Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (6)

  • Avatar

    Vince Aslett

    |

    My eerste reaksie van die dood van die jong profeet was ene van, sjoe, dis bietjie erg, hoekom is daar nie iets aan die ou profeet gedoen nie,hy was tog die verleier, maar ek lees dat die toets dalk van die ou profeet gekom het, juis as n toets om te kyk of die jong profeet n man van God was. Profete was juis daarin getoets dat hulle volkome gehoorsaam aan God was. Die ou profeet het eers na die leeu storie, n statement gemaak dat die boodskap werklik van God af gekom het.

    Laat n mens bekommerd raak as ek dit deurtrek na myself toe

    Reply

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Dit sny ook diep in my eie lewe in. Daar is nie kortpaaie in die bediening nie. Dit is tree vir tree in gehoorsaamheid aan die Here. Dit is waarom gebed so belangrik is, soos ons later in Elia se lewe sal sien. Gebed hou ons oor naby die stem van God en gee ons die innerlike krag om gehoorsaam te bly.

    Reply

  • Avatar

    James

    |

    Die storie van Konings 13
    Ek word gepeper deur die kinders: Wat het van die (vals) profeet geword, hoekom is hy nie ook gestraf nie? Asseblief?

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Die ou profeet se motiewe om agter die jonger profeet aan te gaan, is duister. Moontlik was hy geïnteresseerd in wat gebeur het, omdat hy al oud was en nie meer geweet het wat in die politiek aangaan nie. Moontlik was hy effe jaloers omdat hy nie self dié opdrag van die jonger profeet kon uitvoer nie. Of miskien was hy sommer net gasvry en wou die jong profeet bystaan.

      Toe die jonger profeet egter uitbrei oor sy profesie en die detail daarvan, het dit waarskynlik die planne van die ouer profeet in die wiele gery. Hy vertel daarom ‘n leuen om die jonger profeet oor te haal om tyd by hom te spandeer.

      As ‘n mens na sy optrede op ‘n menslike vlak kyk, is dit ‘n liegstorie. Uit God se hoek is dit egter ‘n toets vir die jonger profeet of hy regtig sal luister wat God hom opgedra het, en of hy sy eie openbaring as van hoër belang gaan ag as dié van ‘n ander en veral ouer profeet. God soek immers onwrikbare gehoorsaamheid aan wat Hy self vir ‘n dienskneg van Hom openbaar.

      Die jonger profeet gee egter in, ag die ouer profeet se woorde belangriker as die Here s’n aan hom, en raak so ongehoorsaam aan die Here se opdrag, tot groot skade vir homself, hoewel die profesie wat hy gegee het, steeds vervul word.

      Die profesie wat die ouer profeet dié keer gee, kom regtig van die Here af. Die Here tree waarskynlik nie teen hom op nie, omdat die Here deur sy liegstorie die jonger profeet wou toets. Die ou profeet tree verder met deernis in die verhaal op.

      Die punt van die verhaal is dat ons op geen manier mag afwyk van die pad wat God ons beveel. Ons mag selfs nie na “ouer profete” luister as dit verskil van wat die Here vir onsself sê. Dit beteken ons moet baie seker maak van wat ons in die eerste plek hoor by die Here. En dan moet ons dit gehoorsaam sonder om daarvan af te wyk.

      Reply

      • Avatar

        Tina

        |

        Ja nee, ek het óok NIE verstaan waarom die ou PROFEET dit gedoen het nie. Eerste gehoorsaamheid aan die Here. En dat niemand soos niemand ons moet mislei nie. Want die Here leer ons in Sy Woord dat ons moet op Hom vertrou, en luister wat Hy vir ons sê. Want ek het óok aan myself gedink dat ek NIE moet net luister wat n profeet my sê NIE ek moet na die Here toe gaan en vir Hom vra of dit so is. En ja Jeroboam het sy eie kalender gevolg wat verkeert is in die one van die Here. Die toets en die gehoorsaamheid. God het die ou profeet gebruik….. geloofwaardigheid, gehoorsaamheid
        .

        Reply

        • Avatar

          Chris van Wyk

          |

          Presies – daar is net een wat ons uiteindelik sal beoordeel, en dit is God self.

          Reply

Leave a comment

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Willie, nee, ek het nog nie die pad van akkreditasie gestap nie. Dit is net vir privaat verryking.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Spreuke 5:15-21

    In Spreuke 5:7-14 borduur die pa voort op die versoeking van die vreemde vrou en waarsku al sy seuns teen die effek wat ontrouheid in die huwelik op jouself kan hê. Ontrouheid in die huwelik is nie speletjies nie! Dit lei tot ’n private hel en publieke skandes, sê Spreuke. Natuurlik is daar genade en vergifnis – so leer ons in die NT. Maar, voorsorg is beter as nasorg.

    In Spreuke 5:15-21 keer die pa die situasie om. Sal jy nou graag wil hê iemand anders moet by jou vrou kom slaap? Stellig nie, so, waarom dit aan iemand anders doen? Die punt van die verbod op ontrou is om volle vreugde te vind in die huwelik met die vrou (of man) wat die Here vir jou gegee het. Vers 15: “Drink water uit jou eie opgaarput, en lopende water uit jou eie bron.” Jou vrou moet vir jou alleen wees en nie vir ander saam met jou nie!

    Vers 18 herhaal dit: “Mag jou waterbron geseënd wees; verheug jou oor die vrou van jou jeug.”

    Let op dat hier in die enkelvoud gepraat word, want dit was altyd die ideaal dat die huwelik monogaam sal wees, soos Jesus helder in Matteus 19 vir ons leer op grond van Genesis 2. Poligamie het via die nageslag van Kain pos gevat, en selfs die Israeliete het die nasies daarin begin navolg. Maar, dit was nooit God se skeppingsdoel met die mens nie. Laat jou vrou (of man) jou dus bedwelm, en niemand anders nie, want God sien en reageer op alles wat jy doen. Hierdie waarskuwing het daarby ook ‘n geestelike kant, want die Here sien dit alles raak. Jou sonde sal jou inhaal, jy sal sterf deur só ‘n gebrek aan selfbeheersing.

  • Avatar

    Dirk Uys

    |

    Spreuke 5 vers 15 en 18a se uiteensetting asb. hoe moet dit toegepas word in vandag se lewe en persoonlike lewe?

  • Avatar

    Willie

    |

    Kan mens n diploma of sertifikaat verdien na voltooiing van die kursus

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Die naam Nimfa (Numfa) word op twee maniere geaksentueer in die ou manuskripte. Sommige het ‘n circumflex op die laaste lettergreep (Νυμφᾶν). Dan verwys dit na ‘n man. Soos in die tekste wat die 1933- en 1953-vertaling gebruik het. Sommige het ‘n akuut op die eerste lettergreep (Νύμφαν). Dan verwys dit na ‘n vrou. Soos in die tekste wat die 1983- en 2020-vertaling gebruik het.

    Die eerste groep tekste het dan ook die ooreenstemmende manlike voornaamwoord αὐτοῦ hier, terwyl die tweede groep tekste die vroulike αὐτῆς hier lees. Daar is ook verskeie manuskripte wat die meervoud αὐτῶν (hulle) lees wat dan verwys na die “broers in Laodisea” in die eerste deel van die vers.

    Geleerdes kies al hoe meer die “vroulike” lesing, omdat dit die “moeiliker” lesing is. (The NET Bible First Edition Notes)

  • Avatar

    Louise

    |

    Ek lees in 1933 en 1953 dat nimfa man was maar in 1983 is Nimfa n vrou gewees wat haar huis oop gemaak het vir kerk, asb versuidelik my daai stuk, Kol 4:15

  • Avatar

    Daniel Jacobus Smith

    |

    Dankie Chris! Hierdie Psalm is so ‘n versterking! Die Here maak ons vry, Hy wat hemel en aarde gemaak het, red ons uit die greep en mag van vyandige mense. In Jerusalem, waar sy mense saam is, vier ons sy hulp en sy trou met vreugde! Carel

  • Avatar

    Christa Valentine

    |

    BAIE DANKIE…SO VAN TOEPASSING WAT VANDAG IN SA gebeur!!