Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Opmerkings (4)

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Ek het ‘n navraag gekry oor wanneer die boek Spreuke saamgestel is. Hier is ‘n paar opmerkings: sommige van die spreuke kan teruggevoer word na die 12de eeu vC (aangepaste spreuke van Amenemope van Egipte in hfst 22:17-23:11, wat deel uitmaak van die woorde van die wyses in 22:17-24:22, en 24:23-34, hoewel hulle werk moontlik eers baie later gefinaliseer is), ‘n groot deel na Salomo in die 9de eeu vC (hfst 10-22:16), nog ‘n groot aantal na Hiskia in die 7de eeu vC, wie se amptenare nog ‘n skat van Salomo se spreuke versamel het (hfst 25-29). Ander is ongedateer (hfst 30-31, dié van Agur en Lemeul), en die inleiding (hfst 1-9) is aan die einde van die proses bygevoeg. Die boek is bekend in sy huidige gedaante van die 5de vC af, na die ballingskap van die 6de eeu vC. Dit beteken die boek soos ons dit ken, waarskynlik gefinaliseer is in die tyd van die ballingskap in Babel, ‘n tyd waarvan ons weet dat daar groot redaksiewerk aan die Pentateug, die Historiese boeke, die Psalms, en van die profete (Jesaja, Jeremia, Esegiël) gedoen is. Dit het dus oor meer as 5 eeue gestalte gekry voordat dit in die kanon van die OT, soos ons dit ken, opgeneem is.

    Reply

  • Avatar

    Fanie van Emmenes

    |

    Baie dankie vir die studie oor die Boek Spreuke. Ek het dit werlik geniet. Is sommer geinspireer om baie van die Spreuke weer te memoriseer.
    Vir my persoonlik is die uitstaande teks Spr.9:10:
    “Wysheid begin met die dien van die Here; wie die Heilige ken, het werklik insig”.
    Sien uit na die volgende studie.

    Reply

  • Avatar

    Chris van Wyk on Facebook

    |

    Fanie van Emmenes commented on Bybelskool:

    Baie dankie vir die studie oor die Boek Spreuke. Ek het dit werlik geniet. Is sommer geinspireer om baie van die Spreuke weer te memoriseer.
    Vir my persoonlik is die uitstaande teks Spr. “Lees meer …”

    Reply

  • Avatar

    Le-Deen

    |

    Dit is hoekom ek die boek weer en weer en weer kan lees… Ekk streef om ‘n vrou van Spreuke 31 te wees.
    Ek bid elke dag die Vader my sal help daarmee.

    Reply

Maak 'n opmerking

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Dankie vir die interessante kommentaar. Leonard Sweet en Frank Viola maak dieselfde punt in hulle boek Jesus, A Theography waarin hulle hierdie verbande, en nog baie meer, tussen die OT en NT uitlig. Dit is vir my ook regtig versterkend vir my geloof. Ek onthou ook ‘n bydrae van Elliot waarin hy die verdere skuif wys van die tempel na die huise van gelowiges as plek waar God teenwoordig is in Lukas-Handelinge. Hy sê die tempel word in die NT: “an alienating form of collective institutional life” terwyl die huise van gelowiges: “a creative form of integrative group life” word. God woon nou in sy mense, soos Paulus later sal skryf in 1 Korintiërs 6:19-20: “Of besef julle nie dat julle liggaam ’n tempel van die Heilige Gees is nie? Julle het die Heilige Gees, wat in julle woon, van God ontvang, en julle behoort nie aan julleself nie: julle is gekoop, en die prys is betaal. Julle moet God dus in julle liggaam verheerlik.”

  • Avatar

    Nico

    |

    Goeiemôre Chris
    Nou die dag oor RSG na jou geluister. Ons BS-groepie doen tans ook Sagaria. Ek lees ook hoe NT/Tom Wright skryf oor hoe God koning word. Hoe Jesus die temple vervang in die nuwe bedeling, as ek dit bietjie simplisties kan stel. Verwys “Simply Jesus”.
    N.a.v. al die sake besef mens die herbou van die tempel is geskiedenis. Belangrik vir sy tyd, maar dit praat oor ’n era wat verby is. Ons leef in die nuwe skepping/versoening/voortgaande geskiedenis.
    Kommentatore verwys na aanhalings in die NT uit Sag om te sê dit is vervulling van dié profesie/sieë.
    Tom benader dit vanuit die hoek dat toe Jesus besig was om sy opdrag/missie uit te voer dele uit bv. Sag hom gehelp om te weet hoe om Jerusalem in te ry, op die rug van ’n donkie.
    In die sin word die profesie vervul as mens vorentoe kyk en Jesus weet wat om te doen as hy terug kyk. Die groot plan sien. Daar is ’n koppeling. Alles deel van die groot prentjie/plan/verloop.
    Ek hoop nie ek lê woorde in NT se mond nie, maar dit is die strekking wat ek kry. Maak vir my as 21e eeuse gelowige sin.
    Dankie en seën. Nico

  • Avatar

    Margarite

    |

    Goeie dag.

    Ek is só opgewonde om die stuk in Openbaring oor hierdie Nuwe Jerusalem te lees!!!
    Ek sing self die lied ook en leef myself so in.

    Groete

    Margarite van Loo

  • Avatar

    Calley

    |

    Dankie vir RSG, want dis waar ek van julle gehoor het , gewoonlik is ek al lankal op maar toevallig vanoggend luister ek na die program. Dis lekk om bybelstudie te doen in jou eie taal.

  • Avatar

    Elza Vosloo

    |

    n Wonderlike geleentheid om die Bybel beter te verstaan en uit te leef! Dankie vir die advertensie, RSG…dis presies wat ek nodig het op die oomblik!

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Dankie! Ek het ook David Pawson se boek geniet, en het verskillende ander soortgelyke boeke in Engels, onder andere Larry Richards se uitstekende Bible Reader’s Companion en sy Teacher’s Commentary asook Gordon Fee en Douglas Stuart se fenomenale How to Read the Bible Book by Book. Laasgenoemde was die inspirasie vir my aanpak, hoewel ek vir ‘n hoofstuk-vir-hoofstuk metodiek gekies het, en nie net boek-vir-boek nie. Dié twee reuse het ook ‘n uitstekende boek How to Read the Bible for All its Worth. Geniet!

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Baie van die bydraes op die webtuiste het ‘n boodskap gedeelte aan die einde van die behandeling van ‘n hoofstuk. Jy sou dit kon gebruik. Daar is egter baie hulpmiddels op die web beskikbaar. Kyk by SEISOEN VAN LUISTER waar daar by elke teks wat daar behandel word, ‘n Kindertyd boodskap is. Jy kan ook soek vir die Bybelteks wat jy in gedagte het by: SOEK HIER VIR BYBELGEDEELTES. Jy kan ook by Textweek kyk vir ‘n magdom Engelse hulpmiddels wat per Bybelteks beskikbaar is. Blaai net by elke teks af na die kinder-idees by “With Children”. Daar is ook skakels by hulle na ander kinderboodskap webtuistes. Hoop jy kry iets wat jou kan help.

  • Avatar

    Paul

    |

    Ek vind dit verstommend hoe koherent die boodskappe in die Bybel is, maw. die inhoud. Drie voorbeelde
    _ Eerstens die rolmodel van koning-en-priester wat by begin by Melgisedek in Abraham se Ou Testamentiese tyd en Jesus self, in die Nuwe Testament. Hoewel Jesus self nie ‘n aardse koning was in Sy omwandelinge nie, het Hy kragtige bevele gegee wat net van een Koning kon kom: Voorbeelde (1) Die storm is tot rustigheid beveel; (2) Laserus is beveel om uit die graf te kom; (3) Eintlik die mees ontsagwekkende: “Jou sondes is jou vergewe”.
    _ Tweedens die herhaling van Sagaria se profetering, in die boek Openbaring. Die ooreenkom is verstommend.
    _ Derdens die getal 40: Die sonvloed, dit het 40 dae geneem voordat die water gesak het. Maw van “straf aksie” tot versoening. In die NT, Jesus se opstanding tot hemelvaart.
    Die Bybel is met mensehande geskrywe, maar mense kon nooit die inhoud so fyn uitgedink het.

  • Avatar

    Petro Reynders

    |

    Beste Ds Chris

    Ek is so opgewonde oor hierdie nuwe webtuiste wat ek vanoggend ontdek met dank aan Radio RSG.
    Was besig om ontbyt vir my gaste by my B&B te maak en my radio is langs my stoof toe ek U hoor praat oor die bybelskool. Ek is tans besig om Rev. David Pawson van Engeland se You Tube Videos te kyk en ook sy boek Unlocking the Bible te bestudeer. Hy neem ook die Bybel van Genesis tot Openbaring en werk elke boek deur.

    Ek bid U seen toe en goeie gesondheid vir die werk van die Here waarmee U besig is asook vir hierdie webtuiste en die Bybelskool, dat dit sal groei en die uithoeke van die wereld sal bereik.

    Vriendelike Groete

    Petro Reynders
    ESTCOURT KZN

  • Avatar

    winifrid

    |

    Ek sal dit waardeer om pitkos daagliks te kry!

  • Avatar

    Magdel van Tonder

    |

    Ek wil graag deel word van u Bybelskool

  • Avatar

    Mariana Nel

    |

    Baie dankie vir hierdie platform, Chris. Ek het Lizzelle de Bruyn se onderhoud met jou oor RSG gehoor en ek word graag deel van die Bybelskool. Mariana Nel van Bloemfontein.

  • Avatar

    cecilia

    |

    Het u nie asb vir my boodskappies vir saalopeninge vir laerskool kinders nie, asb?

  • Avatar

    elsabie

    |

    My man en ek het ‘n behoefte aan sulke leiding tydens Bybelstudie.

  • Avatar

    Elsabie O'Neill Ackerman

    |

    My man en ek is lankal opsoek na sulke leiding om tydens ons Bybelstudie te gebruik.