Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Opmerkings (2)

  • Avatar

    Frans

    |

    Hallo Chris,

    Ek wil bietjie meer weet oor Psalm 15 se woorde wat gebruik word. In vers 3 se Dawid dat mens nie sy medemens mag belaster, of benadeel, of van hom kwaadpraat nie. In vers 4 se hy dat jy die wat aanhou sondig moet verag. So hoe nou? Wat beteken dit om iemand te verag?

    Reply

    • Avatar

      Chris van Wyk

      |

      Hi Frans – Psalm 15 gee 10 riglyne vir iemand wat in die tempel die Here wil kom aanbid:
      1) onberispelike (blaamlose) lewenswandel, 2) regdoen, 3) waarheid praat, en die teendeel, 4) nie kwaadpraat nie, 5) niemand beledig nie, 6) dié verag, NB, wat deur God verwerp is, maar daarteenoor 7) Godsdienaars eer, 8) woordhou, 9) nie rente vra vir sy eie mense, veral van die behoeftiges, nie, 10) hom nie laat omkoop om onskuldiges te kort te doen nie.
      Dit is soort van die Tien Gebooie van tempelaanbidding, en al die riglyne het met die publieke geloofslewe te make, beide in die gemeenskap van gelowiges in die tempel, sowel as in die gemeenskap in die wêreld.
      As ‘n mens nommer 6 en 7 – waaroor jou vraag gaan – neem, beteken dit dat mense wat aktief besig is om God en die geloof in Hom te ondergrawe, se menings nie respekteer moet word nie. Dit is soos in Psalm 1 waar die Psalmis sê dat die “raad van die goddeloses” nie gevolg moet word nie.
      Die Hebreeuse woord wat met verag vertaal word, is bāzāh, wat as volg verklaar word:
      “despise, show contempt for, think lightly, i.e., pertaining to feeling of contempt for an object, because it is regarded to be bad, or of little value, often with behaviors toward the object (including speaking scorn and ridicule) which correspond to that contempt (Gen 25:34 – “Dit is hoe min Esau gedink het van sy reg as eersgeborene”); be despised (Ps 22:7 – “word deur die volk verag” wat natuurlik in die NT met Jesus se kruisdood verbind word); be despised, be contemptible (1 Sam 15:9 – al die vee “wat swak was”); cause to despise (Est 1:17 – Vasti wat vir koning Ahasveros geminag het). Dit is in elk geval hoe James Swanson dit verklaar in syDictionary of Biblical Languages With Semantic Domains.
      Dit is anders as die belediging van vers wat ook met skinder vertaal kan word, dit is om stories aan te dra oor iemand, wat nie waar is nie, of wat net tot die ander persoon se nadeel oorvertel word.

      Reply

Maak 'n opmerking

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Jan Louw

    |

    Ek verstom my oor die stylvolle koninklike leefwyse waarin die Here sy volk begelei het. Hulle het uit die groot beskawing en argitektuur van Egipte gekom wat buitengewone organisasie veronderstel. Daar in die woestyn het die volk egter ‘n eiesoortige beskaafdheid gehad wat merkwaardig is. Hulle was tentbewoners, maar hulle het koninklik gelewe.

  • Avatar

    christa marais

    |

    Baie goed en baie waar. Dankie!

  • Avatar

    Jan Louw

    |

    Chris. Die tema oor God se belang by die mense en die diere is vir my verskriklik belangrik. Dit gaan oor God se liefde vir mens en dier. Al ons verhoudinge is geskend deur die sondeval.
    Dankie andermaal vir jou werk.

  • Avatar

    Marie

    |

    Baie sterkte Chris! Ons verstaan die werklading ten volle!

  • Avatar

    Natascha

    |

    Baie dankie Ds, dit word opreg waardeer. gelukkig word dit nie afgestel nie. Dink dat almal die moeite opreg waardeer. Dit is soos Sonja se n voorrerg om die Bybelstudie te kan doen. Ons verstaan.
    Nogmaals dankie
    Natascha

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Geniet dit! Ek is so dankbaar dat ek die voorreg het om ander met die Woord te bedien.

  • Avatar

    Sonja

    |

    Baie dankie Ds. Chris. Ek sê ook soos ander, ek waardeer jou moeite onsettend baie. Dit is so n voorreg om so bybelstudie gids gratis te ontvang. Baie sterkte ook vir u.

  • Avatar

    Veronica

    |

    Dankie Chris. Dood reg om te wag. nou weet ek darem sal niks mis nie. Mag God jou werk ryklik seën

  • Avatar

    Andre Pienaar

    |

    Dr ons is maar te dankbaar vir die groot moeite wat u doen om hierdie stukke beskikbaar te stel. Ons is ook maar té bewus van u vol program. Neem asb u tyd. Elke stuk wat ons ontvang, word opreg waardeer.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Veronica – nee, jy het niks verkeerd gedoen nie. My program was net te vol. Ek sal DV Eksodus 19 vandag klaar maak en môre stuur. Die volgende twee weke het ek drie belangrike vergaderings wat ek moet bywoon, so die normale patroon sal eers hervat ná twee weke. Ek beplan om so drie hoofstukke per week wel te stuur. Jammer!

  • Avatar

    Veronica

    |

    Hi Chris
    Ek het sedert 21 Feb nog nie weer ‘n post in my inbox gekry nie. Net gewonder of ek dalk perongeluk iets gedruk het wat my laat unsuscribe. Ek geniet die posts geweldig en wil graag nog ontvang
    Veronica

%d bloggers like this: