Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (18)

  • Avatar

    Alida Britz

    |

    Wil graag n vraag vrae… kan iemand jou salwing steel?

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Die kort antwoord is nee. Niemand kan wegneem wat God gee nie.

      Reply

    • Avatar

      Lindé

      |

      Kan enige iemand salf? En hoe weet jy as iemand jou salf of dit opreg is?

      Reply

      • Avatar

        Chris van Wyk

        |

        Regdeur die Bybel word salwing meesal deur gesalfdes gedoen, dws mense wat aangestel of erken is as mense wat ander kan salf.  Bv. profete of leiers, wat self gesalf of aangestel/geroep is vir die taak wat hulle uitvoer (Moses, Elia, Elisa ens.), wat ander salf vir hulle roeping.

        Jakobus sê bv. in die NT dat ouderlinge, dws mense wat deur die geloofsgemeenskap verkies is tot ‘n meer amptelike funksie van opsig en versorging, ‘n besondere taak in gebede vir siekes het, wat met salwing gepaard kan gaan: “As daar iemand van julle is wat siek is, moet hy die ouderlinge van die gemeente laat kom, en hulle moet vir hom bid en hom met olie salf onder aanroeping van die Naam van die Here. “(‭Jak. 5‬:‭14‬).

        Maar, daar is uitsonderings, soos Maria van Betanië wat Jesus met nardusolie gesalf het met die oog op sy begrafnis (Joh. 12).  Sy was een van sy vertrouelinge en vriende wat ‘n besondere voorbereidende rol gespeel het in sy pad na die kruis, die hart van Jesus se selfverloënende pad om ons te verlos van ons sonde.

        Hoe weet jy dit is opreg? Wanneer dit duidelik blyk dat dit in gehooraamheid aan God gedoen word, bv. deur die belofte van die Here aan te gryp (Jak. 5) of deurdat dit binne ‘n spesifieke verhouding gebeur (Joh. 12), en uiteraard ook of dit deur die Here geseën word in die lewe van die “gesalfde”.

        Reply

        • Avatar

          manual

          |

          Ek verstaan nog nie die SALWING nie…. beteken dit wonders? Of is dit net om te salf

          Reply

  • Avatar

    Bard Stoltz

    |

    Hi daar. Ek.is n Christen, en al gesien en beleef hoe die Heilige Gees my al gelei het. Ek het n gesprek gehad met n ander gelowige, oor die rykdom van veral bekende Christen predikers wat n magdom DVDs en boeke verkoop, en byna elke dag op TV is. Ek voel nie gemaklik met die groot huise, en selfs die een persoon wat n Rolls Royce besit nie. Dit is teenstrydig met wat die nuwe testament se. Jesus selfs se gee alles aan die armes. In my persoonlike opinie, voel ek dat n prediker nie arm hoef te wees nie, maar as ek sien sy lewens kwaliteit is so hoog, dan maak dit my ongemaklik. Ek was aangese ek mag die die gesalfdes van die Here so aanval nie. Dit was nie n aanval nie, ek bevraagteken gesalfde in hierdie konteks. Enige raad of verwysings sal gaaf wees. Dankie

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Lees die artikel van David Jones hieroor: 5 Errors of the Prosperity Gospel vir ‘n goeie inleiding daarop.

      Hy haal onder andere vir Charles Spurgeon aan wat gesê het: “I believe that it is anti-Christian and unholy for any Christian to live with the object of accumulating wealth. You will say, ‘Are we not to strive all we can to get all the money we can?’ You may do so. I cannot doubt but what, in so doing, you may do service to the cause of God. But what I said was that to live with the object of accumulating wealth is anti-Christian.

      Hy wys onder andere die volgende probleme met ‘n Voorspoedsteologie uit:

      1. Die Abrahamitiese verbond word misbruik asof dit altyd materiële voorspoed vir gelowiges beteken. Materiële seën is egter maar net een van die dinge wat God kan gee en Hy gee dit nie vir almal nie. Welvaart is daarom nie per se gelyk aan God se seën nie. Soos Jesus sê, afhanklikheid van God, sagmoedigheid, treur oor die onreg in die lewe, vervolging omdat jy doen wat reg is, is alles deel van God se seën (Die Bergrede Matt. 5)!
      2. Jesus se versoening word misbruik asof dit jou vrymaak van die “sonde van materiële armoede“. Armoede (en volgens sommige ook siekte) is dus sonde volgens dié teologie. Dit is ‘n baie destruktiewe verdraaiing van die evangelie. Dit is immers ook die armes wat geseëndes van God is, soos Jesus in die Bergrede volgens Lukas 6 uitlê.
      3. Die boodskap word verkondig dat as jy dankoffers gee, sal God jou noodwendig materieël seën. Volgens berigte is dit waarskynlik hoe voorspoedspredikers ryk word. Dankoffers is wel geestelik reg, maar nie om daarmee self te probeer ryk word nie!
      4. Geloof word verstaan as ‘n geestelike krag wat noodwendig tot (materiële) voorspoed lei. Dit is lynreg teenoor die Bybelse verstaan van geloof as iets wat God in ons werk. Geloof is om God se koninkryk te soek en Hom te vertrou vir kos en klere (Matt. 6:33).
      5. Gebed word verstaan as ‘n instrument wat God “dwing” om vir jou (materiële) voorspoed te gee. Dit is lynreg teenoor Jak. 4:2 se verbod op gebed vir selfsugtige begeertes. Ons moet eerder die Ons Vader bid; “Gee ons vandag ons daaglikse brood.” (Matt. 6:11).

      David Jones en Russell Woodbridge het ook ‘n boek geskryf hieroor: Health, Wealth, and Happiness: Has the Prosperity Gospel Overshadowed the Gospel of Christ? (Kregel, 2010) wat jy kan raadpleeg vir meer inligting.

      Reply

      • Avatar

        Bard Stoltz

        |

        Baie dankie vir die goeie insig. Dit het my vraag in n redelike grootmaat beantwoord. Ek sal ook die artikel gaan lees. Groot waardering!, Bard

        Reply

  • Avatar

    Tommie

    |

    Goeie middag. Kan man en vrou mekaar salf vir gesondheid?

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Solank ‘n mens net nie dink die olie het magiese krag nie, kan dit as ‘n simbool gebruik word as ‘n mens vir mekaar bid. Dit is die Here wat genesing gee.

      Reply

  • Avatar

    Anita Frylinck

    |

    Goeienaand. Daar is mense wat glo dat mens in iemand se afwesigheid n voorwerp, n lap of papier, kan salf en daarmee saam hande kan ople op iemand wat vir die persoon instaan, dan die voorwerp in die persoon se bed of kamer plaas. Dit alles sonder die medewete van die persoon. Byvoorbeeld vir die persoon vir wysheid om die regte besluit te neem. Ek stem nie hiermee saam nie. Is ek verkeerd?

    Reply

  • Avatar

    Anita Frylinck

    |

    Baie dankie. Ek waardeer.

    Reply

  • Avatar

    Maryna Saunders

    |

    Goeiedag,
    My kleinkind is 6 weke oud en het erge koliek. Ek het raad gekry om haar te salf, hande op te lê en vir haar te bid.
    Ek verstaan dit word in absolute geloof in ons Opperheer gedoen en dat die vertroue ook in Hom is vir genesing.
    Mag ek /die ouers dit doen ? Meer as een keer?

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Hi Maryna. Jy kan dit doen. Onthou dat die krag nie lê in die olie nie, dit is net ‘n simbool, maar in die Heilige Gees in antwoord op julle gebed. Gebed sonder olie is net so kragtig (Jak 5:16). Salwing of handoplegging is ook ‘n simbool van toewyding aan die Here. Onthou dat daar ook ander hulp vir koliek is. Dit kan ‘n reaksie op voeding wees. Dit kan verband hou met gewrig of spierpyne. Die Here werk ook deur die eksperte wat hierin spesialiseer.

      Reply

  • Avatar

    Gail

    |

    Goeie dag Chris, Ek wil graag weet hoe ‘n mens sal kan sien wanneer ‘n persoon ‘n salwer is?
    Word so ‘n persoon gebore om een te wees? Kan’n sewe jare ‘n salwer wees? My dogter se pastoor het vir haar gesê dat my sewe jarige kleinseun ‘n salwer is. Kan ek asb. vra waar in die bybel dit staan dat kinders as salwers gebore word. Baie dankie.

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Hi Gail. Die Bybel praat nie van ‘n kategorie van gelowiges wat “salwers” is nie. Van die profete het bv konings gesalf vir hulle taak, maar dit was ‘n funksie van hulle amp as profeet in opdrag van die Here. Niemand is só gebore nie. Dit gebeur ook nie vandag nie.

      Reply

Leave a comment

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Koot

    |

    Baie dankie vir hierdie uitleg. Die manier waarop u dit doen breek nie net nuwe betekenisse oop nie maar wys ook duidelik ooreenkomste en verskille.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Dit bly vir my net ‘n plesier en ‘n voorreg om met die uitleg van die Bybel besig te wees. Elke nuwe vraag wat ek kry, maak vir my self nuwe betekenisse oop.

  • Avatar

    Jan Louw

    |

    Dankie vir ‘n deeglike stuk werk Chris!

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Audrey. Die Dordtse Leerreëls – ek plaas dit Saterdag – beklemtoon die volgende: “2.1.5 Verder is dit die belofte van die evangelie dat elkeen wat in die gekruisigde Christus glo, nie verlore sal gaan nie, maar die ewige lewe sal hê. Hierdie belofte moet aan alle volke en mense, aan wie God na sy welbehae die evangelie stuur, sonder enige onderskeid verkondig en bekend gestel word, met die eis tot bekering en geloof.” Talle en talle tekste in die Bybel verseker ons dat as jy in Jesus Christus glo, is jy gered, is jy uitverkies, en het jy die ewige lewe as ‘n geskenk van God ontvang – Joh 1:12; 3:36; 10:28; Rom 10:9-13; 1 Joh 5:10-13. Dit vra van ons doodgewoon om die Here met ons hele hart te aanbid, omdat Hy ons dié groot gawe gegee het, en in bekering en geloof te leef. En Hom te vertrou dat Hy ons sal bewaar om te kan volhard tot die einde toe. Ons sekerheid lê in Hom.

  • Avatar

    Audrey

    |

    Hallo ds. Chris, die hele uitverkiesing spook al heelweek by my, ek het in n baie Geestelike huis en famielie groot geraak en dit voel as groot mens, raak die bybel moeiliker al leer mens elke dag en dit maak verskriklik bang, doen ek God se wil? Lewe ek reg? Maar nie te min, die skrifte van die week het my so laat wonder of ek gekies gaan word, en of my lewe waarlik reg gelewe word, Maandag se skrif het my so hard geslaan dat ek nie eens woorde gehad het nie, die woord sê moet nie onsteld wees nie, maar ek weet nie wat dit vir my beteken nie, die troos is meer dat ek nogsteeds moet glo, vertrou, lief hê en goed doe en so ook God prys, en dat ek glo dat ek verlos sal word. Maar dit laat mens nogsteeds wonder of ons altyd reg doen en God se wil, en vir die eerste keer in my lewe laat dit my verskriklik bang.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Ja, dit is tragies en hartseer. Genadetyd het sy perke waar mense hulle teen God verset. Gelukkig was daar ook hier ‘n Daniël wat die Here op sy beloftes geneem het, die Here om vervulling gevra het, en het ‘n nuwe genadetyd aangebreek vir Juda. Só was dit reg deur die eeue. Met Jesus. Met die Gees. Met die kerk. En al gaan die streep vir hierdie wêreld wel eendag getrek word, en sal die ongelowiges die vuur van die tweede dood moet trotseer, sal die finale genadetyd wat deur die nuwe hemel en nuwe aarde aanbreek vir ewig hou! En in Jesus het ons deel daaraan. Watter vreugde!

  • Avatar

    Elna

    |

    Wat `n tragiese verhaal is dit nie in Konings nie ! My hart is skoon seer saam met die Here sin! Is daar nie maar altyd parralelle in ons lewe nie?
    Dankie vir die bybelskool Chris.
    Voorspoed vir jou!
    Elna

  • Avatar

    Jan Louw

    |

    Waardevolle werk hierdie oor die wet Chris. Dankie daarvoor.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Gerhard. Ek het ‘n langer artikel geskryf wat jy ook kan lees daaroor. Die antwoord op jou vraag is die volgende:

    Die woord vir wet (nomos) kom 32 keer voor in Paulus se brief aan die Galasiërs. Dit wys hoe ‘n belangrike konsep dit vir hom was. In al die verwysings na die wet bedoel Paulus die hele wet – die Tora, die Pentateug, die eerste vyf boeke van die Bybel. Daarom praat hy ook van die “boek van die wet” (Gal 3:10), en die “hele wet” (Gal 5:3,14).

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Haidi. Ek het kortliks daaroor geskryf in Levitikus 16 – Die Groot Versoendag bring versoening met God en reiniging van die sonde. Hier is ‘n bietjie meer:

    Levitikus 16 beskryf die versoening en reiniging van die volk aan die hand van drie seremonies. In die eerste seremonie is ‘n bul as sondeoffer en ‘n ram as brandoffer vir die hoëpriester en al die priesters as versoening geslag. In die tweede seremonie is twee bokramme as sondeoffer gebruik – die een is geslag, die ander weggejaag – wat versoening gedoen het vir al die sondes van die Israeliete en ook reiniging gebring het deurdat die sonde simbolies weggejaaag is. In ‘n derde en laaste seremonie is ‘n skaapram as brandoffer gebring wat die versoening voltooi het vir die hele volk in die teenwoordigheid van die Here.

    In die tweede seremonie is die twee bokramme as volg hanteer:

    1. Die een bokram is geloot om geoffer te word “vir die Here” en die bloed ook agter die voorhangsel ingeneem as teken van versoening.

    2. Die ander bokram is geloot “vir Asasel”, maar moes bly lewe en is die woestyn ingejaag as teken van die reiniging en afstanddoening van die sonde: “So sal die bok al hulle sonde met hom saamdra na ‘n onherbergsame streek toe en daar in die woestyn moet hy agtergelaat word.” Die sonde is dus simbolies weggejaag en afgelê.

    Die naam Asasel beteken “bok wat weggaan” wat waarskynlik sinspeel op die naam van ‘n vername bose gees, soos dit in die Intertestamentêre literatuur (bv. 1 Henog 8:1; 9:6; 10:4-8; 13:1-3 – lees dit hier) en die Talmoed beskryf word. Asasel was daarvolgens die leier van die “seuns van God” wat in Genesis 6:1-4 gesondig het.

    Hierdie handeling met Asasel het die betekenis gedra dat daar van die sonde afstand gedoen is, dat dit teruggegee is aan die bron daarvan en dat die Israeliete daarmee van die bose se invloed gereinig is.

    Die uitspraak in Spreuke 28:13 verwys waarskynlik na die geestelike betekenis daarvan: “Hy wat sy oortredinge bedek, sal nie voorspoedig wees nie; maar hy wat dit bely en laat staan, sal barmhartigheid vind.”

    Paulus se uitspraak in 2 Timoteus 2:19 kan ook hiermeer verbind word: “Die Here ken die wat syne is; en: Laat elkeen wat die Naam van Christus noem, afstand doen van die ongeregtigheid.”

Prontuit die Waarheid