Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (6)

  • Avatar

    Deon Vermeulen

    |

    Hi
    Waar in die Bybel staan dit dat ons Jesus se verjaarsdag moet vier? Inteendeel is daar niemand behalwe Job se kinders wat daar van gelees kan word oor verjjaarsdag waarna hul ook gesterf het.
    Moet ons doen wat die Bybel vir ons sê of kan ons self ook besluit wat ons moet doen. Kersfees is ñ wêreldse ding. En ons moet nie gelykvormig word aan die wêreld nie. Ek stap in winkels hoor mense praat. Ek sal nooit my Jesus daaraan kan koppel nie. Nee wat ek volg maar wat in die Woord geskryf staan.

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Geboortes was vreugdevolle gebeure in antieke tye (Gen 4:1,25; 21:1-7; 29:31-35; Rut 4:14 ens), soos dit vandag ook is. So was daar ook vreugde by Johannes die Doper (Luk 1:57-66) se geboorte, sowel as by die Here Jesus se geboorte, soos ons uit die verhaal van die herders kan aflei (Luk 2:1-20).

      Daarom is geboortedae, dws verjaarsdae, gevier in die Ou Nabye Ooste, soos ons uit Persiese en Egiptiese bronne verneem. Dit geld ook die Jode. Ons lees drie keer eksplisiet van die viering van verjaarsdae in die Bybel: Job se kinders (Job 1:4,13,18), Farao (Gen 40:20), en Herodes (Matt 14:6).

      Veral konings se verjaarsdae is gevier, so dit was ‘n logiese ontwikkeling om die geboorte van die Here Jesus te vier, omdat Hy die Koning van die konings is.

      Ons het nie ‘n Bybelse opdrag om Jesus se verjaarsdag te vier nie. En die wyse waarop Kersfees baie keer gekommersialiseer word is irriterend oppervlakkig. Maar waar die behoefte bestaan om Jesus se koms na die wêreld te vier, kan dit as ‘n belangrike herinnering van die betekenis van sy koms dien.

      Niemand word gedwing om Kersfees te vier nie. Ons kan egter ook niemand verbied om dit te vier nie. Solank dit tot eer van die Here gedoen word (Rom 14:5-6).

      Reply

  • Avatar

    Este

    |

    Hi.
    Baie dankie vir hierdie boodskap. Ekt nooit gedink aan kersfees as n afgod funksie nie maar was. nuuskierig om jou artikel te lees. Ek dink wel jou artikel het my die teenoorgestelde laat besef as wat jy wou voorgee in die artikel. Ekt Jeremia gaan lees, en dis n kersboom… presies… waarteen hy ons waarsku. Hy praat selfs van afgode geklee in rooi wolstof. Jou redenasie is ons moet dit nie so letterlik opvat nie maar dis letterlik in die Bybel geskryf. Waarom kies ons wat ons moet glo in die Bybel en wat nie. Eks jammer maar my kersboom word Vanaand afgeslaan. Baie dankie dat jy my gehelp het xxx

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Hi Este – ek lees juis die teks “letterlik”, en verwag dat mense dit nie simbolies sal interpreteer nie. Jeremia skryf vir die Jode in die 6de eeu vC. Hy wil keer dat hulle afgode in hulle huise toelaat. Die Jode het nie Kersbome gehad daardie tyd nie. Dit kan dus op geen manier met Kersfees verbind word nie.

      Reply

  • Avatar

    bernard

    |

    hi dominee hoekom vier ons kersfees op 25 desember? want as Jesus op die dag gebore was sou die skape en hulle herders verkluim het in die sneeu want dan is dit winter in bethelem die sterrekundiges sou ook nie die ster sien opkom het nie want dan het dit gesneeu. Jesus is beslis nie op 25 desember gebore nie

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Hi Bernard, winter in Betlehem en omstreke is nie so swaar soos in Europa nie. Dit is kort en matig. Jesus het bv in die winter die fees van die tempelwyding bygewoon in Jerusalem (8 km van Betlehem) êrens tussen November en Desember (Joh 10:22). Die gemiddelde temperatuur in Desember is 12 grade Celsius vandag, hoewel ons nie weet hoe dit 20 eeue terug was nie. Dit is wel die reënseisoen in Israel soos ons in Esra 10:9 lees en daar is soms sneeu vir ‘n dag of twee. Maar dit het nog nooit die boere gekeer om hulle vee in die veld te versorg nie. Die landstreek oos van Betlehem val skerp na die Dooie See se kant toe wat dit eintlik warmer maak as die hoër liggende gedeeltes na die weste. Die weer hoef dus nie ‘n mens se standpunt oor Kersfees te beïnvloed nie. Die tyd 25 Desember is dus nie onmoontlik nie, maar kan nie histories geverifieer word nie. Maar, dit geld alle ander voorstelle vir datums. Die kerk het dus een van die datums wat voorgestel is, gekies. Dit is net so goed soos enige ander datum. Ek persoonlik hou baie van die voorstel dat dit moontlik êrens in September was as ‘n mens met Sagaria, Johannes die Doper se pa, se dienstermyn werk en dan die verhaal van Lukas 1-2 daarby inpas. Maar, dit is steeds raaiwerk. Kies ‘n datum wat vir jou sin maak. En vier die geboorte van Jesus, want Hy is die sentrum van ons lewe.

      Reply

Leave a comment

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Ek het jou geregistreer Gawie. Welkom.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Daar is twee datums wat redelik vasstaan waartussen Jesus se geboorte moes plaasgevind het.

    Die eerste is die volkstelling waarvan die evangelies skryf. In Lukas 2:1-3 verbind Lukas die geboorte van Jesus aan keiser Augustus (regeer van 27 vC tot 14 nC) en goewerneur Sirenius van Sirië. Sirenius word met die volkstelling geassosieer. Dit het in 8-6 vC plaasgevind. Jesus is dus ná 8 vC gebore.

    Die tweede is die dood van Herodes die Grote wat as die koning geteken word gedurende die geboorte van Johannes die Doper sowel as Jesus die Christus in Lukas 1:5. Herodes is dood in 4 vC soos Josephus dit vermeld. Herodes se dood het volgens Josephus tussen ‘n maansverduistering en ‘n Paasfees gebeur. Daar was ‘n maansverduistering op 13 Maart 4 vC ongeveer 29 dae voor die Paasfees. Daar is ook ander moontlikhede, maar dié datum word deur baie geleerdes aanvaar. Jesus is dus voor 4 vC gebore.

    Daarom plaas ek die aankondiging van Johannes die Doper se geboorte waarskynlik in ongeveer 7 of 6 vC. Die aankondiging van Jesus se geboorte vind dan gedurende die loop van ongeveer 6 vC plaas, want dit vind ses maande later plaas soos ons in Lukas 1:26 lees.

    Dit gee genoeg tyd vir die sterrekykers om op te daag, want hulle besoek Jesus in ‘n huis in Bethlehem, nie meer in die grot nie (Matt 2:11), sowel as die kindermoord (Matt 2:16)

  • Avatar

    Herman Steyn

    |

    Dankie Chris hiervoor. Datering bly vir my altyd ‘n interesante onderwerp. Sal jy asseblief net weer die feit dat Jesus in 4 nC gebore is en nie in die jaar 0 nie, beredeneer of my net verwys na ‘n skakel waar jy dit hanteer het?

  • Avatar

    Gawie van Schalkwyk

    |

    Registreer my op julle groep asseblief. Ek het toevallig op julle afgekom deur Google toe Die Heilige Gees my 03:00 wakker gemaak het om na iets te gaan soek.
    Baie dankie.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Johan, Die Noordland is ‘n term wat vir Babel gebruik word, dws in dié geval vir die ballinge wat sal terugkeer uit Babel (Jer 1:14-15 identifiseeer die Noorde met Nebukukadnesar se beleëring van Jerusalem). Babel was natuurlik meer oos van Israel, maar weens die Arabiese woestyn in die ooste van Israel, kon ‘n mens nie anders as om daar rondom te trek en Israel vanuit die noorde binne te trek nie. Die agterhoeke van die wêreld dui die mense aan wat nog verder verspreid is oor die wêreld – onthou daar was verskillende wegvoerings – wat ook sal terugkeer.

    Die Leviatan word met die krokkodil of seedraak verbind. Hy laat die diep water kook; “Agter hom lê ‘n blink streep op die water (see), lê die diep water wit van die skuim.” (Job 41:23). Selfs op die land is daar vir hom geen gelyke nie: “Hy kyk met minagting na diere groter as hy, hy is baas selfs oor al die groot diere.” (Job 41:25).

    Dit is egter duidelik uit die beskrywing van vonke, vuur, rook, en vlamme (Job 41:9-12) dat die Leviatan mitologiese en simboliese trekke het (Job 41:6-25). Die Leviatan word dan ook in die res van die Skrif as ‘n veelkoppige seedraak geteken wat God by die skepping getem het (Jes 27:1; Ps 74:14; 104:26). Leviatan word uiteindelik ook met die Satan verbind (Openb 12:9).

  • Avatar

    johan venter

    |

    Jeremia 31 vers 8 en Jeremia 6 vers 22

    Kyk ek bring hulle aan uit die Noordland en sal hulle bymekaar laat kom uit die agter hoeke van die aarde.
    Vraag: Waar is die Noordland en waar is die agter hoeke van die aarde?

    Psalm 104 vers 26. ( Job , Amos , Jesaja )
    Daar gaan die skepe en die leviathan wat u geformeer het om daarin te speel.
    Vraag : wat is die leviathan?

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    ‘n Mens kan die volgende gegewens in ag neem om die vraag te beantwoord:

    1. Jesus se verwysing na Jona se “drie dae en drie nagte” (Matt 12:40) was ‘n Hebreeuse idioom wat vir enige kombinasie van ‘n deel van drie verskillende dae gebruik is. So skryf RT France in sy Jesus and the Old Testament en D A Carson in die Expositors Bible Commentary.
    2. ‘n Mens sien dit 1 Samuel 30:12-13 waar die frase gebruik word om iemand se uitputting aan te dui asook in Jona 1:17 vir Jona se tyd in die groot vis. Iets soortgelyks sien ‘n mens in 2 Kronieke 10:5 en 12 waar Rehabeam mense wegstuur om na drie terug te kom, maar hulle kom reeds op die derde dag terug. Dieselfde gebeur in die boek Ester waar sy die Jode beveel om drie dae en nagte te vas, maar dan “op die derde dag” voor die koning verskyn (Est 4:16; 5:1).
    3. ‘n Mens moet dus hierdie idiomatiese gebruik in gedagte hou as ‘n mens hoor dat Jesus self voorspel dat Hy na drie dae sal opstaan (Mark 8:31; 9:31; 34). Daarom kan Hy ook sê “op die derde dag” (Luk 9:22). Trouens, Jesus verklaar dat Hy “binne drie dae” sal opstaan (Mark 14:58).
    4. ‘n Mens moet verder ook onthou, die Joodse dae is van sononder tot sononder getel.
    5. Jesus word gekruisig op ‘n Vrydag, die “dag voor die sabbat” (Mark 15:42), die “dag van voorbereiding” (Luk 23:54; Joh 19:31).
    6. Die graf is van die Saterdag af bewaak omdat almal geweet het van die voorspelling dat Hy op die derde dag sou opstaan (Matt 27:62).
    7. Jesus word opgewek op die Sondag, die eerste dag van die week, en daarom die derde dag van sy dood (Mark 16:2; Luk 24:1; Mat 28:1; Joh 20:1).
    8. So Goeie Vrydag was die eerste dag (Donderdagaand tot Vrydagaand), Stil Saterdag die tweede dag (Vrydagaand tot Saterdag aand), en Paassondag die derde dag (Saterdagaand tot Sondagaand).
    9. Die helderste stem is egter Paulus wat vir ons sê Jesus is: “OP die derde dag opgewek, volgens die Skrifte.” (1 Kor 15:4).
    10. Paulus verwys hier na Hosea 6:2: “Hy sal ons ná twee dae lewend maak, op die derde dag sal Hy ons laat opstaan”, wat in Hosea eintlik net dui op die sekerheid van God se verlossing waarop die volk kan staatmaak, maar in die lig van Jesus se kruisiging en opstanding nuut geïnterpreteer word. Vir die volk belowe God dat sy oordeel baie vinnig opgehef sal word as hulle na Hom toe terugkeer. God wil hulle juis só motiveer om te reageer op sy aanbod. Die oorlog sal net twee dae duur! Vir Jesus het dit die betekenis gehad dat die tydperk van Jesus se dood net twee dae sal duur, dws op die derde dag sal Hy opstaan. So het Paulus dit uitgelê.

  • Avatar

    Ensie Enslin

    |

    Chris, hi.
    ‘n Neef van my vra uit Canada uit die vraag na die “3 dae en 3 nagte soos Jona”… en die “stukkies van 2 dae & 1 hele dag en net 2 nagte”? Ek het probeer oplees, maar óf die kommentatore raak nie die “issue” aan nie, óf hulle dwaal heel weg na die Woensdag-Sabbat kruisiging siening…
    Kan jy asb help?

  • Avatar

    Vanette Nagel

    |

    Prontuit die waarheid.

    Kostes verbonde?

Prontuit die Waarheid