Bybelskool

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Opmerkings (1)

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Ek het die volgende navraag gekry wat ek graag hier beantwoord:

    * Na wat verwys die teken op die hand en die voorkop wat nodig is om te koop en verkoop, maar nie bestem is vir Christene nie. Beteken dit gelowiges het nie toegang tot of baie min benodighede nie.
    * Babilon word voorgehou as die stad van sonde. Nadat die stad geval het met die splitsing is alles verwoes en toe weelater opgebou. Word Rome not stees as `n stad van sonde gesien.
    * Die 12 stamme van Israel is volgens die Bybel God se premêre volk en word hulle weer teen die einde genome, wat wys God hou by Sy belofte. Maar wat nou van bv. Engeland, Duitsland Afrika en die res van die wêreld?

    My antwoord:

    * Die teken op die hand en die voorkop staan vir die denk- en werkvermoë van die mensdom wat in diens van die bose driemanskap geplaas word (Du Rand). Dit beteken dan ook dat dít die manier is waarop gelowiges van die ekonomie uitgesluit kan word, as hulle nie aan die heersende godsdienspraktyke wil deelneem nie, soos reg deur die eeue gebeur het in lande waar dit verbied word om die Here Jesus te dien en volg. Dit gaan dus oor pogings om gelowiges ekonomies te isoleer. Wie hierin insig het, kan planne maak om die dier se invloed minder te maak.
    * Rome en die Romeinse ryk is vir my die eerste vervulling van die betekenis van die stad Babilon, wat inderdaad vir die mense van Openbaring se tyd ‘n konkrete betekenis gehad het. Maar enige ryk wat godsdienstig, polities, en ekonomies téén God en téén gelowiges se belange werk, kan ook met Babilon verbind word. So Rome is nie meer die stad van sonde nie, want hulle mag is lankal gebreek.
    * Die 12 stamme WAS God se primêre volk. Volgens die NT is die kerk nou die primêre volk van God (Gal 6:16). God hou te alle tyd se belofte dat as die Jode in Christus glo, word hulle in sy koninkryk en as deel van sy volk ingesluit. Maar, dit is nie waar vir hulle buite Christus om nie. Dit is ook hoe alle ander nasies ingesluit is in God se genade – in Christus.

    Reply

Maak 'n opmerking

Onlangse kommentaar

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Dankie! Ek leer natuurlik ook by die meesters van die eeue. Wonderlik om hierdie werk as ‘n lewensroeping te doen. Ek is my gemeente ewig dankbaar vir die geleentheid wat hulle my gun om ‘n deel van my tyd aan die Bybelskool af te staan.

  • Avatar

    Francois Conradie

    |

    Ds,
    Dankie vir die wonderlike reeks oor Levitikus. Dit is verbasend wat mens agterkom in ‘n Bybelboek geskryf is as jy deur ‘n kundige begelei word.
    Sterkte en seën.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Dankie! ‘n Voorreg om só besig te wees met die Woord.

  • Avatar

    Francois Conradie

    |

    Ds van Wyk,
    U reeks oor Galasiërs is uit die boonste rakke. My verstaan van die vewantskap tussen net geloof, genade, die wet in die Nuwe Testament, sonde , vrygekoop, kindskap ens is op gehelder en dit help my op my pad van heiligmaking.
    Baie dankie
    FConradie , Kempton Park.
    Francois Conradie

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Sonja. Nee, jy het nie die kat aan die stert beet nie. Ek moes my planne aanpas weens Pinkster. Jammer!

  • Avatar

    Sonja Slater

    |

    Môre Ds Chris, Ek was onder die indruk Numeri begin vandag 7 Junie 2017? Of het ek die kat aan die stert beet?

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Die kommentaar van Richard Longenecker op Galasiërs lê ‘n helder verband tussen vers 9-10 en vers 1-6: “In particular, it has reference to those matters commanded in 6:1–6: restoring someone entrapped by sin (v 1), bearing the oppressive burdens of others (v 2), and sharing materially with those who teach the gospel message (v 6).

    Hy gaan aan om te sê dat ons roeping is om goed te wees vir almal: “Being thus truly “spiritual people” (οἱ πνευματικοί), the result will be that we will serve one another through love (5:13), restore others entrapped by oppressive burdens (6:1–2), adequately compensate those who have provided instruction (6:6), and generally do good to all people, particularly fellow believers (6:10).

    Ek som vir jou kortliks die argumentasie van Galasiërs 6:1-10 op wat vir jou die laaste twee verse in konteks sal plaas:

      Vers 1 – Help mekaar sagmoedig reg as die sonde een van julle oorval.
      Vers 2 – Dra die laste van sulke mense as ‘n daad van liefde.
      Vers 3 – Moenie jouself beter ag as ander in die proses nie.
      Vers 4 – Sorg dat jyself nie in die sonde val nie, maar in die Gees lewe.
      Vers 5 – Onthou, elkeen sal self verantwoording doen vir sy of haar doen en late.
      Vers 6 – Vergoed dié wat jou onderrig in dié waarhede.
      Vers 7 – Onthou, wat jy saai, sal jy maai.
      Vers 8 – ‘n Lewe in sonde lei tot die ewige dood; ‘n Lewe in die Gees lei tot die ewige lewe.
      Vers 9 – Moenie moeg word om goed te wees vir mekaar in die proses nie.
      Vers 10 – Gebruik elke geleentheid om goed te wees vir almal, veral jou medegelowiges.

    Kyk ook na The Message vir ‘n uitstekende “preek”-styl vertaling daarvan:

     Live creatively, friends. If someone falls into sin, forgivingly restore him, saving your critical comments for yourself. You might be needing forgiveness before the day’s out. Stoop down and reach out to those who are oppressed. Share their burdens, and so complete Christ’s law. If you think you are too good for that, you are badly deceived.
    4–5  Make a careful exploration of who you are and the work you have been given, and then sink yourself into that. Don’t be impressed with yourself. Don’t compare yourself with others. Each of you must take responsibility for doing the creative best you can with your own life.
    6  Be very sure now, you who have been trained to a self-sufficient maturity, that you enter into a generous common life with those who have trained you, sharing all the good things that you have and experience.
    7–8  Don’t be misled: No one makes a fool of God. What a person plants, he will harvest. The person who plants selfishness, ignoring the needs of others—ignoring God!—harvests a crop of weeds. All he’ll have to show for his life is weeds! But the one who plants in response to God, letting God’s Spirit do the growth work in him, harvests a crop of real life, eternal life.
    9–10  So let’s not allow ourselves to get fatigued doing good. At the right time we will harvest a good crop if we don’t give up, or quit. Right now, therefore, every time we get the chance, let us work for the benefit of all, starting with the people closest to us in the community of faith.

  • Avatar

    Alwyn

    |

    Help asseblief As ek dan Gal 6 in konteks moet lees wat is dan die uitleg van verse 9 en 10 van Gal 6 in die konteks van liefde

  • Avatar

    Fanie van Emmenes

    |

    Die genade van God is wonderbaar en onbegryplik groot. Dankie vir die artikel oor die uitverkiesing. My hart se amen daarop.

  • Avatar

    christa marais

    |

    Dankie! Dit bly maar ‘n moeilike ding!

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Ek verstaan hoe jy hieroor dink, maar my punt was nie om oor die doop teologie as sodanig ‘n uitspraak te maak nie, maar om die idee dat ‘n spesifieke manier van doopbediening naas geloof bepalend is vir jou saligheid, hok te slaan.

  • Avatar

    Marius Snyman

    |

    Chris as ek net die volgende mag noem ek dink nie n mens moet praat van n klein doop en n groot doop nie,dit is mens gemaak en nie bybels nie.
    As ons rerig volgens die skrif wil optree moet ons eerder praat van die bekeringsdoop wat eerder gepas is en ook in lyn met wat gebeur het met gelowiges wat tot bekering gekom het en dan hulle laat doop het met water as teken van hul besluit.Dit was nie n kwessie van klein of groot nie,dit het eerder daaroor gegaan ongeag die ouderdom as jy jou bekeer het tot Jesus Christus het jy die volgende stap geneem en jou laat doop as bewyse.
    Ek dink dit sal hierdie onkunde van klein of groot doop dan uit die weg ruim en al die struwelinge uitskakel
    Mooi dag.
    Marius

  • Avatar

    Johan Barnard

    |

    Hierdie aanhalings weerlê die aanhangers van sogenaamde Geestelik Leiers: “Om maar net te sê, God het so gesê, kan nooit op sy eie bene staan nie. Dit kan nooit op sy eie as ‘n maatstaf dien vir die ware evangelie nie. Daar is nog iets nodig.” “Om regtig te kan glo dat iets van God af kom, het jy meer nodig as jou eie ervaring.”

  • Avatar

    Johan Barnard

    |

    Onderstaande is vir my seker DIE BELANGRIKSTE in ons gereformeerde geloof. Jy het dit so goed verwoord. Baie dankie hiervoor. “As jy vertrou op die wet eerder as op God, bv. as jy die besnydenis of enige ander ding soos bv. vandag die groot of klein doop byvoeg as ‘n merkteken van die evangelie, asof jy nie alleen deur geloof gered word nie, en dit goedpraat, dan het jy met ‘n ander evangelie te make, soos hy in 3 sal argumenteer. Die beginsel van Sola fide (alleen deur geloof) kom dan in gedrang.”

  • Avatar

    Marie

    |

    Sjoe baie dankie vir hierdie Pinkster reeks Chris! Dit is heerlik om die Bybel so deur jou te leer ken-ek kry elke keer iets nuuts hieruit en dit maak elke bydrae so interressant!

%d bloggers like this: