Bybelskool

Rut

Hoe om die Bybelboek te lees

Die Bybel moet ons lewe vorm. Daarvoor is dit nodig dat ons leer om die Bybel te leef terwyl ons dit lees. Daardeur hoor ons die stem van God in die Bybel, leer ons hoe om Jesus prakties te volg, en skryf die Gees ons in God se verhaal met die wêreld in.

Een van die maniere wat gelowiges deur die eeue gebruik het om die Bybel só te lees, dat dit jou lewe beïnvloed, jou transformeer, is Lectio Divina, geestelike of goddelike lees.

Gebruik die volgende metode om hierdie Bybelboek deur te werk:

RUS

  • Raak stil. Dink na oor wat die afgelope 24 uur gebeur het. Dank God vir die goeie. Gee vir Hom die slegte.

HOOR

  • Lees die gedeelte in die Bybel soos dit aangetoon word. Fokus op wat jou tref.
  • Lees my bydrae oor die gedeelte.
  • Kies een gedagte wat jou tref en dink daaroor na. Dink veral oor die praktiese betekenis daarvan vir jou.
  • Antwoord die Here in gebed.
  • Geniet ‘n paar oomblikke die teenwoordigheid van die Here sonder woorde.

LEEF

  • Besluit op ‘n praktiese manier om op God se woord aan jou te reageer.
     

Maak 'n opmerking

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Linda

    |

    Liewe Pastoor
    Ek is reeds 57, het 1 jaar Pastoraal gedoen toe ek nog deel was van AGS.
    Ek het ‘n passie vir God en wat Hy al in my lewe vermag het. Ek het 2 jaar terug op pensioen gegaan en gesê ek gaan meer tyd in die Woord spandeer – ek kom tekort. Dit is asof ek net nie behoorlike wegspringplek kan kry of eerder struktuur het nie.
    Gedink om aanstaande jaar Teologie by Universiteit te gaan studier – dan dink ek aan die Hebreeus en die spanning van eksamen skryf, dan twyfel ek weer.
    As ek net ‘n behoorlike struktuur het wat kan sê hier begin jy, die werkstukke moet jy doen – en natuurlik sal ek wil werk om ‘n ‘titel’ aan die studies te gee.
    Ek vra eintlik raad asseblief.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Dit is ‘n mondvol! Sulke veralgemenings is egter nie die moeite werd om op te reageer nie. Dit sal te veel tyd neem om op al die aannames wat agter die persoon se menings lê, te reageer. Uiteindelik lê die betroubaarheid van die boodskap van die Bybel vir my in die feit van die vleesgeworde Seun van God, Jesus, wat werklik geleef het, gesterf het, en opgestaan het uit die dood sodat ons hier met God versoend kan leef en kan uitsien na die koms van sy koninkryk, terwyl ons natuurlik ook God se medewerkers in die vestiging daarvan is.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    The Galdeans are a name for the Babylonians. You can see more on their history here.

  • Avatar

    Debbie

    |

    Who is the Galdeërs that God is talking about?

  • Avatar

    Elize Barnard

    |

    Goeie dag Ds van Wyk

    Wat dink u van die volgende artikel in vandag se Beeld op bladsy 6. Sou graag u mening hieroor wou hoor.
    Gebreinspoel om Bybelstories te glo
    Maandag 20 Julie 2015 04:00
    As dit oor die Bybel gaan, is twee plus twee nie meer vier nie, maar iets anders.
    Veral Christene gooi wal teen foute of weersprekings wat uitgewys word deur te sê jy lees die Bybel verkeerd.
    “ Die Bybelse geskrifte is geskryf om mense te beheer. God, wat hierdie kosmos geskep het, is nie die god van die Bybel nie. ”
    Die Bybel is vol foute en weersprekings. Dit is al geskiedkundig, biologies en astrologies verkeerd bewys. Daarom kan die Bybel nie die Woord van ’n volmaakte God wees nie, maar wel die woorde van mense.
    Ons word van kleins af gebreinspoel om die stories in die Bybel te glo. Talle Christene lees ook nie die hele Bybel nie, maar net die “mooi gedeeltes” wat die kerke ook aan ons oordra.
    Die verhale oor die skepping, Adam en Eva, Noag se ark en Simson is ook voorbeelde van verhale wat van ander gelowe kom, soos die Epos van Gilgamesj van Babiloniese mites. Veral die Noag-storie is duidelik van daar af oorgedra.
    Die Bybel beskryf die aarde ook as plat en sê dat die maan én son om die aarde draai. Paul Kruger het tot sy dood geglo die aarde is plat, want die Bybel sê so.
    Gaan léés jou Bybel. Dan sal jy sien God se skepping is agterstevoor en dat daar twee skeppingsverhale is. Waar kry Kain sy vrou? Waar kom die reuse-mense vandaan toe Moses Kanaän binnegegaan het? Almal het mos in die vloed verdrink. Daar is bewyse dat Moses en die Israeliete nooit slawe in Egipte was nie.
    Die Bybelse geskrifte is geskryf om mense te beheer. God, wat hierdie kosmos geskep het, is nie die god van die Bybel nie. Hy het ons ook meer as een breinsel gegee om te weet die aarde en heelal is nie 6 000 jaar oud nie en dat die son nie om die aarde draai nie. Ook dat die honderde rasse op die planeet nie van Adam en Eva, of as jy die Noag-storie glo, van agt mense afkomstig is nie.
    Pinkie Ponk

    Groete
    Elize Barnard

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Elna.
    Ek beoog om al die Bybelboeke as eboeke (en ook in gedrukte vorm) beskikbaar te stel. Aanvanklik sal ek self daarmee werk, maar ‘n uitgewer stel belang om dit as ‘n geheel vir my te publiseer. Openbaring is egter nog nie beskikbaar nie. Ek sou in die loop van Julie dié boek kon klaarmaak. Daar sal egter wel ‘n koste daaraan verbonde wees, soos jy met die 6 eboeke wat reeds beskikbaar is, sal sien. Dit sal ongeveer in daardie ordegrootte wees. Vir dié wat belangstel, hier is skakels na die 6 eboeke wat ek al beskikbaar gestel het:

  • Hebreërs
  • Jesaja
  • Johannes
  • Hooglied
  • Prediker
  • Spreuke
  • Avatar

    Elna

    |

    Hi Chris
    Is dit moontlik om die studie materiaal tov die boek Openbaring as een eboek te onvang?
    Ons wil met die boek as bybelstudie begin maar wil nie elke hoofstuk apart aflaai nie

    Laat weet asb aspa

    Groete

    Elna

  • Avatar

    Bard Stoltz

    |

    Baie dankie vir die goeie insig. Dit het my vraag in n redelike grootmaat beantwoord. Ek sal ook die artikel gaan lees. Groot waardering!, Bard

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Lees die artikel van David Jones hieroor: 5 Errors of the Prosperity Gospel vir ‘n goeie inleiding daarop.

    Hy haal onder andere vir Charles Spurgeon aan wat gesê het: “I believe that it is anti-Christian and unholy for any Christian to live with the object of accumulating wealth. You will say, ‘Are we not to strive all we can to get all the money we can?’ You may do so. I cannot doubt but what, in so doing, you may do service to the cause of God. But what I said was that to live with the object of accumulating wealth is anti-Christian.

    Hy wys onder andere die volgende probleme met ‘n Voorspoedsteologie uit:

    1. Die Abrahamitiese verbond word misbruik asof dit altyd materiële voorspoed vir gelowiges beteken. Materiële seën is egter maar net een van die dinge wat God kan gee en Hy gee dit nie vir almal nie. Welvaart is daarom nie per se gelyk aan God se seën nie. Soos Jesus sê, afhanklikheid van God, sagmoedigheid, treur oor die onreg in die lewe, vervolging omdat jy doen wat reg is, is alles deel van God se seën (Die Bergrede Matt. 5)!
    2. Jesus se versoening word misbruik asof dit jou vrymaak van die “sonde van materiële armoede“. Armoede (en volgens sommige ook siekte) is dus sonde volgens dié teologie. Dit is ‘n baie destruktiewe verdraaiing van die evangelie. Dit is immers ook die armes wat geseëndes van God is, soos Jesus in die Bergrede volgens Lukas 6 uitlê.
    3. Die boodskap word verkondig dat as jy dankoffers gee, sal God jou noodwendig materieël seën. Volgens berigte is dit waarskynlik hoe voorspoedspredikers ryk word. Dankoffers is wel geestelik reg, maar nie om daarmee self te probeer ryk word nie!
    4. Geloof word verstaan as ‘n geestelike krag wat noodwendig tot (materiële) voorspoed lei. Dit is lynreg teenoor die Bybelse verstaan van geloof as iets wat God in ons werk. Geloof is om God se koninkryk te soek en Hom te vertrou vir kos en klere (Matt. 6:33).
    5. Gebed word verstaan as ‘n instrument wat God “dwing” om vir jou (materiële) voorspoed te gee. Dit is lynreg teenoor Jak. 4:2 se verbod op gebed vir selfsugtige begeertes. Ons moet eerder die Ons Vader bid; “Gee ons vandag ons daaglikse brood.” (Matt. 6:11).

    David Jones en Russell Woodbridge het ook ‘n boek geskryf hieroor: Health, Wealth, and Happiness: Has the Prosperity Gospel Overshadowed the Gospel of Christ? (Kregel, 2010) wat jy kan raadpleeg vir meer inligting.

  • Avatar

    Bard Stoltz

    |

    Hi daar. Ek.is n Christen, en al gesien en beleef hoe die Heilige Gees my al gelei het. Ek het n gesprek gehad met n ander gelowige, oor die rykdom van veral bekende Christen predikers wat n magdom DVDs en boeke verkoop, en byna elke dag op TV is. Ek voel nie gemaklik met die groot huise, en selfs die een persoon wat n Rolls Royce besit nie. Dit is teenstrydig met wat die nuwe testament se. Jesus selfs se gee alles aan die armes. In my persoonlike opinie, voel ek dat n prediker nie arm hoef te wees nie, maar as ek sien sy lewens kwaliteit is so hoog, dan maak dit my ongemaklik. Ek was aangese ek mag die die gesalfdes van die Here so aanval nie. Dit was nie n aanval nie, ek bevraagteken gesalfde in hierdie konteks. Enige raad of verwysings sal gaaf wees. Dankie

  • Avatar

    Theunis de bruin

    |

    mag ek dalk byvoeg; daar is nerens ‘n voorgeskrewe manier van begrafnis nie. Verassing, soos begrafnis handel oor die LIEFDEVOLLE HANTERING van ‘n oorledene se stoflike oorskot. Die opstandingsliggaam ‘s ‘n verheerlikte liggaam. Die God wat mens uit niks geskep het sal ‘n verheerlikte liggaam opwek ongeag die manier van die beskikking oor die stoflike oorskot.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    in response to mariaan:

    Middag Pastoor Ek geniet die postings. Ek doen n studie oor Jesaja en moet n woord bring oor Jes 44 kan u asb help met die nodige inligting of kern van die boodskap in die geheel, dat ek dit so kan oorbring aan n groep in die gemeente as boodskap wat hulle kan saamneem en […]

    Hi Mariaan

    Ek het normaalweg nie tyd vir só iets nie, maar het besluit dat almal hieruit iets kan leer. Ek het die stuk van die Bybelskool geneem, en dit net in vyf hoofpunte ingedeel en gee dit só hieronder weer. Ek het dié stof wat vir my gevoel net voortborduur, uitgelos. Jou taak is nou om hieruit te hoor wat die Here sê, te dink wat dit aanspreek in die lewens van die mense met wie jy gaan praat, en dit só jou eie te maak sodat jy die Woord wat God op jou hart lê met hulle kan gaan deel. Sterkte en seën:

    God is die eerste en die laaste, die enigste God

    1. God laat nie maklik sy droom vir ons vaar nie

    Israel word weer hier as die dienaar van die Here aangespreek. God laat nie maklik sy droom oor hulle vaar nie – dat hulle ’n lig vir die nasies sal wees nie (Jes. 2). Daarvoor het Hy hulle gemaak en daarvoor ondersteun Hy hulle steeds. Darem ’n ongelooflike stuk vertroosting dat God nie die werk wat Hy in ons begin het, versaak nie. Dit is betekenisvol dat Jakob, die Bedrieër, hier Jesurun, die Opregte, genoem word, ’n eretitel wat die verandering wat die Here bring, simboliseer (vgl ook Deut 32:15 waar dit ook so gebruik word).

    2. God se Gees bewerk sy droom in ons

    Let op hoe Jesaja weereens die belofte van die Gees as die stimulus tot nuwe lewe beskrywe, selfs vir die nageslag (vgl Eseg 37). Dit is ook net die Gees wat mense kan beweeg om vreugde te vind in lidmaatskap van God se mense.

    3. God is eerste en die laaste

    Jesaja beklemtoon weereens God se alleenreg tot die titel God. Hy is die eerste en die laaste – soos Jesus ook in Openbaring beskryf word (Open 22:13). Buiten Hom is daar geen God nie. Die Ek is uitsprake oor God se status en karakter gee ’n mens ook ’n ander perspektief op Jesus se Ek is uitsprake in die Johannes evangelie. Daarmee het Hy duidelik gesê dat Hy God is (vgl ook God aan Moses by die braambos – Eks 3).

    Let ook op hoe goedig-neerhalend daar oor die dierbare afgode – wat nie kan help nie – gepraat word (44:9). Hulle kan nie sien of hoor nie, en dus nie help nie. Hulle moet gemaak word (44:12-17). Let op hoe skreiend ironies die dwaasheid geteken word om dieselfde hout of vir ’n braaivleisvuur of vir die maak van ’n afgod te gebruik en die afgod dan te aanbid. Sulke mense se oë is toegepleister en het geen begrip nie, sê Jesaja!

    4. Ons moet Hom toelaat om alles in ons lewe te wees

    Let op hoe Israel, God se dienaar, opgeroep word om terug te keer na die Here, WANT Hy het hulle verlos (44:21-22). Dit gee ons die regte perspektief op die wyse waarop verlossing en bekering saamhang. God se werk kom altyd eerste – Hy verlos – en ons werk tweede – ons bekeer ons tot die Here se pad met en vir ons.

    5. God sal doen wat Hy sê

    Jesaja sluit hierdie beskrywing van God af met ’n beklemtoning van God se onverbreekbare woord – in die Skepping en in die Geskiedenis (44:24-45:8). Wat God sê, gebeur. Sy woord is sy verbintenis en Hy laat dit gebeur. Daarop kan ’n mens reken. Dit sluit in dat sy boodskappers (profete) se woorde in vervulling gaan; dat Jerusalem weer bewoon sal word; dat Babel gestuit sal word; dat iemand soos Kores (koning van die Perse) gebruik word ter wille van sy eie volk.

    Daardeur bewys God dat Hy God is van die hele aarde, ’n perspektief wat ons moet aangryp en in ons eie beoordeling van wêreldsake ter harte moet neem. En let op die doel waarmee God dit doen. Dit sluit ook in dat Hy Homself aan heidene wil bewys en tot ’n bewussyn en erkenning van sy Goddelikheid wil lei (wat presies is wat Hy ook wil hê die geval moet wees met sy volk – dat hulle Hom sal ken!). Of die nasies en hulle heersers nou daaraan gehoor gee of nie, dit is wat God wil hê moet gebeur.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Mense gebruik die Here se naam ydelik om verskillende redes, soos in “O my God”. Sommige gebruik dit as ‘n stopwoord, uitroep of kragwoord. Hulle beklemtoon daarmee hulle verbasing of afgryse. Dit is egter gewoonlik onnadenkend en het geen godsdienstige betekenis nie. Hulle weet baie keer nie eers wat hulle sê nie. Jy sal egter min kinders van die Here kry wat sy Naam só ydelik gebruik. Ons weet immers dat ons van elke ydele woord rekenskap moet gee. Mense in die Weste gebruik nie die woord “Allah” op dieselfde manier nie, want dit het nie vir hulle dieselfde betekenis nie. Allah is wel net die Arabiese woord vir God, maar baie dink verkeerdelik dat dit ook die persoonsnaam vir die Moslem God is.

  • Avatar

    Jan

    |

    Om watter rede gebruik mense die Here se naam in die algemene gesprek voering.
    Ek praat van in fleiks, mense in nood- wat nie noodwendig tot God roep nie, maar net die hele tyd, in engels sê”O my God”, ens.
    Hoekom dan nie sê ” O my Allah” of wat ookal nie?

  • Avatar

    Louise Steyn

    |

    Baie dankie vir hierdie baie goed uiteengesette en helder geformuleerde antwoord! Ek gaan ‘n uitdruk daarvan maak en dit vir die betrokke person gee. Hopelik sal dit haar bietjie laat nadink.