Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Opmerkings (4)

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Ek het ‘n navraag gekry oor wanneer die boek Spreuke saamgestel is. Hier is ‘n paar opmerkings: sommige van die spreuke kan teruggevoer word na die 12de eeu vC (aangepaste spreuke van Amenemope van Egipte in hfst 22:17-23:11, wat deel uitmaak van die woorde van die wyses in 22:17-24:22, en 24:23-34, hoewel hulle werk moontlik eers baie later gefinaliseer is), ‘n groot deel na Salomo in die 9de eeu vC (hfst 10-22:16), nog ‘n groot aantal na Hiskia in die 7de eeu vC, wie se amptenare nog ‘n skat van Salomo se spreuke versamel het (hfst 25-29). Ander is ongedateer (hfst 30-31, dié van Agur en Lemeul), en die inleiding (hfst 1-9) is aan die einde van die proses bygevoeg. Die boek is bekend in sy huidige gedaante van die 5de vC af, na die ballingskap van die 6de eeu vC. Dit beteken die boek soos ons dit ken, waarskynlik gefinaliseer is in die tyd van die ballingskap in Babel, ‘n tyd waarvan ons weet dat daar groot redaksiewerk aan die Pentateug, die Historiese boeke, die Psalms, en van die profete (Jesaja, Jeremia, Esegiël) gedoen is. Dit het dus oor meer as 5 eeue gestalte gekry voordat dit in die kanon van die OT, soos ons dit ken, opgeneem is.

    Reply

  • Avatar

    Fanie van Emmenes

    |

    Baie dankie vir die studie oor die Boek Spreuke. Ek het dit werlik geniet. Is sommer geinspireer om baie van die Spreuke weer te memoriseer.
    Vir my persoonlik is die uitstaande teks Spr.9:10:
    “Wysheid begin met die dien van die Here; wie die Heilige ken, het werklik insig”.
    Sien uit na die volgende studie.

    Reply

  • Avatar

    Chris van Wyk on Facebook

    |

    Fanie van Emmenes commented on Bybelskool:

    Baie dankie vir die studie oor die Boek Spreuke. Ek het dit werlik geniet. Is sommer geinspireer om baie van die Spreuke weer te memoriseer.
    Vir my persoonlik is die uitstaande teks Spr. “Lees meer …”

    Reply

  • Avatar

    Le-Deen

    |

    Dit is hoekom ek die boek weer en weer en weer kan lees… Ekk streef om ‘n vrou van Spreuke 31 te wees.
    Ek bid elke dag die Vader my sal help daarmee.

    Reply

Maak 'n opmerking

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Aldo – die hartseer situasie het met die ballingskap aangebreek dat die Israeliete wees gelaat is – as’t ware sonder pa’s wat normaalweg water en hout sou verskaf het vir hulle kinders – en moes nou self sien en kom klaar. Hulle ekonomiese voorspoed is deur hulle oorheersers weggeneem en hulle moet nou betaal vir wat eintlik hulle eiendom was.

  • Avatar

    aldo

    |

    Goeiemidag ds, jou eie drinkwater gaan jy koop en vir jou eie hout gaan jy betaal,kan ds asb net meer uitbrei oor dit asb

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    God belowe vir sy volk dat Hy soos in die tyd van Noag sy ooreenkoms (verbond) wat rus sal bring vir die aarde (vrede) nie sal verbreek nie. Hy sal sy hand van vriendskap na die volk nie terugtrek nie. Die volk het inderdaad hierna tot rus gekom weer terug in hulle land. In die koms van Jesus is dié belofte natuurlik verder vervul en het ons in Hom dieselfde belofte dat God sy hand van vriendskap nooit sal terugtrek nie. Ons is Syne.

  • Avatar

    Charlotte

    |

    Chris. Wat beteken die teks Jes 54.10. Die vers wat se. Vredeverbond?
    Hoekom se hy so

  • Avatar

    Louwena

    |

    Baie dankie! Wat ‘n voorreg is dit nie om by wyse van die moderne tegnologie meer en meer te leer van die Woord nie!! Dit is ‘n groot voorreg!! Mag die Here U werk seën sodat Sy Naam in alles verheerlik sal word. {Ps167:1-3)

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Solank ‘n mens net nie dink die olie het magiese krag nie, kan dit as ‘n simbool gebruik word as ‘n mens vir mekaar bid. Dit is die Here wat genesing gee.

  • Avatar

    Tommie

    |

    Goeie middag. Kan man en vrou mekaar salf vir gesondheid?

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Die ou profeet se motiewe om agter die jonger profeet aan te gaan, is duister. Moontlik was hy geïnteresseerd in wat gebeur het, omdat hy al oud was en nie meer geweet het wat in die politiek aangaan nie. Moontlik was hy effe jaloers omdat hy nie self dié opdrag van die jonger profeet kon uitvoer nie. Of miskien was hy sommer net gasvry en wou die jong profeet bystaan.

    Toe die jonger profeet egter uitbrei oor sy profesie en die detail daarvan, het dit waarskynlik die planne van die ouer profeet in die wiele gery. Hy vertel daarom ‘n leuen om die jonger profeet oor te haal om tyd by hom te spandeer.

    As ‘n mens na sy optrede op ‘n menslike vlak kyk, is dit ‘n liegstorie. Uit God se hoek is dit egter ‘n toets vir die jonger profeet of hy regtig sal luister wat God hom opgedra het, en of hy sy eie openbaring as van hoër belang gaan ag as dié van ‘n ander en veral ouer profeet. God soek immers onwrikbare gehoorsaamheid aan wat Hy self vir ‘n dienskneg van Hom openbaar.

    Die jonger profeet gee egter in, ag die ouer profeet se woorde belangriker as die Here s’n aan hom, en raak so ongehoorsaam aan die Here se opdrag, tot groot skade vir homself, hoewel die profesie wat hy gegee het, steeds vervul word.

    Die profesie wat die ouer profeet dié keer gee, kom regtig van die Here af. Die Here tree waarskynlik nie teen hom op nie, omdat die Here deur sy liegstorie die jonger profeet wou toets. Die ou profeet tree verder met deernis in die verhaal op.

    Die punt van die verhaal is dat ons op geen manier mag afwyk van die pad wat God ons beveel. Ons mag selfs nie na “ouer profete” luister as dit verskil van wat die Here vir onsself sê. Dit beteken ons moet baie seker maak van wat ons in die eerste plek hoor by die Here. En dan moet ons dit gehoorsaam sonder om daarvan af te wyk.

  • Avatar

    James

    |

    Die storie van Konings 13
    Ek word gepeper deur die kinders: Wat het van die (vals) profeet geword, hoekom is hy nie ook gestraf nie? Asseblief?

  • Avatar

    Nakkie

    |

    Ds Chris baie dankie vir elke stuk wat ek ontvang. Ek geniet alles maar Job was vir my `n hoogtepunt en die een van gister oor die duiwel, engele ens . – baie baie insiggewend. El leer so baie. Groetnis

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Jaco – so jy kan kyk of ek reg preek! Haha. Jy is darem net ‘n bobaas lidmaat. Ek oorweeg nog, maar vermoed ek moet op een of ander manier dié werk klaarmaak, al is dit net via die Internet. Ek wil baie graag in die gemeente met lering aangaan op Woensdae, soms leer-en-aktuele sake, ander kere moontlik Alfa, of die huwelikskursus van Alfa, ander kere ‘n reeks oor die tekens van Openbaring … ensomeer. Bid saam met my dat die Here duidelikheid gee.

  • Avatar

    Jaco

    |

    Ds Chris, ek volg ook jou Bybelstudie al ‘n paar jaar en dit is baie insiggewend. Ek lees my by el op die ipad en hy is nou al vol kopieë van jou ontledings as notas by die betrokke hoofstukke. Dis dan lekker om gedurende die kerkdiens vinnig daardie stukke by te lees. Voltooi asb die res !! Baie dankie vir jou ongelooflike werk! Seën.

  • Avatar

    Lily Groenewald

    |

    Chris, dit was voorwaar ‘n voorreg om “aan die voete van Gamaliël te sit”
    Baie dankie vir die lering.

  • Avatar

    Fanie van Emmenes

    |

    Dankie Chris, nie net vir die studie oor Job nie, maar vir die bybelskool in geheel. Dit was ‘n groot seen en soms verhelderende oomblikke oor die diepte van die Woord van God. Sy rykste seen word jou en jou gemeente toegebid.
    Christus groete