Spreuke 10:27-32 – Die weg van die Here is ‘n toevlug vir wie onberispelik is

5 Augustus

Ons beweeg nou van die inleiding van die boek Spreuke (hoofstuk 1-9) na die hart van die boek (hoofstuk 10-31). Hier is 562 spreuke, gesegdes, en wyshede opgeteken waarmee ’n wyse lewe versier kan word. Dit is in 6 bundels saamgevoeg wat onderskeidelik met Salomo (2 bundels met onderskeidelik ongeveer 375 en 137 spreuke elk – hfst 10:1-22:16; 25:1-29:27), die Wyses (2 bundels met onderskeidelik 30 en 5 spreuke elk – hfst 22:17-24:22; 24:23-34), Agur (12 spreuke, saam met ’n paar vrae en ’n gebed – hfst 30:1-22) en Lemuel (3 uitgebreide spreuke – hfst 31:1-31) verbind word. Ek fokus op die vernaamste beloftes daarin in die volgende paar weke (op Vrydae).

Spreuke 10:27-32 – Die weg van die Here is ‘n toevlug vir wie onberispelik is

27Ontsag vir die Here verleng die lewensdae, maar die jare van goddeloses word kortgeknip. 28Die verwagting van regverdiges is vreugde, maar die hoop van goddeloses vergaan. 29Die weg van die Here is ‘n toevlug vir wie onberispelik is, maar dit bring ondergang vir boosdoeners. 30‘n Regverdige sal nooit wankel nie, en goddeloses sal die land nie bewoon nie. 31Die mond van ‘n regverdige bring wysheid voort, maar ‘n verworde tong word afgesny. 32Die lippe van ‘n regverdige weet wat aanvaarbaar is, maar die mond van goddeloses verdraai woorde.

Ek selekteer drie spreuke uit hoofstuk 10 met veral vers 29 wat ‘n besondere belofte bevat.

  • Spreuke 10:27-28 kontrasteer die lewensvooruitsigte van dié wat die Here vrees en dié wat Hom verag. Die regverdige kan met vreugde uitsien na die belofte van God se sorg in ’n lang lewe. Die goddelose het egter geen hoop buite homself wat enigsins standhoudend is.
  • Spreuke 10:29-30 kontrasteer steeds die regverdige en die goddelose. Vers 29 dui die belofte aan die regverdige letterlik so aan: “Die weg van die Here is ’n toevlug vir regdoeners, maar ondergang vir boosdoeners.” Vers 30 onderstreep die belofte van ‘n toevlug met die belofte dat die regverdige vir ewig onwankelbaar sal leef (dit is wat die vertaling “nooit” beteken). Die goddelose sal dit egter nie eers hier op aarde enduit maak nie.
  • Spreuke 10:31-32 kontrasteer die woorde van die regverdige en dié van die goddeloses. Die regverdige se woorde is wys en aanvaarbaar. Die goddeloses se woorde is pervers en verdraai die waarheid. “Die valse tong word uitgeroei” (vers 31 – 1933/53-vertaling), bedoelende, hulle valsheid sal vernietig word.

’n Mens kan dink dat om opreg en regverdig te lewe ’n geweldige inspanning is, en daar is uit die aard van die saak baie op die spel om dié keuse te maak, en dit kan baie van jou vra. Maar dit is altyd die moeite werd. Deur die regte dinge te doen, ontsluit jy ’n geweldige krag in jou lewe wat jou nie net aan God verbind nie, maar ook op ’n besonder manier in staat stel om die uitdagings van die lewe te kan hanteer. Die Here self verleng ons lewensdae. Ons kan vreugde in sy teenwoordigheid verwag. Ons sal sy “weg” as ‘n toevlug beleef. Ons sal in Hom nooit wankel nie. Ons sal ervaar dat Hy wysheid in ons bewerk, omdat Hy ons leer wat aanvaarbaar is en wat nie.

In kontras daarmee is die goddelose uitgelewer aan hulle eie vermoëns. Hulle jare word kortgeknip – dit eindig met die dood. Hulle hoop vergaan – want, dit is net vir hierdie lewe. Die weg van die Here bring ondergang vir boosdoeners – want, dit is net dié wat onberispelik lewe wat dit enduit op daardie weg kan maak (in die Nuwe Testament is Jesus natuurlik die geregtigheid wat hiervoor nodig is vir almal wat in Hom glo – 1 Kor 1:30). Goddelose sal dus die land nie bewoon nie – soos dit telkens in die geskiedenis bewys is dat volke “uitgespoeg” is weens hulle vergrype aan God, mense en die aarde (vgl Levitikus 18:24-30 waar die Here spesifiek na ‘n reeks van 16 seksuele oortredings verwys wat hierdie toorn oor volke in werking bring). Selfs hulle verworde en verdraaide woorde word deur God uitgewis.

Lees meer: https://bybelskool.com/spreuke-101-32-god-sorg-vir-die-opregtes/

Beloftes


Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Maak 'n opmerking

%d bloggers like this: