Openbaring 19 – Gelowiges jubel oor die bruilofsfees van die Lam en God se regverdige oordeel en uitwissing van die Bose
Hierdie hoofstuk kondig die volgende gebeurtenisse aan:
- die jubellied van die groot skare in die hemel – in drie grootse Hallelujas – oor God se regverdige verbreking van die mag van die “groot prostituut”, Babilon-Rome, in al sy historiese verskynings – vers 1-5,
- die bruilofsfees van die Lam van God waarmee Hy sy volle koningskap opneem en sy bruid, die kerk, haar gereedmaak om met Hom verenig te word – vers 6-10
- die Woord van God op sy wit perd wat nie net regverdig sal oordeel nie, maar met die leërs van die hemel twee van die bose driemanskap (die antichris en die valse profeet) en hulle magte uitwis (die draak se uitwissing kom in die volgende hoofstuk) – vers 11-21.
Die jubellied van die groot skare in die hemel – vers 1-5
Dié lied herinner sterk aan die soortgelyke loflied in die hemelse erediens waarvan ons in hoofstuk 4-5 lees. ’n Groot skare in die hemel besing God se regverdige verbreking van die mag van die “groot prostituut”, Babilon-Rome, in al sy historiese verskynings. Met twee grootse Hallelujas beklemtoon hulle die verlossende oordeel van God, waarna daar ook nog ’n Halleluja weerklink van die 24 ouderlinge en die vier lewende wesens – die verteenwoordigers van God in die skepping, sowel as die skepping se verteenwoordiging by God – terwyl hulle God aanbid.
Die bruilofsfees van die Lam van God – vers 6-10
Die jubellied word aangevul met ’n opdrag om God te loof aan almal wat vir Hom ontsag het, die geringes en die magtiges (die kleineres en die grotes, soos die oorspronklike Grieks dit stel). Die opdrag word met oorgawe in ’n volgende groot Halleluja uitgevoer waarin God se aanvaarding van die koningskap en die komende bruilof van die Lam geloof word. Die bruid, die kerk, word toegelaat om haar gereed te maak vir die bruilof met wit klere as simbool van die regverdige dade van die heiliges.
Interessant, in die volgende sin, verskuif die metafoor na die bruilofsgaste wat uitgenooi word na die bruilofsfees, maar wat na alle waarskynlikheid op dieselfde geloofsgemeenskap dui wat ook die bruid van die Lam is. Gelowiges is dus beide die bruid asook die genooide gaste. Dit wys jou net weer hoe belangrik dit is om die breë prentjie van die simboliek ingedagte te hou en nie te verdwaal in die presiese detail van die beskrywings en metafore nie. Die punt is dat die geloofsgemeenskap van die kerk en die Here Jesus sy toppunt bereik en die twee metafore dui die intimiteit en die eer van hierdie gemeenskap uit.
Die effek op Johannes is so groot dat hy neerval om die stem te aanbid, waarskynlik in die waan dat dit God self is, maar die stem sê dat hy eintlik net die aankondiger is en daarom nie aanbid mag word nie, omdat net God dit werd is soos bevestig in die getuienis van Jesus. Hierdie getuienis is waarskynlik deel van die regverdige dade van die heiliges, soos vroeër in die hoofstuk vermeld.
Die Woord van God op sy wit perd oordeel regverdig en wis die magte uit – vers 11-21
Jesus Christus word in die volgende gedeelte voorgestel – met beskrywings wat herinner aan Openb. 1 – as beide die Regter wat regverdig oordeel en die Krygsheer wat die oorlog teen die Bose aanvoer. Sy karakter word beskryf as een wat getrou is en ook een wat die waarheid lief het. Sy naam word op verskillende wyses beskryf, maar die belangrike een is dat Hy die Woord van God genoem word, waarmee duidelik na Jesus Christus verwys word, soos alreeds in die Johannes evangelie aangetoon is (Joh. 1).
Hy lei die leërs van die hemel in ’n groot oorlog op wit perde om sy heerskappy te vestig wat ook deur oordeel tot stand gebring word. ’n Baie besondere engel – let op dat hy in die son staan! – kondig die vernietiging van die hele mensdom sonder God aan met die grusame beeld van ’n oproep aan die (aas)voëls van die hemel om aan die gesneuweldes in die oorlog te kom peusel.
Die magte van die antichris en die valse profeet word gebreek en hulle “is lewendig in die vuurpoel met brandende swael gegooi.” Die res van die mensdom het ook omgekom.
View all posts in this series
- Die Openbaring aan Johannes – Jesus Christus se testament en agenda - September 9, 2013
- Inleiding op Openbaring - October 16, 2013
- Openbaring 1 – Jesus Christus maak bekend wat hierna gaan gebeur - October 17, 2013
- Openbaring 2 – Bly getrou tot by die Wederkoms - October 18, 2013
- Openbaring 3 – Fokus op gemeenskap met Jesus - October 21, 2013
- Opsomming van Jesus se boodskap aan sy kerk
- Openbaring 4 – God word as Skepper in die hemelse troonsaal aanbid - October 22, 2013
- Openbaring 5 – Die Lam van God is waardig om God se agenda uit te voer - October 23, 2013
- Openbaring 6 – God se oordeel ontvou met ses seëls - October 24, 2013
- Openbaring 7 – God beskerm en versorg die kerk as geloofsgemeenskap - October 25, 2013
- Openbaring 8 – God hoor die gebede van die heiliges en verskerp sy verlossende oordeel - October 28, 2013
- Openbaring 9 – God se oordeel bring nie die mense tot bekering nie - October 29, 2013
- Openbaring 10 – Die kerk het die taak om die verlossing en die oordeel van God te verkondig - October 30, 2013
- Openbaring 11 – God beskerm sy mense en vestig sy heerskappy deur hulle getuienis - October 31, 2013
- Openbaring 12 – God beskerm sy kerk teen alle aanslae van die draak - November 1, 2013
- Openbaring 13 – God gee insig in die Bose se planne sodat gelowiges kan volhard in geloof - November 4, 2013
- Openbaring 14 – Die oes van gelowiges en ongelowiges word ingesamel - November 5, 2013
- Openbaring 15 – Die oordeel breek onafwendbaar aan - November 6, 2013
- Openbaring 16 – God se oordeel tref die hele kosmos en vernietig Rome - November 7, 2013
- Openbaring 17 – Die omvang van Rome se bose invloed op die nasies word ontbloot - November 8, 2013
- Openbaring 18 – Die oordeel oor Babilon-Rome bring bevryding vir die kerk van die eeue - November 11, 2013
- Openbaring 19 – Gelowiges jubel oor die bruilofsfees van die Lam en God se regverdige oordeel en uitwissing van die Bose - November 12, 2013
- Openbaring 20 – Die oordeel oor die Satan baan die weg vir die bekendmaking van die mense in die Boek van die Lewe - November 13, 2013
- Openbaring 21 – God skep hemel op aarde vir sy volk, die Nuwe Jerusalem - November 14, 2013
- Openbaring 22 – God bring lewe en genesing – Die Here Jesus is op pad terug - November 15, 2013
- Opsomming van die boodskap van Openbaring
- Gemeentes in die weegskaal - July 29, 2019
- Pinkster 2020 – “Ek kom gou!” - May 8, 2020
- “Ek kom gou” – ‘n boek oor Openbaring deur Chris van Wyk - May 14, 2020
- Die “see van glas” soos kristal in Openbaring 4 - April 30, 2022
Discover more from Bybelskool
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Gert Visser
In vers 17 staan: “by die son”. Jy praat van “in die son”. Wat is die verskil?
Chris van Wyk
Die Griekse voorsetsel kan vertaal word met in of op, soos jy in bykans al die ander vertalings sal sien, behalwe die NAV wat by het. Dit maak seker nie regtig ‘n groot verskil nie, want die punt is eintlik net dat die engel van ‘n plek van stralende heerlikheid en gesag sy opdragte gee. Almal moet luister. Die son is immers die lig en warmte vir alles wat leef en beef. En die engel gee van daardie posisie af sy opdragte.