op hulle omdat hulle ander verhinder om die koninkryk binne te gaan.
- Ellende wag op hulle omdat hulle ander leer om net soos hulle en erger te wees.
- Ellende wag op hulle omdat hulle blinde en dwase leiers is wat mense mislei.
- Ellende wag op hulle omdat hulle die reg, barmhartigheid en trou nalaat ten koste van onbenullige dinge.
- Ellende wag op hulle omdat hulle die buitekant skoon hou en nie die binnekant nie.
- Ellende wag op hulle omdat hulle van buite blink is, maar van binne stink.
- Ellende wag op hulle omdat hulle dooie profete vereer met monumente, maar steeds dié lewendige profete doodmaak, soos binnekort natuurlik met Jesus self sal gebeur.
Dit is harde woorde dié, amper genadeloos, om die onhoudbaarheid van skynheiligheid uit te wys. En waar dit hier gerig was teen die Fariseërs, het dié woorde universele waarde vir alle gelowiges reg deur die eeue. Daar is min dinge wat so destruktief is vir gemeenskap met God sowel as vir gemeenskap met mekaar as skynheiligheid.
’n Veroordeling van Jerusalem wat God se genade versmaai het – 23:37-39
Jesus fokus wyer op die stad Jerusalem, omdat wat Hy van die Fariseërs gesê het, eintlik ook waar is van Jerusalem deur die eeue. Dikwels wou God hulle bymekaarmaak soos ’n hen haar kinders bymekaarmaak, maar hulle wou nie. Dit laat net een toekoms vir hulle: verwoesting.
Die vernietiging van die tempel word voorspel – 24:1-2
Jesus verlaat dan die tempelterrein met die finale boodskap dat ook die tempel afgebreek sal word, waarna die profetiese rede, in ’n sekere sin die hart van Jesus se laaste toespraak aan die orde kom.
View all posts in this series
- Bybelskool oor die evangelie volgens Matteus – begin 16 Januarie - January 4, 2014
- Inleiding op die evangelie volgens Matteus - January 16, 2014
- Matteus 1 – Die historisiteit en teologiese betekenis van Jesus se geboorte - January 17, 2014
- Matteus 2 – God stel sy herderleier, Jesus, bekend en beskerm Hom - January 20, 2014
- Matteus 3 – Jesus doop met die Heilige Gees en met vuur - January 21, 2014
- Matteus 4 – Jesus se versoeking en die begin van sy bediening - January 22, 2014
- Matteus 5 – Jesus fokus op die stryd vir geregtigheid - January 23, 2014
- Matteus 6 – Jesus fokus op die lewe van geregtigheid - January 24, 2014
- Matteus 7 – Jesus fokus op die vrug van geregtigheid - January 27, 2014
- Matteus 8 – Jesus herstel gemeenskap en bevorder geloof met gesprek en genesings - January 28, 2014
- Matteus 9 – Jesus vergewe, genees en roep sondaars as gestuurdes - January 29, 2014
- Matteus 10 – Jesus motiveer en rus die twaalf dissipels toe om Sy bediening voort te sit - January 30, 2014
- Matteus 11 – Kom na My toe en Ek sal julle rus gee - January 31, 2014
- Matteus 12 – Die Fariseërs neem aanstoot aan Jesus as die Groot Geneesheer - February 3, 2014
- Matteus 13 – Jesus ontmagtig die skare en bemagtig die dissipels met gelykenisse - February 4, 2014
- Matteus 14 – Jesus is die Seun van God wat voorsien en genees - February 5, 2014
- Matteus 15 – Jesus se bediening is insluitend en voorsien in baie behoeftes - February 6, 2014
- Matteus 16 – Jesus kondig sy eie kruispad aan as model vir dissipelskap - February 7, 2014
- Matteus 17 – Jesus word verheerlik as teken van sy Goddelike wese - February 10, 2014
- Matteus 18 – Jesus leer koninkrykskinders hoe hulle in verhouding met mekaar moet lewe - February 11, 2014
- Matteus 19 – Jesus spel koninkrykswaardes vir huwelike, kinders en welvaart uit - February 12, 2014
- Matteus 20 – Jesus spel koninkrykswaardes vir leiers en die geloofsgemeenskap uit - February 13, 2014
- Matteus 21 – Jesus het ’n groot impak op Jerusalem en die Joodse leiers - February 14, 2014
- Matteus 22 – Jesus is te uitgeslape vir die onbetroubare Fariseërs - February 17, 2014
- Matteus 23:1 – 24:2 – Jesus veroordeel die skynheiligheid van die skrifkenners en Fariseërs - February 18, 2014
- Matteus 24:3-51 – Jesus motiveer sy dissipels tot waaksaamheid en gereedheid, betroubaarheid en verstandigheid - February 19, 2014
- Matteus 25 – Jesus spoor sy dissipels aan tot waaksaamheid, getrouheid en barmhartigheid - February 20, 2014
- Matteus 26 – Jesus word verwerp, verraai, verhoor en verloën - February 21, 2014
- Matteus 27 – Jesus word oorgelewer en gekruisig, sterf en word begrawe - February 24, 2014
- Matteus 28 – Jesus staan op uit die dood en gee die Groot Opdrag aan sy dissipels - February 25, 2014
- Lees die vier evangelies en Handelinge - June 20, 2016
- Matteus 5:22 – Jy mag nie “karakter-moord” pleeg nie - July 15, 2016
- Lei ons nie in versoeking nie - July 11, 2019
Liesbeth Snyman
Goeiemore Chris, nadat ek Matt. 23 weer gelees het, wonder ek oor die gebruik om predikante aan te spreek as “dominee”. Almal is mos gelyk in die liggaam van Christus. Dankie vir jou waardevolle Bybelstudies.
Chris van Wyk
Ek stem saam, Liesbeth. Predikant of pastor of leraar, of doodgewoon om jou naam te gebruik, is heeltemal voldoende.