Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (2)

  • Avatar

    Cliff Lotter

    |

    wat beteken Paulus as hy die word “onsedelik” gebruik? Defineer asseblief.

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Paulus kontrasteer in Efesiërs 5:1-5 selfopofferende liefde met selfbevredigende liefde.

      * Selfopofferende liefde is geskoei op die liefde van Jesus wat Homself vir ons aan die kruis opgeoffer het. Dit het geen seksuele konnotasie nie.
      * Selfbevredigende liefde daarenteen is geskoei op die liefde vir jouself en die bevrediging van jou eie behoeftes. Dit het veral met seksuele begeertes te make.

      “Onsedelikheid” in dié konteks is dus om seksueel immoreel op te tree, d.w.s. sonder geestelike of morele waardes.

      Die Griekse woord wat hier gebruik word, is akatharsia en word behalwe in Efesiërs 3:5 ook op die volgende plekke gebruik:

      * 1 Tessalonisense 4:7 – “onsedelik” (dit word hier gekontrasteer met ‘n heilige lewe);
      * Galasiërs 5:19 – “onreinheid” (die eerste woord “onsedelikheid” word vir ‘n ander Griekse woord “porneia” gebruik wat telkens saam met “akatharsia” in die NT ingespan word);
      * 2 Korintiërs 12:21 – “onreinheid”;
      * Romeine 1:24 – “sedelike onreinheid” (waar dit in die konteks met onder andere selfdegeslag seksuele gedrag verbind word);
      * Romeine 6:19 – “sedelike onreinheid” (waar dit in die konteks saam met wetteloosheid en losbandigheid gebruik word);
      * Kolossense 3:5 – “onreinheid” (weereens in kombinasie met “porneia” – “onsedelikheid”);
      * Efesiërs 4:19 – “losbandigheid” (“‘n onversadigbare draang aan losbandigheid” in kombinasie met “alles wat vuil is”).
      * Openbaring 17:4 – “onreinheid” (hier word die verwante Griekse woord akathartes gebruik in die frase: “die onreinheid van haar onsedelikheid”, weereens in kombinasie met die ander woord vir “onsedelikheid” – “porneia”)

      Reply

Leave a comment

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Die naam Nimfa (Numfa) word op twee maniere geaksentueer in die ou manuskripte. Sommige het ‘n circumflex op die laaste lettergreep (Νυμφᾶν). Dan verwys dit na ‘n man. Soos in die tekste wat die 1933- en 1953-vertaling gebruik het. Sommige het ‘n akuut op die eerste lettergreep (Νύμφαν). Dan verwys dit na ‘n vrou. Soos in die tekste wat die 1983- en 2020-vertaling gebruik het.

    Die eerste groep tekste het dan ook die ooreenstemmende manlike voornaamwoord αὐτοῦ hier, terwyl die tweede groep tekste die vroulike αὐτῆς hier lees. Daar is ook verskeie manuskripte wat die meervoud αὐτῶν (hulle) lees wat dan verwys na die “broers in Laodisea” in die eerste deel van die vers.

    Geleerdes kies al hoe meer die “vroulike” lesing, omdat dit die “moeiliker” lesing is. (The NET Bible First Edition Notes)

  • Avatar

    Louise

    |

    Ek lees in 1933 en 1953 dat nimfa man was maar in 1983 is Nimfa n vrou gewees wat haar huis oop gemaak het vir kerk, asb versuidelik my daai stuk, Kol 4:15

  • Avatar

    Daniel Jacobus Smith

    |

    Dankie Chris! Hierdie Psalm is so ‘n versterking! Die Here maak ons vry, Hy wat hemel en aarde gemaak het, red ons uit die greep en mag van vyandige mense. In Jerusalem, waar sy mense saam is, vier ons sy hulp en sy trou met vreugde! Carel

  • Avatar

    Christa Valentine

    |

    BAIE DANKIE…SO VAN TOEPASSING WAT VANDAG IN SA gebeur!!

  • Avatar

    Anna

    |

    Ek probeer om aan die voete van die Here te bly

  • Avatar

    Magdalene

    |

    Baie dankie. Ek gebruik dié Bybel deesdae gereeld.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Begrafnis en verassing is ‘n manier van afskeid neem en ‘n belydenis van ons geloof (nie bygeloof nie) dat daar ‘n opstanding van die vlees is. Geestelike manifestasies is iets anders waar die Gees hetsy deur die vrug of gawes in ‘n gelowige se lewe werk.