WEEK 1: Lukas 1:1-4:13

Voor ons begin om te lees, ’n paar opmerkings wat meer breedvoerig in die inleidende gedeeltes hanteer word:
  • Die doel van ons reis deur Lukas en Handelinge is dat jy die breë boodskap van die verhale raaklees en die betekenis en die impak daarvan vir jou lewe te oorweeg.   Daarom is dit so belangrik om jou leeswerk te joernaal.  Dit help met die nadenke oor die gedeeltes en word mettertyd ‘n kragtige geestelike hulpmiddel om die stem van die Here te kan onderskei.
  • Jy kan enige sisteem gebruik om vir jou aantekeninge te maak, selfs kort aantekeninge in die kantlyn van die Bybel.  Een manier is om met drie simbole te werk waaroor jy dan kan reflekteer:
  • ! – IETS WAT JOU GETREF HET
  • ? – IETS WAAROOR JY ‘N VRAAG HET
  • – IETS VAN GROOT BETEKENIS
  • Onthou om kommentaar te lewer op die webtuiste en jou vrae te vra.  So leer ons almal by mekaar.
  • Die skrywer Lukas was ‘n dokter wat Paulus soms vergesel het – Kol 4:14 – die enigste “heidense” outeur in die Bybel.
  • In die evangelie van Lukas vertel hy die storie van die redding van Israel wat Jesus bring.  Hierdie verhaal is heel moontlik na die val van Jerusalem in 70 n.C. geskrywe. Hoewel dit spesifiek gerig word aan Teofilus – wat andersins onbekend is, maar waarskynlik die publikasie onderskryf het – blyk dit duidelik uit die boodskap dat dit gerig is aan Christene uit die heidense nasies.  Daarom plaas Lukas die verhaal in die konteks van die wêreldgeskiedenis (hfst. 2-3), gee hy ’n geslagsregister tot by Adam, en sluit hy die voortgaande grensoorskrydende bediening van die Gees van die begin af in (hfst. 1).  Die kerk is vir hom in die evangelie van Lukas veral die plek waar alle Jode welkom is, wat verklaar hoekom hy bv. spesifiek aandag gegee het aan die stories van vroue.
  • In die Handelinge van die apostels sit Lukas hierdie verhaal voort, waar die kerk geskets word as die plek waar mense uit alle kulture welkom is (akkulturasie), maar ook deur die evangelie verander word (inkarnasie) waarin Jesus en veral die Heilige Gees die leidende rol speel.
  • Hoofstuk 1-2 lei die verhaal in en antisipeer al die hooftemas.  Let op na:
  • Verwysings na Ou Testament beloftes
  • Jesus as die Dawidiese koning
  • Die Redding van Israel
  • Die insluiting van die heidene
  • God wat omgee vir die armes
  • Die rol van die Heilige Gees
  • Die verwagte teenstand
  • Die vreugde oor die evangelie van Jesus
  • Hoofstuk 3-4:13 verbind die bediening van Johannes die doper en Jesus.
  • Jesus word voorgestel aan Israel as ‘n gedoopte en ‘n getoetste.
  • Hy word deur sy geslagsregister, wat tot by Adam gegee word, aan die heidense sending gekoppel.

Breër inleidende artikels

Vir dié wat nog nie die inleiding gelees het nie, hier is die skakels daarheen:

View all posts in this series

Lukas


Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (2)

  • Ek vra net:
    Verwys Maleagi 4:5-6 en Lukas 1:17 nie na die tienduisende kinders in SA (en reg oor die wereld) wat na hul biologiese ouers soek nie. In ‘n mindere maat soek die ouers ook na hul biologiese kinders?

    • Hi – In die eerste plek verwys dit na die versoening wat in families binne die geloofsgemeenskap sal kom, dat ouers saam met hulle kinders die Here sal dien. Dit sluit natuurlik in die tweede plek versoening in binne families wat uitmekaar geruk is deur watter krisis ook al, ook in dié gevalle waarna jy verwys.

Maak 'n opmerking

%d bloggers like this: