Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (4)

    • Avatar

      Piet

      |

      hi daar Andre, ek sien jy het ‘n video van jonathan cahn opgesit. Wees baie versigtig vir meneer cahn en sy leringe, stories en teoriee. Eerstens- baie predikers en Geesvervulde gelowiges waarsku teen hom, omdat hy primer deel is van die j00dse cabala en mistisisme- pleinweg okkulte. Tweedens leer hy meestal uit die j00dse Tamudiese okkulte boek, wat absoluut goddeloos en evil is in AL hul leringe. Daar is baie waarskuwings teen die Talmud, wat die Torah sg. verduidelik maar absoluut teen die Torah is. Baie plekke in die Bybel waarsku Jesus sowel as die profete teen die Talmud- Jes 10:1; Mark 7:5-13 ens

      Reply

  • Avatar

    Jaqueline

    |

    Goeie Dag

    Dalk help dit, Jesus kon in Desember gebore word nie want die weer in daai tyd was baie koud, in die bybel staan daar die herders was met hulle skape buite in die veld en die lug was oop, in Desember is dit so koud daar dat die herder en hulle skape sou gevries het van die koue hulle het nie gewaag nie. Ons vermoed jesus was gebore so tussen September en November in die seisone wat dit warm was.

    Reply

Leave a comment

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Ek het jou geregistreer Gawie. Welkom.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Daar is twee datums wat redelik vasstaan waartussen Jesus se geboorte moes plaasgevind het.

    Die eerste is die volkstelling waarvan die evangelies skryf. In Lukas 2:1-3 verbind Lukas die geboorte van Jesus aan keiser Augustus (regeer van 27 vC tot 14 nC) en goewerneur Sirenius van Sirië. Sirenius word met die volkstelling geassosieer. Dit het in 8-6 vC plaasgevind. Jesus is dus ná 8 vC gebore.

    Die tweede is die dood van Herodes die Grote wat as die koning geteken word gedurende die geboorte van Johannes die Doper sowel as Jesus die Christus in Lukas 1:5. Herodes is dood in 4 vC soos Josephus dit vermeld. Herodes se dood het volgens Josephus tussen ‘n maansverduistering en ‘n Paasfees gebeur. Daar was ‘n maansverduistering op 13 Maart 4 vC ongeveer 29 dae voor die Paasfees. Daar is ook ander moontlikhede, maar dié datum word deur baie geleerdes aanvaar. Jesus is dus voor 4 vC gebore.

    Daarom plaas ek die aankondiging van Johannes die Doper se geboorte waarskynlik in ongeveer 7 of 6 vC. Die aankondiging van Jesus se geboorte vind dan gedurende die loop van ongeveer 6 vC plaas, want dit vind ses maande later plaas soos ons in Lukas 1:26 lees.

    Dit gee genoeg tyd vir die sterrekykers om op te daag, want hulle besoek Jesus in ‘n huis in Bethlehem, nie meer in die grot nie (Matt 2:11), sowel as die kindermoord (Matt 2:16)

  • Avatar

    Herman Steyn

    |

    Dankie Chris hiervoor. Datering bly vir my altyd ‘n interesante onderwerp. Sal jy asseblief net weer die feit dat Jesus in 4 nC gebore is en nie in die jaar 0 nie, beredeneer of my net verwys na ‘n skakel waar jy dit hanteer het?

  • Avatar

    Gawie van Schalkwyk

    |

    Registreer my op julle groep asseblief. Ek het toevallig op julle afgekom deur Google toe Die Heilige Gees my 03:00 wakker gemaak het om na iets te gaan soek.
    Baie dankie.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Johan, Die Noordland is ‘n term wat vir Babel gebruik word, dws in dié geval vir die ballinge wat sal terugkeer uit Babel (Jer 1:14-15 identifiseeer die Noorde met Nebukukadnesar se beleëring van Jerusalem). Babel was natuurlik meer oos van Israel, maar weens die Arabiese woestyn in die ooste van Israel, kon ‘n mens nie anders as om daar rondom te trek en Israel vanuit die noorde binne te trek nie. Die agterhoeke van die wêreld dui die mense aan wat nog verder verspreid is oor die wêreld – onthou daar was verskillende wegvoerings – wat ook sal terugkeer.

    Die Leviatan word met die krokkodil of seedraak verbind. Hy laat die diep water kook; “Agter hom lê ‘n blink streep op die water (see), lê die diep water wit van die skuim.” (Job 41:23). Selfs op die land is daar vir hom geen gelyke nie: “Hy kyk met minagting na diere groter as hy, hy is baas selfs oor al die groot diere.” (Job 41:25).

    Dit is egter duidelik uit die beskrywing van vonke, vuur, rook, en vlamme (Job 41:9-12) dat die Leviatan mitologiese en simboliese trekke het (Job 41:6-25). Die Leviatan word dan ook in die res van die Skrif as ‘n veelkoppige seedraak geteken wat God by die skepping getem het (Jes 27:1; Ps 74:14; 104:26). Leviatan word uiteindelik ook met die Satan verbind (Openb 12:9).

  • Avatar

    johan venter

    |

    Jeremia 31 vers 8 en Jeremia 6 vers 22

    Kyk ek bring hulle aan uit die Noordland en sal hulle bymekaar laat kom uit die agter hoeke van die aarde.
    Vraag: Waar is die Noordland en waar is die agter hoeke van die aarde?

    Psalm 104 vers 26. ( Job , Amos , Jesaja )
    Daar gaan die skepe en die leviathan wat u geformeer het om daarin te speel.
    Vraag : wat is die leviathan?

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    ‘n Mens kan die volgende gegewens in ag neem om die vraag te beantwoord:

    1. Jesus se verwysing na Jona se “drie dae en drie nagte” (Matt 12:40) was ‘n Hebreeuse idioom wat vir enige kombinasie van ‘n deel van drie verskillende dae gebruik is. So skryf RT France in sy Jesus and the Old Testament en D A Carson in die Expositors Bible Commentary.
    2. ‘n Mens sien dit 1 Samuel 30:12-13 waar die frase gebruik word om iemand se uitputting aan te dui asook in Jona 1:17 vir Jona se tyd in die groot vis. Iets soortgelyks sien ‘n mens in 2 Kronieke 10:5 en 12 waar Rehabeam mense wegstuur om na drie terug te kom, maar hulle kom reeds op die derde dag terug. Dieselfde gebeur in die boek Ester waar sy die Jode beveel om drie dae en nagte te vas, maar dan “op die derde dag” voor die koning verskyn (Est 4:16; 5:1).
    3. ‘n Mens moet dus hierdie idiomatiese gebruik in gedagte hou as ‘n mens hoor dat Jesus self voorspel dat Hy na drie dae sal opstaan (Mark 8:31; 9:31; 34). Daarom kan Hy ook sê “op die derde dag” (Luk 9:22). Trouens, Jesus verklaar dat Hy “binne drie dae” sal opstaan (Mark 14:58).
    4. ‘n Mens moet verder ook onthou, die Joodse dae is van sononder tot sononder getel.
    5. Jesus word gekruisig op ‘n Vrydag, die “dag voor die sabbat” (Mark 15:42), die “dag van voorbereiding” (Luk 23:54; Joh 19:31).
    6. Die graf is van die Saterdag af bewaak omdat almal geweet het van die voorspelling dat Hy op die derde dag sou opstaan (Matt 27:62).
    7. Jesus word opgewek op die Sondag, die eerste dag van die week, en daarom die derde dag van sy dood (Mark 16:2; Luk 24:1; Mat 28:1; Joh 20:1).
    8. So Goeie Vrydag was die eerste dag (Donderdagaand tot Vrydagaand), Stil Saterdag die tweede dag (Vrydagaand tot Saterdag aand), en Paassondag die derde dag (Saterdagaand tot Sondagaand).
    9. Die helderste stem is egter Paulus wat vir ons sê Jesus is: “OP die derde dag opgewek, volgens die Skrifte.” (1 Kor 15:4).
    10. Paulus verwys hier na Hosea 6:2: “Hy sal ons ná twee dae lewend maak, op die derde dag sal Hy ons laat opstaan”, wat in Hosea eintlik net dui op die sekerheid van God se verlossing waarop die volk kan staatmaak, maar in die lig van Jesus se kruisiging en opstanding nuut geïnterpreteer word. Vir die volk belowe God dat sy oordeel baie vinnig opgehef sal word as hulle na Hom toe terugkeer. God wil hulle juis só motiveer om te reageer op sy aanbod. Die oorlog sal net twee dae duur! Vir Jesus het dit die betekenis gehad dat die tydperk van Jesus se dood net twee dae sal duur, dws op die derde dag sal Hy opstaan. So het Paulus dit uitgelê.

  • Avatar

    Ensie Enslin

    |

    Chris, hi.
    ‘n Neef van my vra uit Canada uit die vraag na die “3 dae en 3 nagte soos Jona”… en die “stukkies van 2 dae & 1 hele dag en net 2 nagte”? Ek het probeer oplees, maar óf die kommentatore raak nie die “issue” aan nie, óf hulle dwaal heel weg na die Woensdag-Sabbat kruisiging siening…
    Kan jy asb help?

  • Avatar

    Vanette Nagel

    |

    Prontuit die waarheid.

    Kostes verbonde?

Prontuit die Waarheid