Riglyne vir Bybelstudiegroepe en Bybelskole
Laat elkeen die gedeeltes lees wat ek publiseer by www.bybelskool.com (registreer by die webtuiste om dit elke weeksdag in jou Inbox te ontvang) en vir hulle persoonlike stiltetyd gebruik soos hierbo beskryf.
Kom ooreen op die aantal hoofstukke wat julle elke week gaan lees. Julle kan byvoorbeeld kies om die aantal hoofstukke te lees wat ek weekliks hanteer, en dan een keer ’n week by mekaar te kom om dit te bespreek. Julle kan dit natuurlik ook oor ’n langer tydperk deurlees.
Gebruik dan die volgende proses vir julle byeenkoms:
- LEES – Raak stil voor die Here. Gebruik van die voorstelle hierbo van die Silencio van Lectio Divina. Laat elkeen een kort teksgedeelte voorlees uit die hoofstukke wat julle gelees het, en deel wat hom of haar daarin getref het. Gebruik julle joernale. Deel dan met mekaar watter temas julle raakgesien het in die onderskeie bydraes. Watter ander gedagtes wil julle byvoeg? Wat sê dit van God? Wat sê dit van mense? Wat sê dit van die wêreld?
- LUISTER – Dink na oor wat God vir julle as groep deur al die gedagtes wil sê. Waar raak hierdie gedagtes julle lewe in die praktyk? Wat vra dit van julle? Wat belowe dit vir julle? Wat moet julle dink of doen daarmee? Wat is die kern van die boodskap van dié teks vir julle lewe?
- LEEF – Besluit hoe julle daarop gaan reageer. Sê dit vir die Here in gebed. Doen ook voorbidding. Geniet Sy teenwoordigheid. Laat die boodskap wat God julle gee met julle saamgaan tot die volgende byeenkoms. Leef dit uit.
Indien die stof in ’n Bybelskool hanteer word, en daar baie deelnemers is, kan die groep óf in kleiner groepe opgedeel word, met ’n kleingroepleier wat die gesprek in elke kleiner groep begelei, waarna terugvoer gegee word aan die hele groep.
Óf die leier van die Bybelskool kan in wisselwerking met die groep meer tyd spandeer om hulle insigte en vrae te fasiliteer en hoofstuk vir hoofstuk deur die Bybelteks te werk. Fokus telkens op wat die afgelope week se leeswerk vir julle van God sê, van mense, en van die wêreld.
Probeer om deelnemers se verstaan van die Bybelteks op te helder, veral in die hantering van hulle insigte en vrae. Lei die gesprek altyd ook in die rigting van die betekenis daarvan vir julle as gemeente, en vir elkeen persoonlik. En beklemtoon dat ons eers regtig die teks verstaan wanneer ons begin om dit wat ons lees ook uit te leef.
Tilla Olivier
Gisteraand se gesprek by die Bybelskool was leersaam en sinvol, baie dankie.
1. Jy verduidelik by Hfst 1 God se Seun se pre-eksistensie, en dat die Seun Medeskepper was.
Dit verwar my. Hoe was Jesus dan betrokke en daar tydens die Skepping,
as hy later eers in Bethlehem gebore is??
2. Ek en Eben gesels en het elkeen ons eie seinings van wat Apostel beteken, en wat Hoepriester beteken,
maar sal graag die ware, suiwer verduideliking daarvan wou hoor.
3. In Hebr hfst 1 tref God se eienskappe my weer:
– Onverganklikheid (Ewig) (v 8 & 11);
– Regverdig (v 8 & 9);
– Majesteit (Koning) (v 9)
– Ewig (v 11)
– Onveranderlik (v 12).
In my Bybel het ek by ‘n vorige keer geskryf is Priscill, vrou van aquilla wat die brief geskryf het. Ek weet nie wie dit vir my vertel het nie.
Maar ek aanvaar wat jy dink dat dit ‘n man is – watter versie verwys daarna
Jou uiteensetting oor hfst 1 maak die status van die Seun
en die situasie vd engele mooi duidelik,
thnx.
Baie dankie, seen op jou werk!
Chris van Wyk
1. Ek het geskryf oor Jesus wat met Jahwe van die OT in verband gebring kan word. Lees dit hier: http://bybelskool.com/jesus-en-jahwe/ dan gesels ons weer.
2. Apostel beteken Gestuurde. Jesus is dus die Gesagvolle Gestuurde van God wat ons kan begelei om Hom te ken en saam met Hom God se heerlikheid in te gaan. Hoëpriester (Groot Priester) beteken die belangrikste een wat tussen ons en God staan, vir ons versoening doen, sowel as vir ons intree. Dit sal nog verder uitgespel word in die boek.
Oor die skywer het ek in die inleiding geskryf: “Die name van onder andere Barnabas, Apollos (Luther se voorkeur), en Silvanus (Paulus se medewerker) word deur van die ou kerkvaders en geleerdes deur die eeue voorgestel as skrywers, maar geen historiese sekerheid is daaroor moontlik nie. Sommige stel ook Paulus se medewerker Priscilla voor (Hand 18; Rom 16:13; 1 Kor. 16:19; 2 Tim. 4:19 – in die laaste drie tekste word sy eintlik Prisca genoem; Priscilla was ’n verkleinwoord van haar naam). Maar, volgens hfst. 11:32 was die skrywer manlik, afgelei uit die manlike vorm van die deelwoord: “om te vertel” in Grieks wat na die skrywer verwys.”