Skip to main content

Openbaring 10 – Die kerk het die taak om die verlossing en die oordeel van God te verkondig

Soos daar midde-in die ontplooiing van die oordele van die sewe seëls – tussen die sesde en sewende seël – gefokus is op die verseëling en bewaring van die 144 000 diensknegte van God, sowel as die visie op die versorging in die hemel van dié wat oorwin het,  só word daar op soortgelyke wyse tussen die sesde en sewende trompet gefokus op die rol en funksie van die kerk, soos gesimboliseer deur Johannes (Openb. 10) en die twee getuies (Openb. 11).

Dit is ’n uiters noodsaaklike visie wat die oordeel van God in konteks plaas.  Terwyl die vlakke van onderlinge boosheid toeneem in die wêreld, beide in terme van die selfvernietigingsdrang van mense en die oordele van God, bring die diensknegte van God die verlossende boodskap dat daar in Jesus Christus ’n nuwe toekoms aangebreek het.

Die oop boekrolletjie

’n Ander sterk, enorme en ontsagwekkende engel daal neer uit die hemel met ’n oop boekrolletjie in sy hand wat God se boodskap vir alle volke, nasies, tale en konings bevat.  Dié engel is van dieselfde statuur as die een wat in hfst. 5 die boekrol vir die Lam gee.  Nóg ’n sterk engel sal later in hfst. 18 vir Babilon (Rome) se val verantwoordelik wees.

Die sterk engel se  verskyning gaan gepaard met sewe donderslae wat ’n boodskap dra, maar vir eers geheim gehou moet word deur Johannes.  Dit laat ’n mens dink aan Paulus wat ook goed in die hemel gesien het waaroor hy nie mag gepraat het nie (2 Kor. 12:4).

Die engel kondig die einde van die tyd aan wat met die blaas van die sewende trompet ingelei sal word.  Dán sal God se misterie, sy verborge bedoelinge, sy doel bereik soos wat Hy dit as blye boodskap aan die profete verkondig het.  Dit is die een kant van die boodskap wat aan die kerk toevertrou is, die evangelie, die goeie nuus van verlossing.

Johannes word ook aangesê om die boekrolletjie uit die hand van die engel te gaan haal, dit te eet en die boodskap daarvan verder te gaan verkondig.  Dit bevat die verlossingsplan vir die aarde wat aan die kerk toevertrou is, op soortgelyke wyse as wat die vorige boekrol in hfst. 5 die verlossingsplan van die heelal wat aan Jesus Christus toevertrou is, bevat.  Dit kan daarom met die Woord van God verbind word en is iets wat eintlik vir die hele kerk gegee word.  Johannes verteenwoordig dus hier die kerk as sodanig.

Die simboliek van die soet smaak (vgl. Eseg. 3:3) en die bitter uitwerking in die maag dui op die ervaring wat gelowiges telkens het – die besigwees met God se Woord en sy opdragte aan ons roer ons hart en bring ons in beweging, terwyl die uitwerking van die gehoorsaamheid aan die Woord baie keer tot konflik, stryd en teenstand in hierdie wêreld lei, soms selfs tot konflik in jouself en binne die gemeenskap van gelowiges.  Dit is die ander kant van die boodskap wat aan die kerk toevertrou is, die aankondiging van God se oordeel.

In beide hierdie aspekte van die boodskap van die kerk, lê ons opdrag.  Aan die eenkant moet ons die genade van die verlossing met alles wat in ons is aan alle mense so vêr as wat ons dit kan doen, verkondig.  Aan die ander kant moet ons die sekerheid van die oordeel van God oor sonde en afvalligheid verkondig aan die hele wêreld.  Dit is die somtotaal van ons getuienis.  En belangrik, dit is ook nodig dat leiers (konings) dit hoor, nie net die gewone mense van die nasies van hierdie wêreld nie.

View all posts in this series

Discover more from Bybelskool

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Openbaring


Chris van Wyk

Ek is Direkteur van Bediening en Geestelike Vorming by Veritas College International. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am Director of Ministry and Spiritual Formation at Veritas College International. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Maak 'n opmerking

Onlangse kommentaar