Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (2)

  • Avatar

    Deon Venter

    |

    Daar is ook ‘n moontlike ander verduideliking vir die 3 dae-vraagstuk. Die vraag is of Jesus nie dalk op die Donderdag gekruisig is nie. Die Bybel verwys nie noodwendig na ‘n “Vrydag” nie. Ja, ek weet die 83-vertaling praat van ‘n “Vrydag”, maar geen van die ouer vertalings doen nie. Die KJV lees as volg: Mark 15:42 – “And now when the even was come, because it was the preparation, that is, the day before the sabbath”. Die Vrydag-aanname spruit juis uit hierdie stukkie “the day before the sabbath”.
    Maar onthou, dit was Paasfees. En die dag na Paasfees is dag een van die Fees van Ongesuurde Brode. Die eerste en die laaste dae van die Fees moet as sabbat gevier word – Lev 23:5-8. Die Jode het nie Paasfees “van-Vrydag-tot-Sondag” gevier soos ons nie. Hulle het dit volgens die kalender gedoen (die 14de dag van die eerste maand – Nisan). Die volgende dag, die 15de, was outomaties as sabbat gevier, ongeag watter dag van die week dit was.
    Wat wel skriftuurlik is, is die feit dat Opstanding op Sondag plaasgevind het. Mat 28:1 en Joh 20:1 maak melding van “die eerste dag van die week”. Respektiewelik “In the end of the sabbath, as it began to dawn toward the first day of the week, came Mary Magdalene and the other Mary to see the sepulchre.” en “The first day of the week cometh Mary Magdalene early, when it was yet dark, unto the sepulchre, and seeth the stone taken away from the sepulchre.”, beide aanhalings uit die KJV.
    Is daar dus ‘n argument vir die Kruis op Donderdag? Die verloop sou dan so lyk:
    Woendagaand die 14de van Nisan – Die Laaste Avondmaal
    Donderdagoggend die 14de van Nisan – Die Kruisiging
    Donderdag sononder tot Vrydag sononder, die 15de van Nisan – Sabbat op die eerste dag van die Fees van Ongesuurde Brode
    Vrydag sononder tot Saterdag sononder, die 16de van Nisan – die weeklikse sabbat.
    Sondagoggend die 16de van Nisan – Opstanding!

    Net toe ek die stuk hierbo klaar geskryf het, lees ek iets wat seker as sterk argument teen bogenoemde teorie gebruik kan word. Die Fees van die Ongesuurde Brode word in Eks 12:6-20 ingestel. Vers 16 in die 83-vertaling (in ooreenstemming met vers 17 in die KJV), lui as volg” . . .Op hierdie dag mag geen werk gedoen word nie, behalwe dat vir elkeen iets te ete voorberei kan word.”
    As kos op dié dag voorberei mag word, wat is die “preparation” dan waarvan Markus 15:42 praat? Dit is alom bekend dat die “voorbereiding” gegaan het om kos voor te berei omdat daar nie op die sabbat gewerk mag word nie.
    Nou is ek deurmekaar en moet voor begin, maar ek los solank hierdie by julle vir ingeval een van julle dalk ‘n antwoord het.

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Dis hoe ‘n mens Bybel lees. Sorgvuldig! Welgedaan. Hou aan daarmee.

      Reply

Leave a comment

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Christopher

    |

    Geagte Pastoor Chris;

    Ek wil graag weet waarom die Boek van Enoch nie in die bybel ingesluit is nie?
    Is van die informasie daarin verkeerd?

    Baie Dankie, Groete.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Alicha, Jesus moedig hier die dissipels aan tot ’n onberispelike lewe wat nie vir ander tot struikeling aanleiding sal gee nie. Hy wil hê dat ons niks sal doen wat ander mense sal laat struikel nie. Want, Hy wil hê dat almal sal floreer. Hy wil hê dat ons almal tot ons volle potensiaal sal lewe. Daarom wil Hy hê dat ons dit vir mekaar moontlik sal maak.

    Dit is uiteraard onvermydelik dat daar dinge sal gebeur wat mense sal laat struikel. Versoekings en beproewings. Ons moet egter op geen manier daarvoor verantwoordelik wees nie, want dié wat struikel sal wel vir hulle eie oortredings gestraf word, maar dié wat vir die struikelblokke verantwoordelik is, sal in groter ellende gedompel word.

    Ons moet dus op ons hoede wees dat ons niks doen wat ander mense skade kan berokken nie.

  • Avatar

    Alicha

    |

    Goeie Middag Chris,

    Kan jy moontlik Lukas 17:1 -2 vir my uiteen sit. Die 2 verse is so eenvoudig, tog so kragtig dat ek voel ek nog nie die volle GROOT prentjie snap nie.

    “1 Jesus het vir sy dissipels gesê: “Dit is onvermydelik dat daar dinge kom wat mense laat struikel. Maar ellende wag vir die mens wat die oorsaak daarvan is. 2So ‘n mens kan eerder met ‘n groot klip aan die nek in die see gegooi word as dat hy vir een van hierdie kleintjies ‘n struikelblok word. 3Wees dus self op julle hoede.”

    Dankie, ek hoor graag van jou.

    Vriendelike Groete

    Alicha

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Adri, ‘n Christen is iemand wat in die Here Jesus Christus glo en Hom gehoorsaam, wat deur die Gees ‘n kind van God gemaak is. Die “Jahwis” dui op ‘n hipotetiese bron wat gebruik is om die eerste vyf boeke van die Bybel, die Pentateug, te skrywe. Oral waar in die teks “Jahwe” voorkom, word dit as die “Jahwis” bron deur sommige geleerdes beskou (bv Gen 2). Oral in die teks waar net “Elohim” (God) voorkom, word dit as die “Elohis” beskou (bv Gen 1). Ek ondersteun egter nie hierdie onderskeid in bronne nie. Daar is nog nooit enige boek gevind wat eers naastenby met só ‘n bron vergelyk kan word nie. Die onderskeid is net gebaseer op die verbeelding van geleerdes.

  • Avatar

    Adri

    |

    Hi Chris
    Kan jy my asb verduidelike wat is die verskil tussen Christen en Yahwis.
    Groete Adri

  • Avatar

    Pastor Barry Noble

    |

    God bly God Al stel ons Hom te leuer , Jesus Christ’s nimmer-meer-Hy bly getrou

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Dankie Erna, dit bly my vreugde en voorreg.

  • Avatar

    Erna Rademan

    |

    Beste Ds Chris, ek lees dikwels jou kommentare om my daaglikse lees van die Bybel aan te vul en ek vind dit geweldig verrykend en insiggewend.
    Baie dankie daarvoor en mag die Here jou werk ryklik seën.
    Uit Vredefort

  • Avatar

    Christa Marais

    |

    Dankie Chris vir die leersame skrywe. Vir my is die mooiste voorbeeld van nederigheid, die voete was van
    Jesus. Dat ons so nederig moet wees, om mekaar se voete te was. Ek raak ook bewus dat Jesus by magte
    is om enige iets te kan doen! Dankie dat jy nooit moeg word om ons so te leer nie!

Prontuit die Waarheid