Hooglied 1:12-2:7 – Wedersydse geborgenheid, tuiswees, bevestiging en opwinding
Indeling
Betekenis
Die klem op die sintuiglike kant van hulle liefde vir mekaar word in hierdie gedigte voortgesit. Al 5 sintuie is betrokke:
- voel (linkerarm onder my kop, regterarm omhels – 2:6),
- sien (jy is mooi, jou oë is duiwe – 1:15),
- hoor (soos ‘n lelie tussen dorings; soos ‘n appelbooom tussen wilde bome – 2:2-3),
- proe (sy vrugte is soet in my mond – 2:3),
- ruik ( my nardusparfuum se geur versprei; die man … is vir my ‘n sakkie mirre; is vir my ‘n bos hennablomme – 1:12-14).
Die vergelykings met sintuiglike items het egter ook ‘n dieper betekenis. Dit wys ook wat hulle beteken vir mekaar:
- Hulle seksualiteit omvou mekaar en bring ‘n geborgenheid (die man is ‘n sakkie mirre tussen haar borste – 1:13; sy sit in die man se skaduwee – 2:3);
- Hulle saamwees skep ‘n unieke ruimte wat soos ‘n huis word waarin hulle tuis is (ons bed is die groen blare, ons huis se balke is die seders, sy daklatte is die sipresse – 1:17).
- Hulle kom tot hulle reg in mekaar se teenwoordigheid. En hulle onderstreep dit aan mekaar met waarderende en bevestigende vergelykings (lelie tussen die dorings; appelboom tussen die wilde bome – 2:2-3).
- Hulle saamwees bring ‘n bruisende opwinding in hulle lewe soos by ‘n feesplek, waarin hulle ‘n kwaliteit van menswees kan ervaar wat nie op enige ander plek moontlik is nie (2:3). Hy straal van liefde vir haar (2:4) en die liefde verteer haar, soveel só, dat sy versterking nodig het van rosyntjies en appels (2:5)!
Let op hoe hulle liefde as ‘n wedersydse geborgenheid, tuiswees, bevestiging en opwinding beskryf word. Vandaar die waarskuwing, gerig aan die vroue van Jerusalem, dat die liefde nie oorhaastig sonder dié wederkerigheid ryp gedruk moet word nie (2:7). Die tyd moet ryp word vir hierdie tipe liefde.
Verduidelikings
Hier is ook ‘n paar verduidelikende opmerkings oor van die dinge waarna verwys word in die gedigte:
- Die nardusplant is van Indiese oorsprong waarvan ‘n duur parfuum gemaak is. Ons ken dit uit die verhaal van die vrou wat Jesus se voete daarmee gesalf het (Mark 14:5; Joh 12:5).
- Mirre kom van Arabië en was ook baie duur. Ons ken dit uit die geskenke waarmee die magi by Jesus se geboorte hulde aan Hom gebring het (Matt 2:11 – goud, wierook, mirre). Dit is onder andere as medisyne gebruik, en soms vir parfuum.
- Henna was ‘n blou blom wat onder andere in En-Gedi gegroei het, ‘n oase naby die Dooie See. Die blare is gepars en as parfuum gebruik.
- Die affodil en lelie is blomme wat ons nie presies kan identifiseer nie.
- Saron is die vrugbare kusvlakte by Seserea (Tel Aviv) aan die Middellandse See, suid van die Karmel berge.
- Rosyntjies was gebruik as seksuele stimulant.
View all posts in this series
- Bybelskool oor Prediker en Hooglied - April 3, 2012
- Inleiding op Hooglied - May 2, 2012
- Hooglied 1:1-11 – Passievolle plesier in saamwees - May 3, 2012
- Hooglied 1:12-2:7 – Wedersydse geborgenheid, tuiswees, bevestiging en opwinding - May 4, 2012
- Hooglied 2:8-17 – Bedwelming en beskerming in die liefde - May 7, 2012
- Hooglied 3:1-5 – Liefde kom tot sy reg binne families - May 8, 2012
- Hooglied 3:6-11 – Die huwelik is ryk aan betekenis - May 9, 2012
- Hooglied 4:1-5:1 – In die tuin van liefde - May 10, 2012
- Hooglied 5:2-8 – Verskillende behoeftes bring maklik verwydering - May 11, 2012
- Hooglied 5:9-6:3 – Die vreugde van vrywillige versoening - May 14, 2012
- Hooglied 6:4-8:4 – Verwonderde verrukking en verbeeldingryke verwagting - May 15, 2012
- Hooglied 8:5-14 – Die liefde is wederkerig en interafhanklik - May 16, 2012
- MENINGSOPNAME 2012
- Hooglied – Lees, luister, leef – ePub - November 5, 2012
bevestiging, geborgenheid, Hooglied, liefde, opwinding, saamwees, tuiswees