Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (6)

  • Avatar

    Hennie Strydom

    |

    Ek loof die Here vir die gawes wat Hy aan jou gee én jou werkywer waarmee jy op n besondere manier dissipel is. Die Here seën jou met gesondheid en krag vir elke dag.

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Dankie Hennie – die droom bly steeds brandend om die 1189 hoofstukke in die Bybel deur te werk saam met ‘n groter groeiende getal gelowiges reg oor die wêreld. Vandag was die 626ste hoofstuk wat ek geplaas het. Daar is egter nog heelwat oor! My gebed is dat die Here my die geleentheid sal gee om dit klaar te maak.

      Reply

  • Avatar

    Amanda Bothma.

    |

    Hallo Chris
    Ek is besig met Bybelstudie van Matt.16:13-28. Ek verstan dat dit gaan oor Jesus wat sy eie Kruispad aankondig. Ek wonder egter nog altyd wat is die betekenis van die sleutels wat Jesus aan Petrus toevertrou in vers 19? Wat is dit wat hy kan toesluit en oopsluit? Wat beteken dit vir my vandag?

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Petrus word hier beskrywe as die rots waarop die nuwe gemeenskap van die kerk (ekklesia) gebou sal word. Daar is ‘n woordspel tussen die Griekse betekenis van Petrus se naam (rots) en die rol wat die Here Jesus aan hom hier in die kerk gee (rots). Let op dat dié rol aan hom toevertrou word direk ná hy bely het dat Jesus die Christus, die Seun van die lewende God, is. Dit gaan dus nie net oor sy persoon nie, maar ook oor sy belydenis. Die kerk is dus gebou op beide sy leierskap as die inhoud van sy belydenis.
      Die sleutels van die “koninkryk van die hemel” word nou aan Petrus, as die “rots van die kerk”, gegee wat aan hom (en die kerk) die gesag gee om die koninkryk vir mense oop te sluit, en ook toe te sluit.
      Waarskynlik dui dit op die boodskap van vergifnis wat toegang gee tot ‘n verhouding met God al dan nie, as ‘n mens die vergelykbare uitspraak in Johannes 20:23 in gedagte hou. Daar verbind Jesus die gesag wat Hy aan die dissipels gee aan die werk van die Heilige Gees en spel dit as die “gesag van vergifnis” uit: “As julle vir mense hulle sondes vergewe, word dit hulle deur God vergewe; as julle dit nie vergewe nie, word dit nie deur God vergewe nie.
      Dit kan ook dui op die gesag van die nuwe lering wat Jesus gebring het, wat nie net die wet herinterpreteer nie, maar ‘n nuwe lewe in Christus vir almal wat Hom volg, moontlik maak. Dit sluit die gawe van vergifnis in sowel as die gawe van die vervulling met die Gees wat gelowiges volwaardig deel van die hemelse koninkryk maak.
      Hierdie gedeelte herinner ons dus aan die geweldige verantwoordelikheid van die kerk om die boodskap van Christus, die Seun van die lewende God, die boodskap van vergifnis en nuwe lewe, aan alle mense te gaan verkondig. Dit sluit die koninkryk van die hemel vir mense oop, en ongelukkig ook toe. Want, wat toegesluit is op aarde, sal toegesluit wees in die hemel, en wat oopgesluit is op aarde, sal oopgesluit wees in die hemel. Die bediening van die kerk sal toegang tot die hemel oopmaak en ook toemaak.
      Vergelyk dit met die ooreenstemmende gedeelte in Openbaring 1:18 waar Jesus sê dat Hy die sleutels het van die dood en die hel (Hades). Dít het Hy verwerf deur sy eie dood waarmee Hy die poorte van die dood en die hel oopgebreek het. D.w.s. met dieselfde gesag as wat Jesus teenoor die dood en die hel kan optree, sal Petrus en die kerk dit ook kan doen. Die “poorte” of magte van die hel sal die kerk nie kan oorweldig nie.

      Reply

  • Avatar

    TAP

    |

    Goeie dag,
    Ek worstel met Matt 16. 28, Is dit moontlik om vir my meer lig kan gee op Jesus woorde. Ek verseker julle: Daar is party van die wat hier staan wat beslis nie sal sterwe voordat hulle die Seun van die mens in sy koningkryk sien kom het nie.
    Groete Tap van der Schyff

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Hi Tap, dit is ‘n gedeelte wat regtig moeilik is om te interpreteer. Kommentare verbind hierdie uitspraak van Jesus oor die koms van die koninkryk basies aan ses moontlikhede:

      1 – die verheerliking op die berg wat in al drie evangelies net ná hierdie uitspraak volg;
      2 – die opstanding van Jesus ná sy kruisiging wat Judas nie meemaak nie;
      3 – die uitstorting van die Heilige Gees met Pinksterdag;
      4 – die groei van die kerk met die verkondiging van die koninkryk van God;
      5 – die verwoesting van Jerusalem in 70 nC;
      6 – die tweede koms van Jesus, waarvan die verheerliking op die berg ‘n voorafskaduwing was.

      Ek kies vir ‘n kombinasie van almal, behalwe nommer 5, veral na aanleiding van R T France se uitstekende kommentaar op Matteus. My interpretasie is soos volg:

      1 – die verheerliking op die berg volg in al drie evangelies direk ná hierdie uitspraak en is in wese ‘n openbaring van die heerlikheid wat Jesus gehad het, en ‘n voorafskaduwing van die heerlikheid wat Hy ná sy kruis en opstanding weer sou ontvang (Matteus 16:21-17:8; Lukas 9:23-36; Markus 8:34-9:8).

      Die verheerliking op die berg was dus ‘n bevestiging vir die dissipels van die heerlikheid van Jesus wat na sy dood aan die kruis bevestig word deur die opstanding, die uitstorting van die Heilige Gees, die groei van die kerk en die lewende hoop op die wederkoms.

      2 – die uitspraak is deel van die oproep van Jesus dat die dissipels die kruis moet opneem en Jesus moet volg. Die verheerliking op die berg was dus ‘n aanmoediging en bemoediging dat hulle dissipelskap die moeite werd sou wees, want hulle sou deel in die heerlikheid van Jesus.

      3 – die opstanding van Jesus uit die dood was ‘n uitsonderlike demonstrasie van die koms van die koninkryk, maar belangrik, wat Judas nie meegemaak het nie. Hy is dood vóór Jesus opgestaan het. Dit verklaar die opmerking dat sommige nie die dood sou smaak vóór hulle die koms van die koninkryk sou sien nie.

      4 – die deurslaggewende element in hierdie interpretasie is egter Petrus wat in sy tweede brief duidelik die verheerliking op die berg aan die koms van die koninkryk verbind:

      “Toe ons aan julle die krag van ons Here Jesus Christus en sy wederkoms bekend gemaak het, het ons ons nie op versinsels of legendes verlaat nie. Nee, met ons eie oë het ons Hom in al sy majesteit gesien. Hy het van God die Vader eer en heerlikheid ontvang toe die Allerhoogste Majesteit gesê het: ‘Dit is my geliefde Seun oor wie Ek My verheug.’ Die stem uit die hemel het ons self gehoor toe ons saam met Hom op die heilige berg was. En dit het vir ons die boodskap van die profete nog meer bevestig. Hierdie boodskap is soos ’n lamp wat in ’n donker plek skyn. Julle sal goed doen as julle in sy lig bly totdat die dag aanbreek en die môrester opkom in julle harte.” (2 Pet 1:16-18).

      Onthou ook dat die verheerliking op die berg ‘n voorafskaduwing van die vervulling van die profesie van Daniël 7:13-14 is:

      “My nagtelike visioen het voortgeduur: daar het in die wolke iemand aangekom, iemand soos ’n menslike wese. Hy het na Hom toe gegaan wat ewig lewe en is voor Hom gebring. Aan dié menslike wese is die heerskappy en eer en koningskap gegee sodat al die volke, nasies en taalgroepe hom sou dien. Sy heerskappy is ’n ewige heerskappy, dit sal nie tot niet gaan nie; sy koningskap sal nie ophou nie.”

      Reply

Leave a comment

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Dankie Frikkie – ek het so pas ‘n bietjie nagedink oor Job se verhaal, en dieselfde boodskap daaruit gekry vir myself. Soos Esegiël eerlik is oor wat verkeerd is, leer Job my om ook eerlik te wees oor ‘n mens se eie situasie. Dit is al manier om uiteindelik te kan wag op God se uitkoms en nie jou eie kop te volg nie. Vrede en seën vir jou.

  • Avatar

    Frikkie Fensham

    |

    Middag Chris
    ek is van die Lewende Woord Gemeente in Lydenburg
    Ons behandel tans die boek in ons dienste.
    Wat n bemoediging was dit nie vir my om studie te lees oor Esegiel want :
    ” As jy alles verloor het, of op moedverloor se vlakte sit, is dit wonderlik om die boek Esegiël te lees. Hoekom? Want hy paai ‘n mens nie met goedkoop troos nie. Hy is trouens vlymskerm in sy eerlike analise oor wat verkeerd is. Hy praat kaalkop God se waarheid.”

    baie dankie
    Frikkie

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Temas is onderwerpe waarna telkens deur ‘n skrywer verwys word. Bv die tema van die Heilige Gees. Matteus verwys na die Heilige Gees by die swangerskap van Maria (Matt 1:18,20), by die doop van Jesus (Matt 3:11), by die versoeking in die woestyn (Matt 4:1), by die bemoediging van die dissipels in vervolging (Matt 10:20), by die bevestiging van Jesus se werk toe die Fariseërs beplan om Hom dood te maak (Matt 12:18), by die uitdrywing van bose geeste (Matt 12:28), by die verduideliking oor watter sonde ‘n mens nie vergeef word nie (Matt 12:31), by die bevestiging dat die Gees deur Dawid gespreek het (Matt 22:43), en by die uitsending van die dissipels (Matt 28:19). Dit help baie as ‘n mens dié verwysings merk en uiteindelik vir jou ‘n prentjie kry van wat Matteus (en natuurlik die ander evangeliste ook) oor die Persoon en werking van die Gees sê.

    Daar is talle sulke temas in die evangelies: liefde, barmhartigheid, geloof, genade ensomeer. As jy dié verskillende uitsprake daaroor verbind, groei ‘n mens se begrip van wat God vir ons deur sy Woord wil sê.

  • Avatar

    William Phillips

    |

    Chris goeiemore. Ek is bietjie nuut in Prontuit die Waarheid en will graag west wat beteken dit is jy se dat ons moet oplet vir temas. Wat bedoel by met temas en waarna moet ek kyk.

  • Avatar

    A.J. Liebenberg

    |

    Ek sal graag ‘n boek wil aanbeveel oor Genesis 1 tot 11:
    The Genesis Account deur Jonathan D. Sarfati
    Dit is absoluut noodsaaklik dat ons Genesis as ‘n historiese boek sal lees Genesis 2:4 “Dit dan is die GESKIEDENIS van die hemel en die aarde toe hulle geskep is.”
    Exodus 20:11 “Die Here het in ses dae die hemel en alles daarin gemaak, die aarde en alles daarop, die see en alles daarin…”
    My vraag is: Sou God dit so laat opteken het (ses dae skepping) net om ons deurmekaar te maak as die skepping met ‘n “big bang” en oor miljoene jare ontstaan het? Ek glo nie God is ‘n “joker” nie.
    Dankie vir u groot bydrae – ek leer baie by Bybelskool.

  • Avatar

    Marinda Hattingh

    |

    Verál ook mbt laasweek se aktuele onderwerp; weereens báie dankie vir dapper prontuit die waarheid spreek.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Jesus het aangelê by die etenstafel met sy voete agter en weg van die tafel. Sy het dus aan sy rugkant gestaan en haar trane het op sy voete gedrup.

  • Avatar

    William

    |

    Goeiemiddag Chris. Ons lees in Lukas 7:38 dat die vrou met die albasterfles salf agter Jesus gaan staan en geween en sy voete natgemaak en afgedroog met haar hare. Hoe is dit moontlik dat sy agter hom kan staan en dit doen?

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Daar is nie meer gegewens oor Dina in die Bybel nie. Dan word nie ingesluit in Openbaring nie, eerder Manasse, die kleinseun van Jakob, seun van Josef. Dit is moontlik weens die boek Kronieke wat die stam van Dan ook in die geslagsregisters in 1 Kronieke 2:1 uitlaat. Dan is geassosieer met afgodery (1 Kon. 12:28-30 – Jerobeam het onder andere afgodsbeelde in Dan opgerig wat Israel verlei het). Die Iere is nie Dan se afstammelinge nie.

  • Avatar

    Danie

    |

    Wat het later gebeur met Dina,vrouens was stief behandel in die Bybeltyd,hoekom was daar twaalf stamme daar moes `n dertiende stam afkomstig van Dina wees.Hoekom word Dan nie in Openbaring genoem nie en is die Iere Dan se afstammelinge.

Prontuit die Waarheid