Bybelskool

Rut

Hoe om die Bybelboek te lees

Die Bybel moet ons lewe vorm. Daarvoor is dit nodig dat ons leer om die Bybel te leef terwyl ons dit lees. Daardeur hoor ons die stem van God in die Bybel, leer ons hoe om Jesus prakties te volg, en skryf die Gees ons in God se verhaal met die wêreld in.

Een van die maniere wat gelowiges deur die eeue gebruik het om die Bybel só te lees, dat dit jou lewe beïnvloed, jou transformeer, is Lectio Divina, geestelike of goddelike lees.

Gebruik die volgende metode om hierdie Bybelboek deur te werk:

RUS

  • Raak stil. Dink na oor wat die afgelope 24 uur gebeur het. Dank God vir die goeie. Gee vir Hom die slegte.

HOOR

  • Lees die gedeelte in die Bybel soos dit aangetoon word. Fokus op wat jou tref.
  • Lees my bydrae oor die gedeelte.
  • Kies een gedagte wat jou tref en dink daaroor na. Dink veral oor die praktiese betekenis daarvan vir jou.
  • Antwoord die Here in gebed.
  • Geniet ‘n paar oomblikke die teenwoordigheid van die Here sonder woorde.

LEEF

  • Besluit op ‘n praktiese manier om op God se woord aan jou te reageer.
     

Maak 'n opmerking

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Petrus word hier beskrywe as die rots waarop die nuwe gemeenskap van die kerk (ekklesia) gebou sal word. Daar is ‘n woordspel tussen die Griekse betekenis van Petrus se naam (rots) en die rol wat die Here Jesus aan hom hier in die kerk gee (rots). Let op dat dié rol aan hom toevertrou word direk ná hy bely het dat Jesus die Christus, die Seun van die lewende God, is. Dit gaan dus nie net oor sy persoon nie, maar ook oor sy belydenis. Die kerk is dus gebou op beide sy leierskap as die inhoud van sy belydenis.
    Die sleutels van die “koninkryk van die hemel” word nou aan Petrus, as die “rots van die kerk”, gegee wat aan hom (en die kerk) die gesag gee om die koninkryk vir mense oop te sluit, en ook toe te sluit.
    Waarskynlik dui dit op die boodskap van vergifnis wat toegang gee tot ‘n verhouding met God al dan nie, as ‘n mens die vergelykbare uitspraak in Johannes 20:23 in gedagte hou. Daar verbind Jesus die gesag wat Hy aan die dissipels gee aan die werk van die Heilige Gees en spel dit as die “gesag van vergifnis” uit: “As julle vir mense hulle sondes vergewe, word dit hulle deur God vergewe; as julle dit nie vergewe nie, word dit nie deur God vergewe nie.
    Dit kan ook dui op die gesag van die nuwe lering wat Jesus gebring het, wat nie net die wet herinterpreteer nie, maar ‘n nuwe lewe in Christus vir almal wat Hom volg, moontlik maak. Dit sluit die gawe van vergifnis in sowel as die gawe van die vervulling met die Gees wat gelowiges volwaardig deel van die hemelse koninkryk maak.
    Hierdie gedeelte herinner ons dus aan die geweldige verantwoordelikheid van die kerk om die boodskap van Christus, die Seun van die lewende God, die boodskap van vergifnis en nuwe lewe, aan alle mense te gaan verkondig. Dit sluit die koninkryk van die hemel vir mense oop, en ongelukkig ook toe. Want, wat toegesluit is op aarde, sal toegesluit wees in die hemel, en wat oopgesluit is op aarde, sal oopgesluit wees in die hemel. Die bediening van die kerk sal toegang tot die hemel oopmaak en ook toemaak.
    Vergelyk dit met die ooreenstemmende gedeelte in Openbaring 1:18 waar Jesus sê dat Hy die sleutels het van die dood en die hel (Hades). Dít het Hy verwerf deur sy eie dood waarmee Hy die poorte van die dood en die hel oopgebreek het. D.w.s. met dieselfde gesag as wat Jesus teenoor die dood en die hel kan optree, sal Petrus en die kerk dit ook kan doen. Die “poorte” of magte van die hel sal die kerk nie kan oorweldig nie.

  • Avatar

    Amanda Bothma.

    |

    Hallo Chris
    Ek is besig met Bybelstudie van Matt.16:13-28. Ek verstan dat dit gaan oor Jesus wat sy eie Kruispad aankondig. Ek wonder egter nog altyd wat is die betekenis van die sleutels wat Jesus aan Petrus toevertrou in vers 19? Wat is dit wat hy kan toesluit en oopsluit? Wat beteken dit vir my vandag?

  • Avatar

    Andries

    |

    Kan u my dalk sê waar skryf Paulus, “die dinge wat ek wil doen, doen ek nie”?

  • Avatar

    martha jill petersen

    |

    Die studie oor openbaring was interessant. Dit was bloeiende as ek sit so kan noem. Ek kon nie slaap nie sowat voor 4 oggendure. En openbaring 19 en 21 gelees en note gemaak.

  • Avatar

    Serona Hannies

    |

    Dankie my siel word so gestig.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Linda
    1. My Bybelskool gaan jou net help om die Bybel hoofstuk-vir-hoofstuk “geestelik” te lees. Ek behandel altyd ‘n paar inleidingsvrae, maak eksegetiese opmerkings oor die teks en gee soms ‘n bietjie meer hermeneutiese en sistematiese perspektiewe. Dit is egter nie in die eerste plek ‘n akademiese aanpak nie. Ek sal waarskynlik as ek DV al die Bybelboeke deurgewerk het – einde 2016 is die voorlopige beplanning – ‘n een- tot driejaar leesplan ontwerp met ‘n meer oorhoofse leesstrategie. Dit is egter nou nog toekomsmusiek.
    2. Ek sou wel vir jou ‘n plan kon uitwerk hoe om bv. die NT aan te pak. Ek wil in elk geval êrens ‘n inleiding vir die NT skryf wat ‘n invalshoek kan gee vir my hantering van die NT boeke. Dit sal egter nie werkstukke en sulke meer akademiese onderrigmetodieke op dié stadium kan behels nie, weens tydsdruk en akkreditasie vereistes. Miskien is daar ander lesers wat ook belangstel?
    3. Ek wonder of South African Theological Seminary (SATS) nie vir jou ‘n goeie moontlikheid is nie? Hulle bied afstandsonderrig aan en ‘n wye reeks van sertifikaat- en graadkursusse, bv. hierdie B.Th. kursus. Jy sal daarmee goed in die Bybel onderrig word, saam met ‘n paar ander onderwerpe, en kan, belangrik, die Hebreeus en Grieks vermy, as jy sou wou. Daar is ook ander opsies op die Internet beskikbaar, maar SATS is geakkrediteer, en ‘n goeie vriend en Kweekskool klasmaat, Johannes Malherbe, is immers die hoof van die nagraadse afdeling.

  • Avatar

    Linda

    |

    Liewe Pastoor
    Ek is reeds 57, het 1 jaar Pastoraal gedoen toe ek nog deel was van AGS.
    Ek het ‘n passie vir God en wat Hy al in my lewe vermag het. Ek het 2 jaar terug op pensioen gegaan en gesê ek gaan meer tyd in die Woord spandeer – ek kom tekort. Dit is asof ek net nie behoorlike wegspringplek kan kry of eerder struktuur het nie.
    Gedink om aanstaande jaar Teologie by Universiteit te gaan studier – dan dink ek aan die Hebreeus en die spanning van eksamen skryf, dan twyfel ek weer.
    As ek net ‘n behoorlike struktuur het wat kan sê hier begin jy, die werkstukke moet jy doen – en natuurlik sal ek wil werk om ‘n ‘titel’ aan die studies te gee.
    Ek vra eintlik raad asseblief.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Dit is ‘n mondvol! Sulke veralgemenings is egter nie die moeite werd om op te reageer nie. Dit sal te veel tyd neem om op al die aannames wat agter die persoon se menings lê, te reageer. Uiteindelik lê die betroubaarheid van die boodskap van die Bybel vir my in die feit van die vleesgeworde Seun van God, Jesus, wat werklik geleef het, gesterf het, en opgestaan het uit die dood sodat ons hier met God versoend kan leef en kan uitsien na die koms van sy koninkryk, terwyl ons natuurlik ook God se medewerkers in die vestiging daarvan is.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    The Galdeans are a name for the Babylonians. You can see more on their history here.

  • Avatar

    Debbie

    |

    Who is the Galdeërs that God is talking about?

  • Avatar

    Elize Barnard

    |

    Goeie dag Ds van Wyk

    Wat dink u van die volgende artikel in vandag se Beeld op bladsy 6. Sou graag u mening hieroor wou hoor.
    Gebreinspoel om Bybelstories te glo
    Maandag 20 Julie 2015 04:00
    As dit oor die Bybel gaan, is twee plus twee nie meer vier nie, maar iets anders.
    Veral Christene gooi wal teen foute of weersprekings wat uitgewys word deur te sê jy lees die Bybel verkeerd.
    “ Die Bybelse geskrifte is geskryf om mense te beheer. God, wat hierdie kosmos geskep het, is nie die god van die Bybel nie. ”
    Die Bybel is vol foute en weersprekings. Dit is al geskiedkundig, biologies en astrologies verkeerd bewys. Daarom kan die Bybel nie die Woord van ’n volmaakte God wees nie, maar wel die woorde van mense.
    Ons word van kleins af gebreinspoel om die stories in die Bybel te glo. Talle Christene lees ook nie die hele Bybel nie, maar net die “mooi gedeeltes” wat die kerke ook aan ons oordra.
    Die verhale oor die skepping, Adam en Eva, Noag se ark en Simson is ook voorbeelde van verhale wat van ander gelowe kom, soos die Epos van Gilgamesj van Babiloniese mites. Veral die Noag-storie is duidelik van daar af oorgedra.
    Die Bybel beskryf die aarde ook as plat en sê dat die maan én son om die aarde draai. Paul Kruger het tot sy dood geglo die aarde is plat, want die Bybel sê so.
    Gaan léés jou Bybel. Dan sal jy sien God se skepping is agterstevoor en dat daar twee skeppingsverhale is. Waar kry Kain sy vrou? Waar kom die reuse-mense vandaan toe Moses Kanaän binnegegaan het? Almal het mos in die vloed verdrink. Daar is bewyse dat Moses en die Israeliete nooit slawe in Egipte was nie.
    Die Bybelse geskrifte is geskryf om mense te beheer. God, wat hierdie kosmos geskep het, is nie die god van die Bybel nie. Hy het ons ook meer as een breinsel gegee om te weet die aarde en heelal is nie 6 000 jaar oud nie en dat die son nie om die aarde draai nie. Ook dat die honderde rasse op die planeet nie van Adam en Eva, of as jy die Noag-storie glo, van agt mense afkomstig is nie.
    Pinkie Ponk

    Groete
    Elize Barnard

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Elna.
    Ek beoog om al die Bybelboeke as eboeke (en ook in gedrukte vorm) beskikbaar te stel. Aanvanklik sal ek self daarmee werk, maar ‘n uitgewer stel belang om dit as ‘n geheel vir my te publiseer. Openbaring is egter nog nie beskikbaar nie. Ek sou in die loop van Julie dié boek kon klaarmaak. Daar sal egter wel ‘n koste daaraan verbonde wees, soos jy met die 6 eboeke wat reeds beskikbaar is, sal sien. Dit sal ongeveer in daardie ordegrootte wees. Vir dié wat belangstel, hier is skakels na die 6 eboeke wat ek al beskikbaar gestel het:

  • Hebreërs
  • Jesaja
  • Johannes
  • Hooglied
  • Prediker
  • Spreuke
  • Avatar

    Elna

    |

    Hi Chris
    Is dit moontlik om die studie materiaal tov die boek Openbaring as een eboek te onvang?
    Ons wil met die boek as bybelstudie begin maar wil nie elke hoofstuk apart aflaai nie

    Laat weet asb aspa

    Groete

    Elna

  • Avatar

    Bard Stoltz

    |

    Baie dankie vir die goeie insig. Dit het my vraag in n redelike grootmaat beantwoord. Ek sal ook die artikel gaan lees. Groot waardering!, Bard