Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Opmerkings (5)

  • Avatar

    Andre Kritzinger

    |

    Die woorde van Spr 1:26-28 is ontstellend:”Daarom sal ek lag as die ongeluk julle tref, ek sal met julle spot wanneer die angs julle oorval,wanneer daar nood en kwelling oor julle kom. Die angs sal soos ‘n storm oor julle kom, die ongeluk sal julle tref soos ‘n orkaan. Dán sal julle my roep en ek sal nie antwoord nie, julle sal my soek en my nie kry nie.”
    Wat is die boodskap daarin?
    Ja, God lei die regverdiges, en Hy laat die onregverdiges aan hulle eie lot en beplanning oor.
    Tog moet ons die genade waarvan die gelykenis van die verlore seun vertel ook kan verkondig.
    Dankie vir jou insigte.

    Reply

  • Avatar

    Chris van Wyk on Facebook

    |

    Die woorde van Spr 1:26-28 is inderdaad ontstellend:”Daarom sal ek lag as die ongeluk julle tref …” ‘n Paar opmerkings:

    • Die spotlag kom natuurlik omdat die wysheid geïgnoreer en in die wind geslaan is. Maar, onthou, dit is die verpersoonliking van die wysheid, nie die pa wat lag nie. Psalm 2 praat ook hieroor en sê dat God in die hemel lag oor die aardse leiers wat saamspan teen die gesalfde, en met hulle spot. En in die NT word God se lag met Jesus se uiteindelike oorwinning in verband gebring (Lees meer oor wat ek in my bydrae oor Psalm 2 hieroor skrywe)
    • Spreuke maak baie keer van oorbeklemtoning gebruik om ‘n punt te maak. En die punt is ernstig – vermy die dwaasheid; soek die wysheid. Spreuke gee eintlik met dié ontstellende uitspraak die sterkste moontlike waarskuwing dat ‘n mens rekening moet hou daarmee dat dade gevolge het. Jy sal maak dat mense, eintlik God self, vir jou lag …
    • Daar is ook ander uitsprake in die Skrif wat van deernis praat. In die Psalms word ook gesê dat God vir sondaars die pad aanwys (25:8) en in die NT is Jesus se hele bediening een van deernis met sondaars, hoewel die skynheiliges en goddeloses dit steeds ontgeld. Maar, weereens, selfs Jesus se deernis keer Hom nie om skerp te reageer op dwaasheid nie, soos toe Hy Petrus skerp tereggewys het, selfs Satan genoem het, omdat Hy nie gedink het wat God wil nie, maar wat mense wil (Mark 8:31-33).

    Reply

    • Avatar

      ZakErna

      |

      Baie scary, ja – om te dink daar IS ‘n “point of no return.” Maar God se genade en Sy regverdigheid moet noodwendig “two sides of the same coin” wees… en die laaste woord van die hoofstuk bly steeds: “maar wie na my luister sal veilig wees en howf geen ramp te vrees nie.”

      Reply

  • Avatar

    ZakErna

    |

    v.11 het ons getref as die rou werklikheid van ons wêreld en Suid-Afrika spesifiek: “Kom ons gaan lê iemand voor en vermoor hom, ons oorval sommer iemand, al het hy ons niks gedoen nie.” Dit het beelde opgeroep van die senseless violence (Pulp Fiction) waarmee ons ons laat vermaak. Selfs ‘n program soos CSI, waar crime fighting net ‘n ekskuus is vir bloed-en-derms-kyk… is ons “beter” as ou Romeine in die Coliseum?

    Ons gesprek het ook gegaan oor al die werklose outjies in SA wat op hierdie oomblik daardie woorde vir mekaar sê: “Ons vat wat waardevol is en ons maak ons huise vol met wat ons roof…” v.13 Wie se verantwoordelikheid is hulle? En die AIDS wesies wat nie pa of ma het om hulle te leer nie – hulle is deel van ons wêreld.

    Ons het gebid vir die filmindustrie – dat die Here mense inspireer om movies te maak waarin Wysheid se stem gehoor word. Ons het gebid vir die regering van ons land, en vir nuwe maniere om die werkloses en die wese hoop te gee, en vir die Kerk se taak om die verlorenes te soek.

    Ons het gisteraand “toevallig” Woody Allen se Cassandra’s Dream (2007) gekyk. Dit was ‘n voorbeeld van die soort movie waarvoor ons gebid het: dit was ‘n illustrasie van hierdie eerste hoofstuk van Spreuke. In die fliek is Cassandra’s Dream ‘n boot, en op ‘n manier ‘n metafoor, dink ek, vir wysheid en oorleg. ‘n Bietjie Google het aan die lig gebring dat die oorspronklike Cassandra in Griekse mitologie ‘n profetes was na wie se waarskuwings niemand wou luister nie, met aaklige gevolge.

    Chris van Wyk, ek is veral dankbaar vir jou beskrywing van “Silencio”: kom tot RUS voor God. Miskien sal ek dit regkry. So far so good – gister se ervaring was great.

    Reply

  • Avatar

    Chris van Wyk on Facebook

    |

    Die woorde van Spr 1:26-28 is inderdaad ontstellend:”Daarom sal ek lag as die ongeluk julle tref …” ‘n Paar opmerkings:

    Die spotlag kom natuurlik omdat die wysheid geïgnoreer en in die wind geslaan is. Maar, onthou, dit is die verpersoonliking van die wysheid, nie die pa wat lag nie. Psalm 2 praat ook hieroor en sê dat God in die hemel lag oor die aardse leiers wat saamspan teen die gesalfde, en met hulle spot. En in die NT word God se lag met Jesus se uiteindelike oorwinning in verband gebring (Lees meer oor wat ek in my bydrae oor Psalm 2 hieroor skrywe)
    Spreuke maak baie keer van oorbeklemtoning gebruik om ‘n punt te maak. En die punt is ernstig – vermy die dwaasheid; soek die wysheid. Spreuke gee eintlik met dié ontstellende uitspraak die sterkste moontlike waarskuwing dat ‘n mens rekening moet hou daarmee dat dade gevolge het. Jy sal maak dat mense, eintlik God self, vir jou lag …
    Daar is ook ander uitsprake in die Skrif wat van deernis praat. In die Psalms word ook gesê dat God vir sondaars die pad aanwys (25:8) en in die NT is Jesus se hele bediening een van deernis met sondaars, hoewel die skynheiliges en goddeloses dit steeds ontgeld. Maar, weereens, selfs Jesus se deernis keer Hom nie om skerp te reageer op dwaasheid nie, soos toe Hy Petrus skerp tereggewys het, selfs Satan genoem het, omdat Hy nie gedink het wat God wil nie, maar wat mense wil (Mark 8:31-33).

    Reply

Maak 'n opmerking

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    christa marais

    |

    Baie goed en baie waar. Dankie!

  • Avatar

    Jan Louw

    |

    Chris. Die tema oor God se belang by die mense en die diere is vir my verskriklik belangrik. Dit gaan oor God se liefde vir mens en dier. Al ons verhoudinge is geskend deur die sondeval.
    Dankie andermaal vir jou werk.

  • Avatar

    Marie

    |

    Baie sterkte Chris! Ons verstaan die werklading ten volle!

  • Avatar

    Natascha

    |

    Baie dankie Ds, dit word opreg waardeer. gelukkig word dit nie afgestel nie. Dink dat almal die moeite opreg waardeer. Dit is soos Sonja se n voorrerg om die Bybelstudie te kan doen. Ons verstaan.
    Nogmaals dankie
    Natascha

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Geniet dit! Ek is so dankbaar dat ek die voorreg het om ander met die Woord te bedien.

  • Avatar

    Sonja

    |

    Baie dankie Ds. Chris. Ek sê ook soos ander, ek waardeer jou moeite onsettend baie. Dit is so n voorreg om so bybelstudie gids gratis te ontvang. Baie sterkte ook vir u.

  • Avatar

    Veronica

    |

    Dankie Chris. Dood reg om te wag. nou weet ek darem sal niks mis nie. Mag God jou werk ryklik seën

  • Avatar

    Andre Pienaar

    |

    Dr ons is maar te dankbaar vir die groot moeite wat u doen om hierdie stukke beskikbaar te stel. Ons is ook maar té bewus van u vol program. Neem asb u tyd. Elke stuk wat ons ontvang, word opreg waardeer.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Veronica – nee, jy het niks verkeerd gedoen nie. My program was net te vol. Ek sal DV Eksodus 19 vandag klaar maak en môre stuur. Die volgende twee weke het ek drie belangrike vergaderings wat ek moet bywoon, so die normale patroon sal eers hervat ná twee weke. Ek beplan om so drie hoofstukke per week wel te stuur. Jammer!

  • Avatar

    Veronica

    |

    Hi Chris
    Ek het sedert 21 Feb nog nie weer ‘n post in my inbox gekry nie. Net gewonder of ek dalk perongeluk iets gedruk het wat my laat unsuscribe. Ek geniet die posts geweldig en wil graag nog ontvang
    Veronica

  • Avatar

    André Kritzinger

    |

    Glipsie – intog moet uittog wees.

%d bloggers like this: