Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Comments (4)

  • Avatar

    Kenneth Daniel Pietersen

    |

    Goeie naand Man van die Allerhoogste God. Ek wil u graag bedank vir die pragtige uitlegging van die Woord in Galasiers. Graag wens ek u te vra om vir my n uiteensetting van Galasiers 4:4-5,te gee,met Jesus Christus as ons voorbeeld,asseblief as n predikasie.

    Groete.
    Kenneth

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Hi Kenneth – hier is ‘n paar gedagtes oor Galasiërs 4:1-7 waarin die twee verse voorkom:

      In hierdie gedeelte trek Paulus ‘n kontras tussen ‘n onvolwasse kind (in Grieks nepios) en ‘n volwasse kind (in Grieks huios). Hy wil die Galasiërs leer dat vertroue op die wet ‘n teken is van geestelike onvolwassenheid (soos kinders met doeke aan, by wyse van spreke), nie van volwassenheid nie (soos kinders wat hulle erfporsie ontvang het deur die geloof in die Here Jesus Christus).

      Paulus praat in vers 1-2 van jong kinders (mv. nepioi) wat nie regtig verskil van slawe nie, want hulle kan nog nie die erfporsie van hulle pa in besit neem nie. Hulle is nog nie volwasse kinders (mv. huioi) nie. Hulle het voogde en bestuurders wat hulle erfporsie bestuur tot op die tyd wat hulle pa bepaal het dat hulle kan erf. Hulle status verskil dus min van slawe.

      Hy pas dié waarheid toe in vers 3 op die Galasiërs se status vóór hulle Christus leer ken het. Hulle het die “basiese beginsels” (in Grieks stoicheia) van die wêreld nagevolg, soos dit letterlik in die Grieks staan. Hier praat Paulus eintlik oor enige godsdienstige sisteem wat nie rekening hou met die waarheid in Christus nie.

      Dan vervolg Paulus in vers 4-5 met die wonderlike boodskap van God wat sy Seun op die regte tyd (in die volheid van die tyd) gestuur het om as mens uit ‘n vrou gebore te word. Hy het “onder die wet” kom leef, om dié wat onder die wet was, die Jode, los te koop van hulle verslawing onder die wet. Die wet was nou nie meer hulle “bestuurder” nie.

      Jesus het hulle daarom vrygemaak om die erfporsie wat God vir hulle het as sy kinders (huioi), en vir die gelowiges uit die heidene as “aangenome kinders” (in Grieks huiothesia) in besit te kan neem. Die Jode is dus nie meer nepioi nie, maar huioi, volwasse kinders. Dieselfde geld die gelowiges uit die heidende. Hulle is ook nie meer nepioi nie, maar huiothesia, aangenome volwasse kinders van God.

      Die resultaat word in vers 6-7 uitgespel. Omdat hulle nou volwasse kinders is van God, het God die Gees van sy Seun in hulle harte uitgestuur, en die Gees roep: Abba, Vader! Hulle is dus nie meer slawe nie, of onvolwasse kinders nie, maar volwasse kinders wat erfgename is van God deur Christus.

      Die Gees is nou hulle “bestuurder” soos hy in Galasiërs 5 verder sal uitspel.

      Reply

  • Avatar

    Gerhard Mathee

    |

    Goeie dag ds.
    In u opsomming van Gal 4 onder punt no 2 skryf u die volgende: “Hoe kan ‘n mens dit aan jouself doen om die weg van die wet bewandel deur jou te steur aan die besnydenis, die feeste, die seremonies, die dieet reëls, as Christus jou dan vry gemaak het daarvan? ” Dit wil vir my se dat Paulus nie na die 10 gebooie verwys as die Wet nie, maar na ander reels soos u hier noem. Na watter Wet verwys Paulus in die hele Galasiers brief?

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Hi Gerhard. Ek het ‘n langer artikel geskryf wat jy ook kan lees daaroor. Die antwoord op jou vraag is die volgende:

      Die woord vir wet (nomos) kom 32 keer voor in Paulus se brief aan die Galasiërs. Dit wys hoe ‘n belangrike konsep dit vir hom was. In al die verwysings na die wet bedoel Paulus die hele wet – die Tora, die Pentateug, die eerste vyf boeke van die Bybel. Daarom praat hy ook van die “boek van die wet” (Gal 3:10), en die “hele wet” (Gal 5:3,14).

      Reply

Leave a comment

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Dieter Kreft

    |

    Naand se Dominee,

    ek is orrelis van ‘n gemeente in Kaapstad wat besig is om met ‘n ander een saam te smelt. Dit gaan gepaard met bietjie struweling, wat seker natuurlik is. Ek het gewonder hoekom psalm 133 so onbekend is? Amper as of hy nooit gesing was nie. Dalk kan jy bietjie lig daarop skyn

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Abe, ek kan nie nou vinnig my hand daarop lê nie, maar hier is ‘n verduideliking as deel van ‘n liturgie wat op my rekenaar is:

    Die liturgie is gebaseer op die Paasmaaltyd wat deur Christen-Jode gevier word. Die belangrikste elemente het waarskynlik ook deel uitgemaak van die laaste maaltyd wat Jesus saam met sy dissipels gehad het die aand voor sy kruisiging.
    GOD VERSAMEL ONS VOOR HOM
    Aansteek van die kerse (’n groot wit Christuskers en 12 pers kerse)
    Lofprysing
    Prys die Here, ons God, die ewige Koning!
    Hy het sy enigste Seun, Jesus die Messias, gestuur as die Lig vir die wêreld en as ons Paaslam.
    Deur Hom mag ons lewe.
    Aanvangswoord
    Voorganger: Kom laat ons saam tot Jesus nader,
    Hy wat gehoorsaam was tot in die dood
    Almal: Ja, die dood aan die kruis. Amen.

    Sang
    Psalm 116:1, 7 en 10 “God het ek lief, want dié getroue Heer” (Totius-beryming)
    Stil gebed
    Verootmoediging
    Voorganger: Genadige God, ons het U nie liefgehad met ons hele hart en met ons hele siel
    en met al ons krag en met ons hele verstand nie.
    Almal: Here, ontferm U oor ons.

    Voorganger: Liefdevolle Here, ons het ons naaste nie liefgehad soos U ons geleer het nie.
    Almal: Christus, ontferm U oor ons.

    Voorganger: Hemelse Vader, ons het nie in volle oorgawe aan U gelewe nie.
    Almal: Here, ontferm U oor ons.

    Voorganger: Mag die Here genade aan julle betoon.
    Mag Hy julle vergewe in sy troue liefde.
    Mag Hy aan julle vrede gee.
    Almal: Amen. Aan God die dank.
    Sang
    Lied 245:1 en 2 “Ek wat vergifnis, Heer, ontvang het”
    DIENS VAN DIE WOORD
    Skriflesing
    Johannes 13:1-17 en 31b-35
    Stil gebed
    DIENS VAN DIE TAFEL
    Instelling van die eerste beker
    Prys die Here, ons God, die ewige Koning!
    Hy is die Een wat die vrug van die wingerd voortbring.
    (Almal drink die wyn of druiwesap.)
    Vraag: Waarom is hierdie aand anders as al die ander aande?
    Antwoord: Ons was in Egipte die farao se slawe en die Here het ons daar deur sy magtige dade bevry toe Hy voor ons oë tekens en groot wonderdade gedoen het. Op hierdie aand dink ons terug aan daardie nag toe die Here ons gered het uit die mag van Egipte.

    Ons was ook slawe van die sonde. Maar God het aan ons genade bewys. Deur die bloed van sy Seun Jesus Christus is ons verlos en is ons oortredinge vergewe. Op hierdie aand dink ons terug aan daardie nag toe die Here Jesus oorgelewer is om vir ons te sterwe.
    Instelling van die tweede beker
    Die tweede beker wat ons drink, is die beker van danksegging en ons drink dit as ‘n danksegging vir God se verlossingsdade. Neem, drink en dank God vir die verlossing wat Hy vir ons bewerk het.
    Prys die Here, die ewige Koning!
    Hy het ons trane in gelag verander, ons smart in vreugde.
    (Almal drink die wyn of druiwesap)
    Instelling van die brood
    Die Here Jesus het in die nag waarin Hy oorgelewer is, brood geneem en nadat Hy God daarvoor gedank het, het Hy dit gebreek en gesê: “Dit is my liggaam, dit is vir julle. Gebruik dit tot my gedagtenis.”
    Neem, eet, dink daaraan en glo dat die liggaam van ons Here Jesus Christus gebreek is tot volkome versoening van al ons sondes.
    (Almal eet van die brood)
    Instelling van die derde beker
    Na die maaltyd het die Here Jesus die derde beker geneem en gesê: “Hierdie beker is die nuwe verbond, wat deur my bloed beseël is. Gebruik dit elke keer as julle daaruit drink, tot my gedagtenis.”
    Prys die Here ons God, die ewige Koning!
    Hy is die een wat ons verlos.
    Neem, drink, dink daaraan en glo dat die bloed van ons Here Jesus Christus gestort is tot ‘n volkome versoening van al ons sondes.
    (Almal drink van die wyn of druiwesap)
    Instelling van die vierde beker
    Die vierde en laaste beker rig ons oë na vore na die wederkoms van Christus. Mag dié dag spoedig kom.
    Prys die Here ons God, die ewige Koning!
    Neem, drink en leef vanuit die verwagting dat die Here Jesus spoedig weer sal kom.
    (Almal drink van die wyn of druiwesap)
    Sang
    Lied 453:1-3 “Aan die Vader dank en ere, laat ons saam sy lof besing”
    Gebed
    Seën
    Almal: Volgende jaar in Jerusalem!
    UITSENDING
    Sang
    Lied 390: 1-4 “Ons kniel hier aan u voete neer”
    Alle versierings (nagmaalservies, kanselkleed, baniere, ensovoorts) word uit die aanbiddingsruimte verwyder.
    Die gemeente verlaat die kerkgebou in stilte.

  • Avatar

    Abe Stoltz

    |

    Ds Chris
    n Paar jaar gelede het ek n artikel van u gelees oor die (Pasga) bekers van die OT. Jesus het een van die Bekers uitgesonder in die NT-iese Nagmaal en net een beker ingestel. Het u dalk so Artikel hieroor asb.
    Gtoete Abe

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Dankie Hennie, seën van huis tot huis.

  • Avatar

    Hennie Strydom

    |

    Baie dankie vir al die moeite wat jy doen. Ek respekteer jou werkywer saam met jou deursigtige hantering van die Bybel in die tyd en omstandighede waarin ons ons bevind. As ek dink aan Josef se geskiedenis dan besef ek net al hoe meer dat die alomteenwoordige God nie soseer op ‘n plek is nie, maar dat Hy in ons as gelowiges is daar waar ons gaan – Nasaret, Kanaan, drome, ‘n put, ‘n klompie Moslems wat hom in Egipte gaan verkoop, Potifar en mev Potifar, Robertson, Port Elizabeth. So is die Here by en in jou en soos vir Josef, sal Hy sekerlik jou en jou werk seën – Gen 39:3-5; 21-23. Mooi loop.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi – jy kan meer lees oor die konteks by: https://bybelskool.com/genesis-3-die-mens-kruip-vir-god-weg-weens-die-sonde/

    Hier is wat ek oor die teks daar sê:

    Episode 6: Die versteuring van verhoudinge in die skepping – 3:14-21

    Let op hoe direk God in sy hantering van die ontstellende gebeure is. Ná Hy deeglik in gesprek getree het met die mens, tree Hy beslissend op.

    1. Hy vervloek die slang nie net as ‘n slepende stofkruiper onder die diere nie, maar gee ‘n bedekte belofte in die vyandskap wat Hy tussen die slang se nageslag en die vrou se nageslag verklaar: “Haar nageslag sal jou kop vermorsel en jy sal hom in die hakskeen byt.” (3:15).

    Dit staan volgens sommige bekend as die “moederbelofte” waarin die oorwinning van Christus aan die kruis oor die werk van die Satan voorspel word. In Gereformeerde kringe word die woord moederbelofte gewoonlik vermy onder andere weens ‘n ongemak met ‘n Rooms-Katolieke interpretasie wat dit aan die verhaal van Moeder Maria koppel sowel as ‘n ongemak om die gedeelte in die lig van die NT uit te lê.

    Ek dink die ongemak is onnodig, want ‘n mens kan aan die een kant duidelik sien dat hier meer ter sprake is in die teks as maar net dat daar vyandskap tussen die slang en die mensdom is, iets wat in ‘n eerste rondte natuurlik ook deel van die teks se betekenis is. Jesus is na alles uit Maria gebore!

    Dit is aan die ander kant ook duidelik dat die teks die onderbou vir die NT interpretasies vorm wat in Genesis 3:15 die begin van ‘n stryd tussen die mens en die Bose skets, wat in Christus sy toppunt bereik het. Daarom kan Paulus in sy Romeinebrief, onder andere op grond van hierdie teks, sê dat die Satan deur die werk van God en die genade van die Here Jesus onder hulle voete verpletter sal word: “Almal het gehoor van julle gehoorsaamheid aan die evangelie. Ek is baie bly oor julle, en ek sou graag wou sien dat julle alles weet van die goeie en niks wil weet van die slegte nie. God wat vrede gee, sal die Satan spoedig onder julle voete verpletter. Die genade van ons Here Jesus is by julle!” (Rom. 16:19-20). Dit is ook duidelik dat hy die boom van alle kennis ook as deel van sy interpretasie neem. Vergelyk ook Johannes hieroor in Joh. 8:44; 1 Joh. 3:18 en Openb. 12:9.

    Ons kan dus gerus die teks Christologies lees. Jesus het immers op ‘n plek gesê dat die hele OT – die wet van Moses, die profete en die psalms – van Hom vertel en in Hom vervul is (Luk. 24:44).

  • Avatar

    Elaine

    |

    Wat beteken die skrif Genesis 3.15

  • Avatar

    Marnus

    |

    Dankie.

Prontuit die Waarheid