Bybelskool

Jesaja

Support independent publishing: Buy this e-book on Lulu.

Johannes

Support independent publishing: Buy this e-book on Lulu.

Hooglied

Support independent publishing: Buy this e-book on Lulu.

Spreuke

Support independent publishing: Buy this e-book on Lulu.

Prediker

Support independent publishing: Buy this e-book on Lulu.

Chris van Wyk

Ek is gemeenteleraar by Somerstrand gemeente, Port Elizabeth. My passie in die lewe is om God bo alles te dien en gelowiges in geloofsvorming te begelei. I am pastor at Summerstrand congregation, Port Elizabeth. My passion in life is to serve God above all and to lead believers in faith formation.

Maak 'n opmerking

Recent Comments

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Ek hou van die manier waarop William Lane dit sê: “If those who have enjoyed a full and authentic Christian experience should then fall away, a renewal to repentance is impossible” (Word Biblical Commentary: Hebrews 1-8). Let op die “should“, want die skrywer dink nie só iets is regtig moontlik nie. Hy sê wel: “Dit is immers onmoontlik om hulle wat eenmaal verlig is, wat die hemelse gawe gesmaak, en deel gekry het aan die Heilige Gees, en wat die goeie woord van God gesmaak, en ook die kragte van die komende bedeling, en tog afvallig geword het, weer opnuut tot bekering te bring, aangesien hulle wat hulleself betref, die Seun van God opnuut kruisig en openlik tot skande maak,” (Hebr 6:4-6 in BDV). Hoekom sou ons dit só erg wees, as ‘n mens ter wille van die argument sou bedink? Want dit sou beteken dat die lewende God aktief teengestaan word. Maar, dit is iets wat eintlik nie kan gebeur nie. Daarom sê die skrywer: “Maar selfs wanneer ons só praat, geliefdes, is ons, wat julle betref, oortuig van beter dinge wat betrekking het op verlossing.” (Hebr. 6:9).

    Die Dordtse Leerreëls sê daarom die volgende:

    • Die Sinode verwerp die dwaling van hulle wat leer: Nie elke uitverkiesing tot saligheid is onveranderlik nie, maar sommige uitverkorenes kan verlore gaan en gaan inderdaad ook vir ewig verlore, nieteenstaande enige besluit van God. Die Sinode leer: Met hierdie growwe dwaling maak hulle God veranderlik en vernietig die troos wat die vromes uit die vastigheid van hulle uitverkiesing put. Ook weerspreek hulle die heilige Skrif wat leer dat die uitverkorenes nie verlei kan word nie (Matt 24:24); dat Christus almal wat deur die Vader aan Hom gegee is, nie sal verloor nie (Joh 6:39), en dat God die wat Hy vantevore verordineer, geroep en geregverdig het, ook verheerlik het (Rom 8:30). (Hoofstuk 1, Verwerping punt 6)
    • Wanneer hulle so in die sonde val, bewaar God eerstens in hulle sy onverganklike saad waaruit hulle weergebore is, sodat dit nie vergaan of vernietig word nie. Tweedens vernuwe Hy hulle deur sy Woord en Gees seker en kragtig tot bekering. Die gevolg is dat hulle oor die sondes wat hulle gedoen het van harte en volgens die wil van God berou het en deur die geloof, met ‘n gebroke hart, vergifnis in die bloed van die Middelaar begeer en verkry. So besef hulle weer die genade van God wat nou met hulle versoen is, aanbid hulle sy ontferming en trou om daarna met groter ywer hulle eie heil met vrees en bewing uit te werk.(Hoofstuk 5, Verwerping punt 7).
    • Die Sinode verwerp die dwaling van hulle wat leer: Die ware gelowiges en wedergeborenes kan nie alleen heeltemal en onherroeplik uit die regverdigende geloof, die genade en saligheid uitval nie, maar val inderdaad ook dikwels daar uit en gaan vir ewig verlore. Die Sinode leer: Hierdie opvatting maak juis die genade van die regverdiging en die wedergeboorte en die voortdurende bewaring deur Christus kragteloos. Dit is ook in stryd met die nadruklike woorde van die apostel Paulus: As Christus vir ons gesterf het toe ons nog sondaars was, veel meer dan sal ons, noudat ons geregverdig is in sy bloed, deur Hom gered word van die toorn (Rom 5:8,9), en van die apostel Johannes: Elkeen wat uit God gebore is, doen geen sonde nie, omdat sy saad in hom bly; en hy kan nie sondig nie, want hy is uit God gebore (1 Joh 3:9). Net so is dit in teëspraak met die woorde van Jesus Christus: Ek gee my skape die ewige lewe, en hulle sal nooit verlore gaan tot in ewigheid nie, en niemand sal hulle uit my hand ruk nie. My Vader wat hulle aan My gegee het, is groter as almal: en niemand kan hulle uit die hand van my Vader ruk nie (Joh 10:28,29). (Hoofstuk 5, Verwerping punt 3)
  • Avatar

    Elsie

    |

    Besig met bybelstudie oor Hebreers, nou besig met 6:13 -20.
    Het die intermezzo soos beskryf deur Andrie du Toit moeilik gevind m.b.t. die waarskuwing dat iemand wat afvallig raak nie weer tot bekering kan kom nie.

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Die BDV vertaal: “en Hy is verhoor uit sy angs.” Die Griekse woord eisakouo wat met “verhoor” vertaal is, word op ander plekke met “luister” of “hoor” en een keer met “gehoorsaam” weergegee. In dié konteks word dit met “verhoor” vertaal, omdat dit die betekenis dat God geluister het net na Jesus die beste oordra. God het op twee maniere hierop geantwoord:

    1. Hy het Jesus die krag gegee om aan die kruis te volhard totdat Hy kon sê: “Dit is volbring.
    2. Hy het ook Jesus uit die dood opgewek, waarmee Hy Jesus se vrees vir die dood nie net weggeneem het nie, maar sommer die dood as ‘n verskrikking vir elkeen wat in Hom glo weggeneem het.

    God het dus inderdaad vir Jesus uit sy angs verhoor!

  • Avatar

    Chris van Wyk

    |

    Hi Annalize – jy rig ‘n belangrike versoek waaroor ek ‘n bietjie verder wil nadink. Jy soek ‘n soort beginner lees van die Bybel, en ek gaan mettertyd iets in daardie rigting skep. Hier is solank ‘n skakel om met die evangelie van Johannes te begin en dit met my begeleiding deur te lees. Dit gee vir jou riglyne vir jou leeswerk en ‘n inleiding oor die evangelie van Johannes. Daarna vind jy al die skakels om dit hoofstuk vir hoofstuk deur te lees. Soos jy lees kan jy kommentaar lewer en ek sal antwoord, soos tyd my toelaat. Geniet!

  • Avatar

    Tilla

    |

    Hi Chris
    Gister in ons Bybelstudie het ons gesprek gegaan oor Hebr 4: 14 – 5:10.
    Ons het nie duidelikheid oor 5 vers 7 gehad nie: en Sy gebede is verhoor.
    Hy het dan aan die kruis gebid: Vader, as dit U wil is, laat hierdie beker by My verbygaan.
    Die gebed is nie verhoor nie, want Hy moes sterf vir ons.
    Gerda het in ‘n preek gelees dat die verhoring van Sy gebed desnoods heenwys op die feit dat Hy die vrees vir die dood oorwin het.
    Kan ons dit so aanvaar en verstaan?